Teze de doctorat

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11249

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 33
  • Thumbnail Image
    Item
    PSYCHO-PEDAGOGICAL AND METHODOLOGICAL BENCHMARKS OF MULTILINGUAL EDUCATION OF STUDENTS FROM A MOTIVATIONAL PERSPECTIVE IN ISRAEL AND THE REPUBLIC OF MOLDOVA
    (2024) Wittman, Hana; Darii, Ludmila( conducător științific)
    The Purpose of the Research: establishment of the psycho-pedagogical and methodological benchmarks of multilingual education of middle school students from the motivational perspective. Research Objectives: analyse specialized literature with reference to the studied phenomena; conceptualize students' multilingual education from a motivational perspective; develop a methodology for motivating students to learn multiple languages as a dimension of multilingual education; experimentally validate the methodology for motivating students to learn multiple languages. The scientific novelty and originality of the research lie in: redefining the concept of multilingual education and identifying the particularities of learning multiple languages among middle school students of Jewish origin; developing an approach to simultaneous language learning based on the principles of transposition, transfer, and active, situational communication; establishing a motivational framework for multilingual education of middle school students based on personal, methodological and social factors.
  • Thumbnail Image
    Item
    REALIZAREA ȘI DEZVOLTAREA COMPETENȚEI DE RELAȚIONARE A PROFESORILOR ȘI ELEVILOR DIN GIMNAZIU PRIN JOCUL DE ROL. CERCETARE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ȘI ROMÂNIA
    (2024) Pascu, Maria-Sînziana; Șoitu, Laurențiu; Albulescu, Ion
    Scopul cercetării: Fundamentarea si valorificarea concepului de relaționare profesor-elev de gimnaziu prin jocul de rol și a metodei Teatrului Social pentru învățare și educație, de asumare a unor comportamente superioare prin activitățile de la toate disciplinele școlare.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARADIGME PSIHOPEDAGOGICE DE INTEGRARE A COPIILOR CU AUTISM ÎN MEDIUL EDUCAȚIONAL
    (2024) Lupușor, Roxana-Monica; Bodrug-Lungu, Valentina
    Scopul cercetării a constat în identificarea și validarea paradigmei eficiente de integrare a copiilor cu TSA în mediul educațional preșcolar.
  • Thumbnail Image
    Item
    REPERE CONCEPTUALE ŞI METODOLOGICE DE FORMARE A COMPETENŢEI DE EVALUARE FORMATIVĂ LA STUDENȚII PEDAGOGI
    (2024) Putină, Dorina; Goraș-Postică, Viorica
    Stabilirea fundamentelor teoretice și metodologice ale formării CEF la studenții pedagogi la nivelul învățământului primar. Stabilirea cadrului teoretic și normativ al formării competenței de evaluare formativă la studenții pedagogi; determinarea reperelor conceptuale și metodologice ale formării CEF la studenții pedagogi; conceptualizarea Modelului pedagogic a CEF la studenții pedagogi; identificarea criteriilor, descriptorilor și indicatorilor CEF la studenții pedagogi; constatarea gradului de manifestare a competenței de evaluare formativă la studenții pedagogi; elaborarea, implementarea și validarea experimentală a Programului experimental de formare a CEF la studenții pedagogi.
  • Thumbnail Image
    Item
    REPERE TEORETICE ȘI METODOLOGICE DE DEZVOLTARE A COMPETENȚEI DE EVALUARE FORMATIVĂ LA CADRELE DIDACTICE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL UNIVERSITAR
    (2024) Botezatu, Valeria; Bîrnaz, Nina; Goraș-Postică, Viorica
    Noutatea și originalitatea științifică a cercetării este obiectivată de: actualizarea conceptului de evaluare formativă; definirea conceptului competență de evaluare formativă; determinarea componentelor competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare structurate pe cunoștințe, capacități, valori și atitudini necesare pentru desfășurarea eficientă a procesului de evaluare formativă: măsurarea, aprecierea, decizia prin prisma feedbackului formativ; stabilirea abordărilor teoretice referitoare la dezvoltarea competenței de evaluare formativă din perspectivă filozofică, psihopedagogică și cibernetică; fundamentarea științifică a sistemului de principii de dezvoltare a competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare; elaborarea modelului psihopedagogic de dezvoltare a competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare.
  • Thumbnail Image
    Item
    REPERE PSIHOPEDAGOGICE PRIVIND CONSILIEREA ÎN CARIERĂ PRIN UTILIZAREA SISTEMELOR TIC
    (2024) Cotruța, Aida
    Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a dezvoltării competenței de proiectare a carierei prin e-Consiliere în carieră, valorificând sistemele TIC.
  • Thumbnail Image
    Item
    ATRIBUȚII FORMATIVE ALE SISTEMULUI FONETIC ÎN STUDIEREA LIMBII ROMÂNE DE CĂTRE STUDENȚII STRĂINI
    (2023) Bâlici, Marcel; Strah, Lidia
    Scopul lucrării: investigarea rolului structurii sistemice și procesuale și relevarea impactului Modelului tehnologic de formare a competenței fonologice în limba română la studenții arabi.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARTICULARITĂŢI ALE FORMĂRII COMPETENŢEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ LA ADULŢI PRIN UTILIZAREA TIC
    (2023) Sîrghi, Angela; Șevciuc, Maia
    Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a formării competenţei de comunicare in limba străină la adulţi prin utilizarea TIC.
  • Thumbnail Image
    Item
    CADRUL PSIHOPEDAGOGIC ȘI TEHNOLOGIC AL CURSULUI " DATA MINING"
    (2023) Apetrii, Natalia; Guțu, Vladimir; Căpățână, Gheorghe
    Scopul cercetării constă în fundamentarea cadrului psihopedagogic și tehnologic al cursului „Data Mining”.
  • Thumbnail Image
    Item
    FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ
    (2023) Savva, Marianna; Guțu, Vladimir
    Scopul cercetării constă în fundamentarea psihopedagogică a ghidării elevilor în cariera didactică, elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic de ghidare a elevilor în cariera didactică.