Teze de doctorat

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11249

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 33
  • Thumbnail Image
    Item
    Psycho-Pedagogical and methodological benchmarks of multilingual education of students from a motivational perspective in Israel and the Republic of Moldova [Teză]
    (2024) Wittman, Hana; Darii, Ludmila (conducător științific)
    The Purpose of the Research: establishment of the psycho-pedagogical and methodological benchmarks of multilingual education of middle school students from the motivational perspective. Research Objectives: analyse specialized literature with reference to the studied phenomena; conceptualize students' multilingual education from a motivational perspective; develop a methodology for motivating students to learn multiple languages as a dimension of multilingual education; experimentally validate the methodology for motivating students to learn multiple languages. The scientific novelty and originality of the research lie in: redefining the concept of multilingual education and identifying the particularities of learning multiple languages among middle school students of Jewish origin; developing an approach to simultaneous language learning based on the principles of transposition, transfer, and active, situational communication; establishing a motivational framework for multilingual education of middle school students based on personal, methodological and social factors.
  • Thumbnail Image
    Item
    Realizarea și dezvoltarea competenței de relaționare a profesorilor și elevilor din gimnaziu prin jocul de rol. Cercetare în Republica Moldova și România [Teză]
    (2024) Pascu, Maria-Sînziana; Șoitu, Laurențiu; Albulescu, Ion
    Scopul cercetării: Fundamentarea si valorificarea concepului de relaționare profesor-elev de gimnaziu prin jocul de rol și a metodei Teatrului Social pentru învățare și educație, de asumare a unor comportamente superioare prin activitățile de la toate disciplinele școlare.
  • Thumbnail Image
    Item
    Paradigme psihopedagogice de integrare a copiilor cu autism în mediul educațional [Teză]
    (2024) Lupușor, Roxana-Monica; Bodrug-Lungu, Valentina (conducător științific)
    Scopul cercetării a constat în identificarea și validarea paradigmei eficiente de integrare a copiilor cu TSA în mediul educațional preșcolar.
  • Thumbnail Image
    Item
    Repere conceptuale și metodologice de formare a competenței de evaluare formativă la studenții pedagogi [Teză]
    (2024) Putină, Dorina; Goraș-Postică, Viorica (conducător științific)
    Stabilirea fundamentelor teoretice și metodologice ale formării CEF la studenții pedagogi la nivelul învățământului primar. Stabilirea cadrului teoretic și normativ al formării competenței de evaluare formativă la studenții pedagogi; determinarea reperelor conceptuale și metodologice ale formării CEF la studenții pedagogi; conceptualizarea Modelului pedagogic a CEF la studenții pedagogi; identificarea criteriilor, descriptorilor și indicatorilor CEF la studenții pedagogi; constatarea gradului de manifestare a competenței de evaluare formativă la studenții pedagogi; elaborarea, implementarea și validarea experimentală a Programului experimental de formare a CEF la studenții pedagogi.
  • Thumbnail Image
    Item
    REPERE TEORETICE ȘI METODOLOGICE DE DEZVOLTARE A COMPETENȚEI DE EVALUARE FORMATIVĂ LA CADRELE DIDACTICE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL UNIVERSITAR
    (2024) Botezatu, Valeria; Bîrnaz, Nina; Goraș-Postică, Viorica
    Noutatea și originalitatea științifică a cercetării este obiectivată de: actualizarea conceptului de evaluare formativă; definirea conceptului competență de evaluare formativă; determinarea componentelor competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare structurate pe cunoștințe, capacități, valori și atitudini necesare pentru desfășurarea eficientă a procesului de evaluare formativă: măsurarea, aprecierea, decizia prin prisma feedbackului formativ; stabilirea abordărilor teoretice referitoare la dezvoltarea competenței de evaluare formativă din perspectivă filozofică, psihopedagogică și cibernetică; fundamentarea științifică a sistemului de principii de dezvoltare a competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare; elaborarea modelului psihopedagogic de dezvoltare a competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare.
  • Thumbnail Image
    Item
    REPERE PSIHOPEDAGOGICE PRIVIND CONSILIEREA ÎN CARIERĂ PRIN UTILIZAREA SISTEMELOR TIC
    (2024) Cotruța, Aida
    Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a dezvoltării competenței de proiectare a carierei prin e-Consiliere în carieră, valorificând sistemele TIC.
  • Thumbnail Image
    Item
    ATRIBUȚII FORMATIVE ALE SISTEMULUI FONETIC ÎN STUDIEREA LIMBII ROMÂNE DE CĂTRE STUDENȚII STRĂINI
    (2023) Bâlici, Marcel; Strah, Lidia
    Scopul lucrării: investigarea rolului structurii sistemice și procesuale și relevarea impactului Modelului tehnologic de formare a competenței fonologice în limba română la studenții arabi.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARTICULARITĂŢI ALE FORMĂRII COMPETENŢEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ LA ADULŢI PRIN UTILIZAREA TIC
    (2023) Sîrghi, Angela; Șevciuc, Maia
    Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a formării competenţei de comunicare in limba străină la adulţi prin utilizarea TIC.
  • Thumbnail Image
    Item
    CADRUL PSIHOPEDAGOGIC ȘI TEHNOLOGIC AL CURSULUI " DATA MINING"
    (2023) Apetrii, Natalia; Guțu, Vladimir; Căpățână, Gheorghe
    Scopul cercetării constă în fundamentarea cadrului psihopedagogic și tehnologic al cursului „Data Mining”.
  • Thumbnail Image
    Item
    FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ
    (2023) Savva, Marianna; Guțu, Vladimir
    Scopul cercetării constă în fundamentarea psihopedagogică a ghidării elevilor în cariera didactică, elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic de ghidare a elevilor în cariera didactică.