53. Ştiinţe ale educaţiei
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11246
Browse
Item ATRIBUȚII FORMATIVE ALE SISTEMULUI FONETIC ÎN STUDIEREA LIMBII ROMÂNE DE CĂTRE STUDENȚII STRĂINI(2023) Bâlici, Marcel; Strah, LidiaScopul lucrării: investigarea rolului structurii sistemice și procesuale și relevarea impactului Modelului tehnologic de formare a competenței fonologice în limba română la studenții arabi.Item BAZELE TEORETICE ȘI PRAXIOLOGICE ALE MEDIULUI UNIVERSITAR DE FORMARE-DEZVOLTARE ÎN CONTEXTUL INTEGRĂRII ACTIVITĂȚILOR ȘTIINȚIFICE, CURRICULARE ȘI EXTRACURRICULARE(2017) Eni, ValentinaScopul cercetării: a elabora și a fundamenta bazele epistemologice și praxiologice de organizare a mediului universitar în contextul unei abordări integrate (sistemul concepțiilor teoretice, orientărilor metodologice, abordărilor praxiologice în organizarea și dezvoltarea mediului universitar de formare-dezvoltare în contextul integrării activităților științifice, curriculare și extracurriculare orientat spre formarea profesională și dezvoltarea personală a studenților, având proprietăți și caracteristici științifico-teoretice, euristico-metodologice, esențial-categoriale, structural-conceptuale și tehnologice (metodologice).Item CADRUL PSIHOPEDAGOGIC ȘI TEHNOLOGIC AL CURSULUI " DATA MINING"(2023) Apetrii, Natalia; Guțu, Vladimir; Căpățână, GheorgheScopul cercetării constă în fundamentarea cadrului psihopedagogic și tehnologic al cursului „Data Mining”.Item CADRUL PSIHOPEDAGOGIC ȘI TEHNOLOGIC AL CURSULUI " DATA MINING"(2023) Apetrii, NataliaScopul cercetării constă în fundamentarea cadrului psihopedagogic și tehnologic al cursului „Data Mining”.Item CONDIŢII PSIHOPEDAGOGICE DE DEZVOLTARE A CREATIVITĂŢII LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR INGINEREŞTI(2016) Popescul, Angela; Panico, VasileScopul cercetării rezidă în elucidarea condiţiilor şi bazelor psihopedagogice şi elaborarea unui model pedagogic de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri.Item CULTIVATING TRADITION IN EARLY CHIDHOOD DANCE EDUCATION IN ISRAEL(2016) Katz, Zichrony SariStabilirea reperilor teoretice și curriculare de valorificare a tradițiilor prin arta coregrafică în perioda educației tipmpurii.Item CULTIVATING TRADITION IN EARLY CHILDHOOD DANCE EDUCATION IN ISRAEL(2016) Katz, Zichrony Sari; Guțu,ZoiaThe problem of the research: Which are the theoretical and curricular benchmarks of valorification of traditions through the art of dance in early childhoodItem EVOLUŢIA PARADIGMEI ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR ÎN CONTEXT EUROPEAN(2019) Parhomenco, Lilia; Dandara, OtiliaScopul cercetării: analiza conceptual-structurală a paradigmei învățământului superior în context diacronic, constatrea rezultatelor implementării paradigmei „Proces Bologna” în Republica MoldovaItem FORMAREA CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA PARADIGMEI EDUCAȚIONALE CENTRATE PE ELEV(2018) Lefter, Ludmila; Guțu, VladimirObiectivele cercetării includ analiza problemei educaţiei centrate pe elev şi a formării cadrelor didactice din această perspectivă; fundamentarea reperelor conceptuale ale formării iniţiale a cadrelor didactice din perspectiva educație centrate pe elev; elaborarea modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice în contextul educaţiei centrate pe elev; validarea experimentală a modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice prin aplicarea cursului ”Educaţia centrată pe cel ce învaţă”.Item FORMAREA CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA PARADIGMEI EDUCAȚIONALE CENTRATE PE ELEV(2018) Lefter, LudmilaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și validarea experimentală a Modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice din perspectiva educaţiei centrate pe elevItem FORMAREA COMPETENȚEI DE COMUNICARE INTERPERSONALĂ MEDIC-PACIENT LA MEDICINIȘTI(2019) Nastasiu, Silvia; Goraș-Postică, VioricaScopul cercetării constă în elaborarea și valorificarea experimentală a Modelului pedagogic de formare a competenței de comunicare interpersonală medic-pacient la mediciniști, centrat pe problemele pacientului.Item FORMĂRI PROFESIONALE CONTINUE ALE CADRELOR DIDACTICE CENTRATE PE INTERCONEXIUNEA NEVOILOR PERSONALE ȘI INSTITUȚIONALE(2016) Huncă, MihaelaObiectul cercetării îl constituie procesul de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitarItem FORMĂRI PROFESIONALE CONTINUE ALE CADRELOR DIDACTICE CENTRATE PE INTERCONEXIUNEA NEVOILOR PERSONALE ȘI INSTITUȚIONALE(2016) Huncă, Mihaela; Guțu,VladimirObiectivele cercetării: analiza abordărilor şi specificului formării continuă din perspectiva educaţiei adulţilor; conceptualizarea formării profesionale continuă din perspectiva paradigmatică; elaborarea metodologiei de formare continuă a cadrelor didactice axate pe interconexiunea nevoilor personale şi instituţionale; diagnosticarea capacităţii cadrelor didactice de a identifica nevoile personale şi instituţionale; validarea experimentală a metodologiei de formare a cadrelor didactice abordată paradigmatic şi axată pe nevoile personale şi instituţionale.Item FUNDAMENTE PSIHO-PEDAGOGICE ALE DIFERENȚIERII ȘI INDIVIDUALIZĂRII DEMERSULUI DIDACTIC ÎN CADRUL FORMĂRII PROFESIONALE INIȚIALE(2016) Pascaru, Daniela; Dandara,OtiliaScopul cercetării constă în stabilirea și experimentarea fundamentelor psiho-pedagogice ale diferențierii și individualizării în demersul didactic la formarea profesională.Item FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ(2023) Savva, Marianna; Guțu, VladimirScopul cercetării constă în fundamentarea psihopedagogică a ghidării elevilor în cariera didactică, elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic de ghidare a elevilor în cariera didactică.Item FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ(2023) Savva, MariannaScopul cercetării constă în stabilirea fundamentelor psihopedagogice de ghidare a elevilor în cariera didactică.Item THE INFLUENCE OF EMPLOYEES' MOTIVATION ON THEIR CAREER DEVELOPMENT WITHIN THE EDUCATION SYSTEM(2016) Cochava, Farjun; Dandara,OtiliaScopul cercetării: constă în prezentarea fundamentelor teoretice şi metodologice a modelului pedagogic de formare a motivaţiei profesorilor pentru dezvoltarea carierei. Obiectivele cercetării:Elucidarea concepţiilor motivaţiei angajaţilor cu privire la dezvoltarea carierei în sistemuleducaţional Identificarea factorilor din mediul şcolar, ce provoacă lipsa motivaţiei profesorilor Reflectarea caracteristicilor unui comportament motivat al profesorilor, predispoziţia acestora de a stagna în statutul profesional iniţial Examinarea impactului mediului organizaţional şi a responsabililor de politici educaţionale, precum şi a administraţiei asupra dezvoltării profesionale Elaborarea şi validarea experimentală a modelului pedagogic de formare a motivaţiei cadrelor didactice, pentru dezvoltare profesională, precum şi menţinerea nivelului înalt al motivaţiei pedagogice.Item THE INFLUENCE OF THE PSYCHO-SOCIAL AND PEDAGOGICAL CONTEXT ON LEARNING MOTIVATION OF ARAB FUTURE TEACHERS IN ARAB AND MIXED COLLEGES FROM ISRAEL(2016) Jarjoura, Basma; Șevciuc, MaiaThe aim of the research is the theoretical and methodological foundation of the influence of the psycho-social and pedagogical context on learning motivation of Arab future teachers in Arab and mixed colleges from Israel.Item INFLUENŢA CONTEXTULUI PSIHOSOCIAL ŞI PEDAGOGIC ASUPRA MOTIVAŢIEI ÎNVĂŢĂRII LA STUDENŢII ARABI, VIITOARE CADRE DIDACTICE, ÎN COLEGIILE ARABE ŞI MIXTE DIN ISRAEL(2016) Jarjoura, BasmaNoutatea şi originalitatea ştiinţifică a cercetării este obiectivată de actualizarea conceptelor de motivaţie şi motivaţie a învăţării; fundamentarea teoretică a particulrităţilor motivaţiei autonome şi controlate, în funcţie de contextul psihosocial şi pedagogic al învăţării studenţilor arabi din colegii arabe şi mixte; elaborarea Programului de intervenţie de dezvoltare a motivaţiei autonome de învăţare la studenţii arabi.Item MANAGEMENTUL TIMPULUI ÎN ÎNVĂŢAREA AUTOREGLATĂ A STUDENŢILOR(2020) Reaboi-Petrachi, Viorica; ; Șevciuc, MaiaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a dezvoltării competenţei de management al timpului în învăţarea autoreglată a studenţilor în contextul educaţiei formale şi nonformale.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »