2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    CONFIGURAȚII ALE DEZVOLTĂRII MOTIVAȚIEI PENTRU AUTOFORMARE LA CADRELE DIDACTICE ÎN CONTEXTUL VALORIFICĂRII TIC ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
    (CEP USM, 2021) Eremei-Berezovschi, Ana
    Modelul unui profesor valoros este descris ca un bun cunoscător al domeniului şi al disciplinei pe care o predă. Dezvoltarea motivației pentru autoformare este determinată de preocuparea cadrelor didactice de a identifica acele aspecte ale activităţii sale care necesită ameliorări. Nevoia de a se perfecţiona continuu, de a corespunde noilor cerințe educaționale, de a învăța din experienţa sa şi a altora îl determină pe profesor să găsească noi căi şi mijloace de reproiectare şi optimizare a propriei activităţi, de promovare a unui sistem de valori în concordanţă cu idealul educaţional.
  • Thumbnail Image
    Item
    FORMAREA DE COMPETENŢE PROFESIONALE ÎN CONTEXTUL ACTUAL AL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR
    (CEP USM, 2013) Goraş-Postică, Viorica
    Autorul propune o sinteză a rezultatelor unui studiu dedicat învăţământului superior centrat pe competenţele solicitate de necesităţile formabililor şi de cele ale pieţei muncii din ţară, aflate în continuă schimbare. Ansamblul de competenţe profesionale dezvoltate în universităţi urmează să deschidă perspective reale de integrare socială şi profesionalăa tinerilor specialişti
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGEMENTUL DEZVOLTĂRII COMPETENŢELOR INTERCULTURALE LA LICEENI ÎN CONTEXTUL PREDĂRII ISTORIEI
    (CEP USM, 2012) Paiu, Mihail; Valenti, Olesea
    Este abordată problema privind dezvoltarea competenţei interculturale la liceeni în contextul predării istoriei, precum şi al promovării managementului intercultural în instituţia de învăţământ preuniversitară. Se urmăreşte scopul stabilirii unei metodologii de dezvoltare a competenţelor interculturale la liceeni în contextul predării istoriei. Semnificaţia practică este certificată de proiectarea reperelor metodologice de dezvoltare a competenţelor interculturale la liceeni în contextul predării istoriei, fapt ce eficientizează aplicarea iniţiativelor strategice de optimizare a planului de dezvoltare şcolară la nivel de management intercultural, în cadrul instituţiei de învăţământ preuniversitar.
  • Thumbnail Image
    Item
    CADRUL METODOLOGIC DE DEZVOLTARE A MOTIVAŢIEI PENTRU AUTOFORMARE LA CADRELE DIDACTICE
    (CEP USM, 2019) Eremei-Berezovschi, Ana
    Implementarea de schimbări în sistemul educațional, în acord cu documentele europene, care definesc competenţa ca rezultat al învăţării, reprezintă noi provocări pentru cariera didactică. Prin determinarea de noi atribuţii şi noi competenţe în proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de predare-învaţare-evaluare, cadrele didactice solicită satisfacerea anumitor necesități dezvoltând astfel motivația pentru autoformare. Cadrul metodologic al dezvoltării motivației pentru autoformare la cadrele didactice conduce la dezvoltarea unor noi abordări în ceea ce priveşte competenţele în predare, abordări care se centrează pe cunoştinţele şi competenţele necesare pentru a face faţă schimbărilor în sistemul educațional.
  • Thumbnail Image
    Item
    REALITĂȚI PEDAGOGICE DIN CEHIA, EXTRAPOLATE LA NIVEL INTERNAȚIONAL
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Goraș-Postică, Viorica
    În articol autoarea prezintă aspecte relevante, experienţe, atitudini vizavi de realităţile curente ale societăţii cehe, în special sistemul educaţional, extrapolate la contextul internaţional. Este analizată problematica educaţiei pentru cultura democratică, abordată de Consiliul Europei la nivel transversal, şi sunt prezentate recomandările cu privire la implementarea Competențelor pentru Cultura Democratică în şcolile europene, pornind de la experienţa de pilotare a Cehiei.
  • Thumbnail Image
    Item
    COMPETENŢA – ABORDARE SITUAŢIONALĂ, STRUCTURALĂ ŞI METODOLOGICĂ
    (CEP USM, 2018) Guțu, Vladimir
    În articol este analiza tă problema „competenţelor”din diferite perspective: clarificărilor conceptuale, abordărilor situaţională şi structurală, metodologică şi acțională. Accentul este pus pe stabilirea conexiunilor dintre diferite categorii şi tipuri de competenţe, dar şi pe identificarea mecanismelor de proiectare a competenţelor specifice disciplinelor şcolare. Demersul inovativ al abordărilor propuse ţine de conceptualizarea tridimensională a competenţei (logica acţiunii, logica curriculară, logica învăţării)şi de cea bidimensională (logica priorităţii tipurilor de activitățiîn raport cu direcţiile de dezvoltare a personalității şi/sau invers, logica priorității domeniilor de dezvoltare a personalității cu tipurile de activităţi în cadrul unui domeniu de cunoaştere).