Teze de doctorat
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11249
Browse
Item ATRIBUȚII FORMATIVE ALE SISTEMULUI FONETIC ÎN STUDIEREA LIMBII ROMÂNE DE CĂTRE STUDENȚII STRĂINI(2023) Bâlici, Marcel; Strah, LidiaScopul lucrării: investigarea rolului structurii sistemice și procesuale și relevarea impactului Modelului tehnologic de formare a competenței fonologice în limba română la studenții arabi.Item CADRUL PSIHOPEDAGOGIC ȘI TEHNOLOGIC AL CURSULUI " DATA MINING"(2023) Apetrii, Natalia; Guțu, Vladimir; Căpățână, GheorgheScopul cercetării constă în fundamentarea cadrului psihopedagogic și tehnologic al cursului „Data Mining”.Item CONDIŢII PSIHOPEDAGOGICE DE DEZVOLTARE A CREATIVITĂŢII LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR INGINEREŞTI(2016) Popescul, Angela; Panico, VasileScopul cercetării rezidă în elucidarea condiţiilor şi bazelor psihopedagogice şi elaborarea unui model pedagogic de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri.Item CULTIVATING TRADITION IN EARLY CHIDHOOD DANCE EDUCATION IN ISRAEL(2016) Katz, Zichrony SariStabilirea reperilor teoretice și curriculare de valorificare a tradițiilor prin arta coregrafică în perioda educației tipmpurii.Item EVOLUŢIA PARADIGMEI ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR ÎN CONTEXT EUROPEAN(2019) Parhomenco, Lilia; Dandara, OtiliaScopul cercetării: analiza conceptual-structurală a paradigmei învățământului superior în context diacronic, constatrea rezultatelor implementării paradigmei „Proces Bologna” în Republica MoldovaItem FORMAREA CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA PARADIGMEI EDUCAȚIONALE CENTRATE PE ELEV(2018) Lefter, Ludmila; Guțu, VladimirObiectivele cercetării includ analiza problemei educaţiei centrate pe elev şi a formării cadrelor didactice din această perspectivă; fundamentarea reperelor conceptuale ale formării iniţiale a cadrelor didactice din perspectiva educație centrate pe elev; elaborarea modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice în contextul educaţiei centrate pe elev; validarea experimentală a modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice prin aplicarea cursului ”Educaţia centrată pe cel ce învaţă”.Item FORMAREA COMPETENȚEI DE COMUNICARE INTERPERSONALĂ MEDIC-PACIENT LA MEDICINIȘTI(2019) Nastasiu, Silvia; Goraș-Postică, VioricaScopul cercetării constă în elaborarea și valorificarea experimentală a Modelului pedagogic de formare a competenței de comunicare interpersonală medic-pacient la mediciniști, centrat pe problemele pacientului.Item FORMĂRI PROFESIONALE CONTINUE ALE CADRELOR DIDACTICE CENTRATE PE INTERCONEXIUNEA NEVOILOR PERSONALE ȘI INSTITUȚIONALE(2016) Huncă, Mihaela; Guțu,VladimirObiectivele cercetării: analiza abordărilor şi specificului formării continuă din perspectiva educaţiei adulţilor; conceptualizarea formării profesionale continuă din perspectiva paradigmatică; elaborarea metodologiei de formare continuă a cadrelor didactice axate pe interconexiunea nevoilor personale şi instituţionale; diagnosticarea capacităţii cadrelor didactice de a identifica nevoile personale şi instituţionale; validarea experimentală a metodologiei de formare a cadrelor didactice abordată paradigmatic şi axată pe nevoile personale şi instituţionale.Item FUNDAMENTE PSIHO-PEDAGOGICE ALE DIFERENȚIERII ȘI INDIVIDUALIZĂRII DEMERSULUI DIDACTIC ÎN CADRUL FORMĂRII PROFESIONALE INIȚIALE(2016) Pascaru, Daniela; Dandara,OtiliaScopul cercetării constă în stabilirea și experimentarea fundamentelor psiho-pedagogice ale diferențierii și individualizării în demersul didactic la formarea profesională.Item FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ(2023) Savva, Marianna; Guțu, VladimirScopul cercetării constă în fundamentarea psihopedagogică a ghidării elevilor în cariera didactică, elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic de ghidare a elevilor în cariera didactică.Item THE INFLUENCE OF EMPLOYEES' MOTIVATION ON THEIR CAREER DEVELOPMENT WITHIN THE EDUCATION SYSTEM(2016) Cochava, Farjun; Dandara,OtiliaScopul cercetării: constă în prezentarea fundamentelor teoretice şi metodologice a modelului pedagogic de formare a motivaţiei profesorilor pentru dezvoltarea carierei. Obiectivele cercetării:Elucidarea concepţiilor motivaţiei angajaţilor cu privire la dezvoltarea carierei în sistemuleducaţional Identificarea factorilor din mediul şcolar, ce provoacă lipsa motivaţiei profesorilor Reflectarea caracteristicilor unui comportament motivat al profesorilor, predispoziţia acestora de a stagna în statutul profesional iniţial Examinarea impactului mediului organizaţional şi a responsabililor de politici educaţionale, precum şi a administraţiei asupra dezvoltării profesionale Elaborarea şi validarea experimentală a modelului pedagogic de formare a motivaţiei cadrelor didactice, pentru dezvoltare profesională, precum şi menţinerea nivelului înalt al motivaţiei pedagogice.Item THE INFLUENCE OF THE PSYCHO-SOCIAL AND PEDAGOGICAL CONTEXT ON LEARNING MOTIVATION OF ARAB FUTURE TEACHERS IN ARAB AND MIXED COLLEGES FROM ISRAEL(2016) Jarjoura, Basma; Șevciuc, MaiaThe aim of the research is the theoretical and methodological foundation of the influence of the psycho-social and pedagogical context on learning motivation of Arab future teachers in Arab and mixed colleges from Israel.Item MANAGEMENTUL TIMPULUI ÎN ÎNVĂŢAREA AUTOREGLATĂ A STUDENŢILOR(2020) Reaboi-Petrachi, Viorica; ; Șevciuc, MaiaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a dezvoltării competenţei de management al timpului în învăţarea autoreglată a studenţilor în contextul educaţiei formale şi nonformale.Item METODOLOGIA FORMĂRII ŞI DEZVOLTĂRII COMPETENŢELOR STUDENŢILOR ÎN SISTEMUL COMPUTERIZAT DE INSTRUIRE (la disciplina „Inteligenţa artificială”)(2018) Marin, Maria; Lupu, Ilie; Căpăţână, GheorgheScopul cercetării constă în elaborarea, experimentarea şi validarea fundamentelor teoretice şi metodologice ale formării/ dezvoltării competenţelor studenţilor specifice disciplinei „Inteligenţa artificială” prin valorificarea SCI.Item PARADIGME PSIHOPEDAGOGICE DE INTEGRARE A COPIILOR CU AUTISM ÎN MEDIUL EDUCAȚIONAL(2024) Lupușor, Roxana-Monica; Bodrug-Lungu, ValentinaScopul cercetării a constat în identificarea și validarea paradigmei eficiente de integrare a copiilor cu TSA în mediul educațional preșcolar.Item PARTICULARITĂŢI ALE FORMĂRII COMPETENŢEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ LA ADULŢI PRIN UTILIZAREA TIC(2023) Sîrghi, Angela; Șevciuc, MaiaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a formării competenţei de comunicare in limba străină la adulţi prin utilizarea TIC.Item PARTICULARITĂȚILE PSIHOPEDAGOGICE DE DEZVOLTARE A GÂNDIRII CRITICE LA ELEVII CLASELOR PRIMARE(2023) Balercă, Vasilica; Guțu, ZoiaScopul cercetării a constat în stabilirea bazelor conceptuale, metodologice și a particularităților psihopedagogice de dezvoltare a gândirii critice la elevii claselor primare.Item PSYCHO-PEDAGOGICAL AND METHODOLOGICAL BENCHMARKS OF MULTILINGUAL EDUCATION OF STUDENTS FROM A MOTIVATIONAL PERSPECTIVE IN ISRAEL AND THE REPUBLIC OF MOLDOVA(2024) Wittman, Hana; Darii, Ludmila( conducător științific)The Purpose of the Research: establishment of the psycho-pedagogical and methodological benchmarks of multilingual education of middle school students from the motivational perspective. Research Objectives: analyse specialized literature with reference to the studied phenomena; conceptualize students' multilingual education from a motivational perspective; develop a methodology for motivating students to learn multiple languages as a dimension of multilingual education; experimentally validate the methodology for motivating students to learn multiple languages. The scientific novelty and originality of the research lie in: redefining the concept of multilingual education and identifying the particularities of learning multiple languages among middle school students of Jewish origin; developing an approach to simultaneous language learning based on the principles of transposition, transfer, and active, situational communication; establishing a motivational framework for multilingual education of middle school students based on personal, methodological and social factors.Item PSYCHO-PEDAGOGICAL AND SOCIO-CULTURAL CONDITIONS FOR DEVELOPING PROFESSIONAL COMMITMENT AND SATISFACTION OF DANCE TEACHERS. SPECIALTY. 5(2016) Perlshtein, TaliaScopul cercetării constă în: identificarea și valorificarea condițiilor psihopedagogice și socioculturale ale angajamentului și satisfacției profesionale a profesorilor de coregrafie.Item THE PSYCHOPEDAGOGICAL CONDITIONS AND METHODS FOR KINDERGARTEN CHILDREN' ADJUSTMENT TO ELEMENTARY SCHOOL IN ISRAEL.(2016) Badarne, ZadaScopul cercetării constă în stabilirea și valorificarea condițiilor psihopedagogice ale adaptării copiilor de grădiniță la şcoala primară.