2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
6 results
Search Results
Item CONFIGURAȚII ALE DEZVOLTĂRII MOTIVAȚIEI PENTRU AUTOFORMARE LA CADRELE DIDACTICE ÎN CONTEXTUL VALORIFICĂRII TIC ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ(CEP USM, 2021) Eremei-Berezovschi, AnaModelul unui profesor valoros este descris ca un bun cunoscător al domeniului şi al disciplinei pe care o predă. Dezvoltarea motivației pentru autoformare este determinată de preocuparea cadrelor didactice de a identifica acele aspecte ale activităţii sale care necesită ameliorări. Nevoia de a se perfecţiona continuu, de a corespunde noilor cerințe educaționale, de a învăța din experienţa sa şi a altora îl determină pe profesor să găsească noi căi şi mijloace de reproiectare şi optimizare a propriei activităţi, de promovare a unui sistem de valori în concordanţă cu idealul educaţional.Item FORMAREA DE COMPETENŢE PROFESIONALE ÎN CONTEXTUL ACTUAL AL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR(CEP USM, 2013) Goraş-Postică, VioricaAutorul propune o sinteză a rezultatelor unui studiu dedicat învăţământului superior centrat pe competenţele solicitate de necesităţile formabililor şi de cele ale pieţei muncii din ţară, aflate în continuă schimbare. Ansamblul de competenţe profesionale dezvoltate în universităţi urmează să deschidă perspective reale de integrare socială şi profesionalăa tinerilor specialiştiItem MANAGEMENTUL DEZVOLTĂRII COMPETENŢELOR INTERCULTURALE LA LICEENI ÎN CONTEXTUL PREDĂRII ISTORIEI(CEP USM, 2012) Paiu, Mihail; Valenti, OleseaEste abordată problema privind dezvoltarea competenţei interculturale la liceeni în contextul predării istoriei, precum şi al promovării managementului intercultural în instituţia de învăţământ preuniversitară. Se urmăreşte scopul stabilirii unei metodologii de dezvoltare a competenţelor interculturale la liceeni în contextul predării istoriei. Semnificaţia practică este certificată de proiectarea reperelor metodologice de dezvoltare a competenţelor interculturale la liceeni în contextul predării istoriei, fapt ce eficientizează aplicarea iniţiativelor strategice de optimizare a planului de dezvoltare şcolară la nivel de management intercultural, în cadrul instituţiei de învăţământ preuniversitar.Item CADRUL METODOLOGIC DE DEZVOLTARE A MOTIVAŢIEI PENTRU AUTOFORMARE LA CADRELE DIDACTICE(CEP USM, 2019) Eremei-Berezovschi, AnaImplementarea de schimbări în sistemul educațional, în acord cu documentele europene, care definesc competenţa ca rezultat al învăţării, reprezintă noi provocări pentru cariera didactică. Prin determinarea de noi atribuţii şi noi competenţe în proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de predare-învaţare-evaluare, cadrele didactice solicită satisfacerea anumitor necesități dezvoltând astfel motivația pentru autoformare. Cadrul metodologic al dezvoltării motivației pentru autoformare la cadrele didactice conduce la dezvoltarea unor noi abordări în ceea ce priveşte competenţele în predare, abordări care se centrează pe cunoştinţele şi competenţele necesare pentru a face faţă schimbărilor în sistemul educațional.Item REALITĂȚI PEDAGOGICE DIN CEHIA, EXTRAPOLATE LA NIVEL INTERNAȚIONAL(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Goraș-Postică, VioricaÎn articol autoarea prezintă aspecte relevante, experienţe, atitudini vizavi de realităţile curente ale societăţii cehe, în special sistemul educaţional, extrapolate la contextul internaţional. Este analizată problematica educaţiei pentru cultura democratică, abordată de Consiliul Europei la nivel transversal, şi sunt prezentate recomandările cu privire la implementarea Competențelor pentru Cultura Democratică în şcolile europene, pornind de la experienţa de pilotare a Cehiei.Item COMPETENŢA – ABORDARE SITUAŢIONALĂ, STRUCTURALĂ ŞI METODOLOGICĂ(CEP USM, 2018) Guțu, VladimirÎn articol este analiza tă problema „competenţelor”din diferite perspective: clarificărilor conceptuale, abordărilor situaţională şi structurală, metodologică şi acțională. Accentul este pus pe stabilirea conexiunilor dintre diferite categorii şi tipuri de competenţe, dar şi pe identificarea mecanismelor de proiectare a competenţelor specifice disciplinelor şcolare. Demersul inovativ al abordărilor propuse ţine de conceptualizarea tridimensională a competenţei (logica acţiunii, logica curriculară, logica învăţării)şi de cea bidimensională (logica priorităţii tipurilor de activitățiîn raport cu direcţiile de dezvoltare a personalității şi/sau invers, logica priorității domeniilor de dezvoltare a personalității cu tipurile de activităţi în cadrul unui domeniu de cunoaştere).