Teze de doctorat
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11249
Browse
15 results
Search Results
Item EVOLUŢIA PARADIGMEI ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR ÎN CONTEXT EUROPEAN(2019) Parhomenco, Lilia; Dandara, OtiliaScopul cercetării: analiza conceptual-structurală a paradigmei învățământului superior în context diacronic, constatrea rezultatelor implementării paradigmei „Proces Bologna” în Republica MoldovaItem FORMAREA COMPETENȚEI DE COMUNICARE INTERPERSONALĂ MEDIC-PACIENT LA MEDICINIȘTI(2019) Nastasiu, Silvia; Goraș-Postică, VioricaScopul cercetării constă în elaborarea și valorificarea experimentală a Modelului pedagogic de formare a competenței de comunicare interpersonală medic-pacient la mediciniști, centrat pe problemele pacientului.Item VALENŢELE ARTEI COREGRAFICE ÎN FORMAREA ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR CU PROFIL ARTISTIC(2019) Dohotaru, Maia; Guțu. ZoiaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a valorificării valențelor artei coregrafice în formarea orientărilor valorice (estetice) la studenţii facultăților cu profil artistic, specialitățile ”Coregrafie” și ”Pedagogia dansului”.Item METODOLOGIA FORMĂRII ŞI DEZVOLTĂRII COMPETENŢELOR STUDENŢILOR ÎN SISTEMUL COMPUTERIZAT DE INSTRUIRE (la disciplina „Inteligenţa artificială”)(2018) Marin, Maria; Lupu, Ilie; Căpăţână, GheorgheScopul cercetării constă în elaborarea, experimentarea şi validarea fundamentelor teoretice şi metodologice ale formării/ dezvoltării competenţelor studenţilor specifice disciplinei „Inteligenţa artificială” prin valorificarea SCI.Item FORMAREA CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA PARADIGMEI EDUCAȚIONALE CENTRATE PE ELEV(2018) Lefter, Ludmila; Guțu, VladimirObiectivele cercetării includ analiza problemei educaţiei centrate pe elev şi a formării cadrelor didactice din această perspectivă; fundamentarea reperelor conceptuale ale formării iniţiale a cadrelor didactice din perspectiva educație centrate pe elev; elaborarea modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice în contextul educaţiei centrate pe elev; validarea experimentală a modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice prin aplicarea cursului ”Educaţia centrată pe cel ce învaţă”.Item CONDIŢII PSIHOPEDAGOGICE DE DEZVOLTARE A CREATIVITĂŢII LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR INGINEREŞTI(2016) Popescul, Angela; Panico, VasileScopul cercetării rezidă în elucidarea condiţiilor şi bazelor psihopedagogice şi elaborarea unui model pedagogic de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri.Item PSYCHO-PEDAGOGICAL AND SOCIO-CULTURAL CONDITIONS FOR DEVELOPING PROFESSIONAL COMMITMENT AND SATISFACTION OF DANCE TEACHERS. SPECIALTY. 5(2016) Perlshtein, TaliaScopul cercetării constă în: identificarea și valorificarea condițiilor psihopedagogice și socioculturale ale angajamentului și satisfacției profesionale a profesorilor de coregrafie.Item THE PSYCHOPEDAGOGICAL CONDITIONS AND METHODS FOR KINDERGARTEN CHILDREN' ADJUSTMENT TO ELEMENTARY SCHOOL IN ISRAEL.(2016) Badarne, ZadaScopul cercetării constă în stabilirea și valorificarea condițiilor psihopedagogice ale adaptării copiilor de grădiniță la şcoala primară.Item THEORETICAL AND METHODOLOGICAL APPROACHES OF ENVIRONMENTAL EDUCATION WITHIN PRIMARY SCHOOLS IN THE ISRAELI ARAB SECTOR(2017) Shalash, Rania; Goraș-Postică, VioricaThe applicative value of the research is determined by experimental implementation of the intervention program, which focused on teachers and aimed to raise the students’ EL level in primary schools of the Arab sector in Israel, and by highlighting the importance of teachers training courses. Practically, this research points to the significant role of teachers in EE and to the importance of supporting them in their EE efforts.Item THE INFLUENCE OF THE PSYCHO-SOCIAL AND PEDAGOGICAL CONTEXT ON LEARNING MOTIVATION OF ARAB FUTURE TEACHERS IN ARAB AND MIXED COLLEGES FROM ISRAEL(2016) Jarjoura, Basma; Șevciuc, MaiaThe aim of the research is the theoretical and methodological foundation of the influence of the psycho-social and pedagogical context on learning motivation of Arab future teachers in Arab and mixed colleges from Israel.