53. Ştiinţe ale educaţiei
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11246
Browse
23 results
Search Results
Item EVOLUŢIA PARADIGMEI ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR ÎN CONTEXT EUROPEAN(2019) Parhomenco, Lilia; Dandara, OtiliaScopul cercetării: analiza conceptual-structurală a paradigmei învățământului superior în context diacronic, constatrea rezultatelor implementării paradigmei „Proces Bologna” în Republica MoldovaItem FORMAREA COMPETENȚEI DE COMUNICARE INTERPERSONALĂ MEDIC-PACIENT LA MEDICINIȘTI(2019) Nastasiu, Silvia; Goraș-Postică, VioricaScopul cercetării constă în elaborarea și valorificarea experimentală a Modelului pedagogic de formare a competenței de comunicare interpersonală medic-pacient la mediciniști, centrat pe problemele pacientului.Item VALENŢELE ARTEI COREGRAFICE ÎN FORMAREA ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR CU PROFIL ARTISTIC(2019) Dohotaru, Maia; Guțu. ZoiaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a valorificării valențelor artei coregrafice în formarea orientărilor valorice (estetice) la studenţii facultăților cu profil artistic, specialitățile ”Coregrafie” și ”Pedagogia dansului”.Item VALENŢELE ARTEI COREGRAFICE ÎN FORMAREA ORIENTĂRILOR VALORICE LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR CU PROFIL ARTISTIC(2019) Dohotaru, MaiaScopul cercetării: constă în fundamentarea teoretică și metodologică a valorificării valențelor artei coregrafice în formarea orientărilor valorice (estetice) la studenţii facultăților cu profil artistic, specialitățile ”Coregrafie” și ”Pedagogia dansului”.Item METODOLOGIA FORMĂRII ŞI DEZVOLTĂRII COMPETENŢELOR STUDENŢILOR ÎN SISTEMUL COMPUTERIZAT DE INSTRUIRE (la disciplina „Inteligenţa artificială”)(2018) Marin, Maria; Lupu, Ilie; Căpăţână, GheorgheScopul cercetării constă în elaborarea, experimentarea şi validarea fundamentelor teoretice şi metodologice ale formării/ dezvoltării competenţelor studenţilor specifice disciplinei „Inteligenţa artificială” prin valorificarea SCI.Item FORMAREA CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA PARADIGMEI EDUCAȚIONALE CENTRATE PE ELEV(2018) Lefter, LudmilaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și validarea experimentală a Modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice din perspectiva educaţiei centrate pe elevItem FORMAREA CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA PARADIGMEI EDUCAȚIONALE CENTRATE PE ELEV(2018) Lefter, Ludmila; Guțu, VladimirObiectivele cercetării includ analiza problemei educaţiei centrate pe elev şi a formării cadrelor didactice din această perspectivă; fundamentarea reperelor conceptuale ale formării iniţiale a cadrelor didactice din perspectiva educație centrate pe elev; elaborarea modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice în contextul educaţiei centrate pe elev; validarea experimentală a modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice prin aplicarea cursului ”Educaţia centrată pe cel ce învaţă”.Item BAZELE TEORETICE ȘI PRAXIOLOGICE ALE MEDIULUI UNIVERSITAR DE FORMARE-DEZVOLTARE ÎN CONTEXTUL INTEGRĂRII ACTIVITĂȚILOR ȘTIINȚIFICE, CURRICULARE ȘI EXTRACURRICULARE(2017) Eni, ValentinaScopul cercetării: a elabora și a fundamenta bazele epistemologice și praxiologice de organizare a mediului universitar în contextul unei abordări integrate (sistemul concepțiilor teoretice, orientărilor metodologice, abordărilor praxiologice în organizarea și dezvoltarea mediului universitar de formare-dezvoltare în contextul integrării activităților științifice, curriculare și extracurriculare orientat spre formarea profesională și dezvoltarea personală a studenților, având proprietăți și caracteristici științifico-teoretice, euristico-metodologice, esențial-categoriale, structural-conceptuale și tehnologice (metodologice).Item ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ И ПРАКСИОЛОГИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ФОРМИРУЮЩЕ-РАЗВИВАЮЩЕЙ СРЕДЫ ВУЗА В КОНТЕКСТЕ ИНТЕГРАЦИИ НАУЧНОЙ, УЧЕБНОЙ И ВНЕУЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ(2017) Ени, Валентина; Гуцу, ВладимирЗадачи исследования: представить анализ теоретических посылок и категориально-сущностных подходов к образованию и воспитанию как основы организации формирующе-развивающей среды вуза; определить и сформулировать научно-теоретические, эвристико-методологические и праксиологические положения организации и развития формирующе-развивающей среды вуза на основе средового и интегрированного подходов; определить роль интеграции научной, учебной и внеучебной деятельности в вузе в обеспечении процесса профессионально-личностного развития студента как компетентного специалиста; обосновать технологометодологические модели интеграции учебной, научной и внеучебной деятельности в рамках вуза, представив закономерности интеграции, ее принципы, инструметы, компоненты, направления, методический и воспитательный аспекты, субъектные и объектные носители, показатели качества, установить плоскости интеграции проблемных полей; систематизировать исследования генезиса проблемы, определив комплекс ключевых положений и представить их в Концепции формирующе-развивающей среды вуза в рамках постмодернистского подхода; разработать структурно-содержательную Модель организации и развития формирующе-развивающей среды вуза на основе интегрированного подхода, базирующуюся на разработанной в исследовании концептуальной основе; применить научные подходы и методы стратегического маркетинга для разработки этапов инновационного процесса организации и развития формирующе-развивающей среды вуза; эксперименально обосновать и подтвердить эффективность предложенных научных, методологических и праксиологических основ организации формирующе-развивающей среды вуза на основе интегрированного подхода. Для этого: в соответствии с Моделью и Праксиологическим алгоритмом деятельности по развитию формирующе-развивающей среды вуза на основе поддержки интеграционных процессов разработать инновационную Методику интегральной оценки качества формирующе-развивающей среды вуза на основе интегрированного подхода; на основании разработанной Методики провести интегративно-педагогический мониторинг формирующе-развивающей среды вуза, определив результативность экспериментальной работы по организации и развитию формирующе-развивающей среды вуза.Item CONDIŢII PSIHOPEDAGOGICE DE DEZVOLTARE A CREATIVITĂŢII LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR INGINEREŞTI(2016) Popescul, Angela; Panico, VasileScopul cercetării rezidă în elucidarea condiţiilor şi bazelor psihopedagogice şi elaborarea unui model pedagogic de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »