Teze de doctorat
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11249
Browse
Item THE INFLUENCE OF EMPLOYEES' MOTIVATION ON THEIR CAREER DEVELOPMENT WITHIN THE EDUCATION SYSTEM(2016) Cochava, Farjun; Dandara,OtiliaScopul cercetării: constă în prezentarea fundamentelor teoretice şi metodologice a modelului pedagogic de formare a motivaţiei profesorilor pentru dezvoltarea carierei. Obiectivele cercetării:Elucidarea concepţiilor motivaţiei angajaţilor cu privire la dezvoltarea carierei în sistemuleducaţional Identificarea factorilor din mediul şcolar, ce provoacă lipsa motivaţiei profesorilor Reflectarea caracteristicilor unui comportament motivat al profesorilor, predispoziţia acestora de a stagna în statutul profesional iniţial Examinarea impactului mediului organizaţional şi a responsabililor de politici educaţionale, precum şi a administraţiei asupra dezvoltării profesionale Elaborarea şi validarea experimentală a modelului pedagogic de formare a motivaţiei cadrelor didactice, pentru dezvoltare profesională, precum şi menţinerea nivelului înalt al motivaţiei pedagogice.Item CULTIVATING TRADITION IN EARLY CHIDHOOD DANCE EDUCATION IN ISRAEL(2016) Katz, Zichrony SariStabilirea reperilor teoretice și curriculare de valorificare a tradițiilor prin arta coregrafică în perioda educației tipmpurii.Item ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ПРИМЕНЕНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ И КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ СРЕДНЕТЕХНИЧЕСКОГО КОЛЛЕДЖА ИЗРАИЛЯ(2016) Калонтаров, Юрий; Гуцу,Владимир; Кэпэцинэ,ГеоргеЦель исследования состоит в разработке педагогических основ применения информационных и коммуникационных технологий в рамках учебного процесса как средства развития информационно-коммуникационной среды колледжаItem THE PSYCHOPEDAGOGICAL CONDITIONS AND METHODS FOR KINDERGARTEN CHILDREN' ADJUSTMENT TO ELEMENTARY SCHOOL IN ISRAEL.(2016) Badarne, ZadaScopul cercetării constă în stabilirea și valorificarea condițiilor psihopedagogice ale adaptării copiilor de grădiniță la şcoala primară.Item CONDIŢII PSIHOPEDAGOGICE DE DEZVOLTARE A CREATIVITĂŢII LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR INGINEREŞTI(2016) Popescul, Angela; Panico, VasileScopul cercetării rezidă în elucidarea condiţiilor şi bazelor psihopedagogice şi elaborarea unui model pedagogic de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri.Item FUNDAMENTE PSIHO-PEDAGOGICE ALE DIFERENȚIERII ȘI INDIVIDUALIZĂRII DEMERSULUI DIDACTIC ÎN CADRUL FORMĂRII PROFESIONALE INIȚIALE(2016) Pascaru, Daniela; Dandara,OtiliaScopul cercetării constă în stabilirea și experimentarea fundamentelor psiho-pedagogice ale diferențierii și individualizării în demersul didactic la formarea profesională.Item PSYCHO-PEDAGOGICAL AND SOCIO-CULTURAL CONDITIONS FOR DEVELOPING PROFESSIONAL COMMITMENT AND SATISFACTION OF DANCE TEACHERS. SPECIALTY. 5(2016) Perlshtein, TaliaScopul cercetării constă în: identificarea și valorificarea condițiilor psihopedagogice și socioculturale ale angajamentului și satisfacției profesionale a profesorilor de coregrafie.Item FORMĂRI PROFESIONALE CONTINUE ALE CADRELOR DIDACTICE CENTRATE PE INTERCONEXIUNEA NEVOILOR PERSONALE ȘI INSTITUȚIONALE(2016) Huncă, Mihaela; Guțu,VladimirObiectivele cercetării: analiza abordărilor şi specificului formării continuă din perspectiva educaţiei adulţilor; conceptualizarea formării profesionale continuă din perspectiva paradigmatică; elaborarea metodologiei de formare continuă a cadrelor didactice axate pe interconexiunea nevoilor personale şi instituţionale; diagnosticarea capacităţii cadrelor didactice de a identifica nevoile personale şi instituţionale; validarea experimentală a metodologiei de formare a cadrelor didactice abordată paradigmatic şi axată pe nevoile personale şi instituţionale.Item THE INFLUENCE OF THE PSYCHO-SOCIAL AND PEDAGOGICAL CONTEXT ON LEARNING MOTIVATION OF ARAB FUTURE TEACHERS IN ARAB AND MIXED COLLEGES FROM ISRAEL(2016) Jarjoura, Basma; Șevciuc, MaiaThe aim of the research is the theoretical and methodological foundation of the influence of the psycho-social and pedagogical context on learning motivation of Arab future teachers in Arab and mixed colleges from Israel.Item THEORETICAL AND METHODOLOGICAL APPROACHES OF ENVIRONMENTAL EDUCATION WITHIN PRIMARY SCHOOLS IN THE ISRAELI ARAB SECTOR(2017) Shalash, Rania; Goraș-Postică, VioricaThe applicative value of the research is determined by experimental implementation of the intervention program, which focused on teachers and aimed to raise the students’ EL level in primary schools of the Arab sector in Israel, and by highlighting the importance of teachers training courses. Practically, this research points to the significant role of teachers in EE and to the importance of supporting them in their EE efforts.Item FORMAREA CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA PARADIGMEI EDUCAȚIONALE CENTRATE PE ELEV(2018) Lefter, Ludmila; Guțu, VladimirObiectivele cercetării includ analiza problemei educaţiei centrate pe elev şi a formării cadrelor didactice din această perspectivă; fundamentarea reperelor conceptuale ale formării iniţiale a cadrelor didactice din perspectiva educație centrate pe elev; elaborarea modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice în contextul educaţiei centrate pe elev; validarea experimentală a modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice prin aplicarea cursului ”Educaţia centrată pe cel ce învaţă”.Item METODOLOGIA FORMĂRII ŞI DEZVOLTĂRII COMPETENŢELOR STUDENŢILOR ÎN SISTEMUL COMPUTERIZAT DE INSTRUIRE (la disciplina „Inteligenţa artificială”)(2018) Marin, Maria; Lupu, Ilie; Căpăţână, GheorgheScopul cercetării constă în elaborarea, experimentarea şi validarea fundamentelor teoretice şi metodologice ale formării/ dezvoltării competenţelor studenţilor specifice disciplinei „Inteligenţa artificială” prin valorificarea SCI.Item FORMAREA COMPETENȚEI DE COMUNICARE INTERPERSONALĂ MEDIC-PACIENT LA MEDICINIȘTI(2019) Nastasiu, Silvia; Goraș-Postică, VioricaScopul cercetării constă în elaborarea și valorificarea experimentală a Modelului pedagogic de formare a competenței de comunicare interpersonală medic-pacient la mediciniști, centrat pe problemele pacientului.Item EVOLUŢIA PARADIGMEI ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR ÎN CONTEXT EUROPEAN(2019) Parhomenco, Lilia; Dandara, OtiliaScopul cercetării: analiza conceptual-structurală a paradigmei învățământului superior în context diacronic, constatrea rezultatelor implementării paradigmei „Proces Bologna” în Republica MoldovaItem VALENŢELE ARTEI COREGRAFICE ÎN FORMAREA ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR CU PROFIL ARTISTIC(2019) Dohotaru, Maia; Guțu. ZoiaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a valorificării valențelor artei coregrafice în formarea orientărilor valorice (estetice) la studenţii facultăților cu profil artistic, specialitățile ”Coregrafie” și ”Pedagogia dansului”.Item MANAGEMENTUL TIMPULUI ÎN ÎNVĂŢAREA AUTOREGLATĂ A STUDENŢILOR(2020) Reaboi-Petrachi, Viorica; ; Șevciuc, MaiaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a dezvoltării competenţei de management al timpului în învăţarea autoreglată a studenţilor în contextul educaţiei formale şi nonformale.Item REPERE TEORETICE ȘI METODOLOGICE DE FORMARE A COMPETENȚEI DE REZILIENȚĂ CLIMATICĂ LA ADOLESCENȚI(2020) Damian-Timoșenco, Gabriela; ; Bodrug-Lungu, ValentinaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a formării competenței de reziliență climatică la adolescenți.Item VALENȚE PSIHOPEDAGOGICE DE FORMARE INIȚIALĂ A CADRELOR DIDACTICE PENTRU EDUCAREA TOLERANȚEI LA ELEVI(2021) Boghian, Ioana; Guțu, VladimirScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și validarea experimentală a Modelului psihopedagogic bidimensional de formare iniţială a cadrelor didactice pentru educarea toleranței la elevii claselor primare.Item REPERE TEORETICE ŞI METODOLOGICE ALE DIMINUĂRII AGRESIVITĂŢII LA LICEENII ARABI DIN ISRAEL(2021) Abu Ria, Ali; Bodrug-Lungu, ValentinaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a diminuării agresivității la adolescentele și adolescenții liceeni arabi din școlile din Israel.Item VALENŢE PSIHOPEDAGOGICE DE DEPĂȘIRE A ABSENTEISMULUI ȘCOLAR(2021) Decean, Monica; Șevciuc, MaiaScopul cercetării constă în determinarea și valorificarea fundamentelor teoretice și praxiologice în depășirea absenteismului școlar la elevii de liceu.