2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
Item EVALUAREA ACCEPŢIEI DETERMINANTĂ DE CONTEXTUL ÎNVĂŢĂMÎNTULUI FORMATIV(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2000) Dandara, OtiliaItem COMENIUS - PĂRINTELE PEDAGOGIEI MODERNE(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2001) Dandara, OtiliaItem AFIRMAREA ACCEPŢIEI MODERNE A CONCEPTULUI DE MANUAL ŞCOLAR: RETROSPECTIVA ISTORICĂ(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2001) Dandara, OtiliaItem STANDARDELE ÎNVĂŢĂMÎNTULUI SUPERIOR(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2001) Muraru, Elena; Dandara, Otilia; Silistraru, NicolaeItem OBIECTIVELE EDUCAŢIONALE: CLARIFICĂRI CONCEPTUALE ŞI METODOLOGICE(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2001) Guţu, VladimirItem INTERDISCIPLINARITATEA ÎN CONTEXT CURRICULAR: CONSTATĂRI ŞI SUGESTII(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2002) Dandara, OtiliaItem CONCEPTUL MANAGEMENTULUI STRATEGIC(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2002) Guţu, Vladimir; Cangea, PetruItem JEAN-JAQUES ROUSSEAU DESPRE LIBERA DEZVOLTARE A PERSONALITĂŢII(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2002) Dandara, OtiliaItem STANDARDE ALE ÎNVĂŢĂMÎNTULUI UNIVERSITAR: STRATEGIA PROIECTĂRII(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2003) Rusnac, Gheorghe; Guţu, Vladimir; Muraru, Elena; Dandara, OtiliaItem STANDARDE ALE ÎNVĂŢĂMÎNTULUI UNIVERSITAR: STRATEGIA PROIECTĂRII(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2003) Rusnac, Gheorghe; Guţu, Vladimir; Muraru, Elena; Dandara, OtiliaItem PARTICULARITĂŢILE ORGANIZĂRII PROCESULUI EDUCAŢIONAL ÎN ŞCOALA WALDORF(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2003) Dandara, Otilia; Albu, AseniaItem DIFERENŢELE DE GEN ÎN EVALUAREA CADRELOR DIDACTICE UNIVERSITARE(2004) Platon, CarolinaIn this article we examine certain problems regarding the variables that may influence the university pedagogical staff evaluation by students (namely the gender variable) and present the results of the empiricstudy performed as to this subject.Item CONFERINŢA "REFORMA SISTEMULUI EDUCAŢIONAL ÎN CONTEXTUL GLOBALIZĂRII"(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2004) Goraş-Postică, Viorica; Dandara, OtiliaItem AUTOEVALUAREA ÎN CONTEXTUL EDUCAŢIONAL CARACTERISTICI ŞI VALENŢE FORMATIVE(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2005) Dandara, OtiliaItem STANDARDELE DE FORMARE PROFESIONALĂ, CONDIŢIE DE ASIGURARE A CALITĂŢII ÎNVĂŢĂMÎNTULUI SUPERIOR(Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2005) Muraru, Elena; Dandara, OtiliaItem ORIENTAREA ŞCOLARĂ ŞI PROFESIONALĂ-DIMENSIUNE A EDUCAŢIEI PENTRU ŞI PRIN PROFESIE(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2005) Dandara, OtiliaItem CONTINUITATEA-DIMENSIUNE INERENTĂ A FENOMENULUI EDUCAŢIONAL(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2006) Dandara, OtiliaItem REFLECŢII ASUPRA CORELAŢIEI DINTRE CONTINUITATE ŞI FUNCŢIONALITATE ÎN CONTEXT EDUCAŢIONAL(Centrul Educaţional Pro Didactica, 2006) Dandara, Otilia; Vlaico, TatianaItem DIFERENŢE GENDER ÎN SIMPTOMATOLOGIA COMORBIDĂ A STĂRILOR DEPRESIVE LA ADOLESCENŢI(CEP USM, 2007) Bolea, ZinaidaOne of the most important aspects of the problem of the adolescent depression is the problem of comorbidity. Last years many studies were dedicated to the anxious-depressive comorbidity and the comorbidity of depression with psychosomatic symptoms. In the present study, depression during adolescence was examined in relationship with anxiety and psychosomatic symptoms. The goal of the study was to identify the gender differences in the comorbidity of the adolescent depression. One hundred ninety seven adolescents aged 14 to 18 years, participated in the study. The results of the study reveal that in both male and female adolescents is identified the comobidity of depression with anxiety and psychosomatic symptoms. Also, the results reveal that female depressive adolescents reported more anxious and psychosomatic symptoms than male depressive adolescentsItem НРАВСТВЕННЫЙ АСПЕКТ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО СТАНОВЛЕНИЯ БУДУЩЕГО ПЕДАГОГА(CEP USM, 2007) Константинова, СветланаÎn acest articol este cercetat aspectul moral al formării profesionale a viitorului pedagog. Se consideră că moralitatea pedagogică este orientată în direcţia raţională a procesului didactic al instituţiei de învăţământ superior, creându-se condiţiile care asigură dezvoltarea dinamică a moralităţii pedagogice la viitorii specialişti.