571. Jurnalism şi comunicare
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11297
Browse
18 results
Search Results
Item Comunicarea interinstituțională axată pe respectarea drepturilor copilului în procesul de dezinstituționalizare(2025) Marginean, Livia; Moraru, Victor (conducător științific)Obiectivele tezei: stabilirea reperelor conceptuale prin analiza și sintetizarea literaturii de specialitate și a practicilor existente la nivel național și internațional cu privire la comunicare, dezinstituționalizare și drepturile copilului; clarificarea statutului epistemic al comunicării interinstituționale prin analize comparative; definirea rolului comunicării interinstituționale dintre diverse entități din domeniul drepturilor copilului; identificarea particularităților comunicării interinstituționale; argumentarea caracterului formal și a dimensiunii protectoare a comunicării interinstituționale în cadrul dezinstituționalizării.Noutatea și originalitatea lucrării constă în faptul că ea reprezintă un studiu inovativ, complex,interdisciplinar și multidimensional al comunicării interinstituționale pe dimensiunea procesului de dezinstituționalizare; cercetarea aduce o contribuție în domeniu prin investigarea modului în carecomunicarea între instituțiile publice și private poate fi eficientizată.Rezultatele obținute au contribuit la consolidarea unei perspective complexe și sistemice asupracomunicării interinstituționale în procesul de dezinstituționalizare, la fundamentarea teoretico-praxiologică a comunicării, relevând evoluția reformelor de dezinstituționalizare la nivel național șiinternațional, precum și modalitățile de comunicare interinstituțională, barierele, factorii facilitatori șimecanismele care pot asigura progresul prin relevarea beneficiilor aduse de parteneriatele dintre entitățile publice și private.Item THE DEGREE OF INFLUENCE OF THE SCHOOL NEWSPAPER ON THE STUDENT’S PERSONAL EXPRESSION(2024) Dahan, Ilana; Bulicanu, VictoriaObjectives of the research: Analyzing the development of school newspapers in time, according to historical aspects; Applying the research methodology of the school newspapers‘ influence on the students‘ personal expression; Identifying the correlation between the students' SN‘s exposure and its influence on their personal expression; Presenting the problems and challenges of realizing a SN nowadays the school staff involved confront with; Identifying the conditions needed for the optimization of school newspapers, considering technological development all around the world; Analyzing the correlation between the content of journalism curriculum in Israel and the content of school newspapers; Validating the research method of the model (TEACEN) for production of the school newspapers: Technical, Educational, Activist, Content, Exterior, Newspaper; Making conclusions regarding the relevance of the school newspaper and providing recommendations for the further activity of the schools‘ newspaper for the general education system. Scientific novelty: Development of a comparative empirical research method that examines the effects of the authors and readers exposure to the school newspaper on their personal expression, using the innovative TEACEN pedagogical model to produce an optimized school newspaper as well as theoretical enrichment of the school journalism phenomenon research.Item THE DEGREE OF INFLUENCE OF THE SCHOOL NEWSPAPER ON THE STUDENT’S PERSONAL EXPRESSION(2024) Dahan, IlanaObjectives: analysis of the historical evolution of school newspapers; applying the research methodology of the influence of school newspapers on the way of personal expression of students; identifying the correlation between the level of students' exposure to the school newspaper and its influence on their personal expression; validation of the research model (TEACEN) for the creation of school newspapers: Technical, Educational, Activist, Content, Exterior, Newspaper; presenting conclusions about the relevance of the school newspaper today and providing recommendations for improving the school newspaper for the educational system, in general. Scientific novelty consists in elucidating the specificity of journalistic activity in schools in Israel, as well as identifying trends in the development of school media in the world.Item СОВРЕМЕННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ МЕДИАОБРАЗОВАНИЯ В МЕДИЙНОМ ПРОСТРАНСТВЕ ТУРЦИИ И РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА(2022) Карааслан, Темель; Марин, КонстантинObiectivul principal al acestui studiu este de a identifica tendințele și perspectivele actuale pentru dezvoltarea educației media în spațiul media din Turcia și Republica Moldova. Scopul studiului a determinat următoarele sarcini: Analizarea motivelor necesității educației media, dezvoltarea abordărilor teoretice și metodologice ale studiului rolului educației media în spațiul media modern bazat pe un aparat categoric bazat științific, caracterizarea conceptului termenului „educație media” și analizarea alegerii determinării caracteristicilor interacțiunii dintre educația media, alfabetizarea media și competența media în literatura științifică. Analiza politicii și proiectelor europene în domeniul educației media și în special a procesului de formare și dezvoltare a educației media în practicile europene în etapa actuală. Pe această bază, urmăriți perspectivele dezvoltării educației media în Turcia și Republica Moldova, ținând cont de experiența europeană.Item CAMPANIILE MEDIATICE CONTEMPORANE: ABORDĂRI TEORETICE ȘI PRACTICI OPERAȚIONALE(2021) Ceban, MariaScopul lucrării constă în definirea conceptului de campanie mediatică în contextul jurnalistic contemporan prin proiectarea profilului identitar și a cadrului-tip de organizare a acesteia și în elucidarea formelor de expresie, a semanticii discursurilor și a condițiilor de manifestare a campaniilor mediatice în mass-media din Republica Moldova. Pentru îndeplinirea acestui scop, ne-am propus următoarele obiective:- evaluarea gradului de cercetare a problemei prin analiza literaturii de specialitate din domeniu și elaborarea propriei metodologii de cercetare a subiectului; - definirea conceptului de campanie mediatică prin identificarea terminologică a noțiunilor-cheie; - cercetarea rolurilor, funcțiilor și a obiectivelor campaniilor mediatice; - caracterizarea elementelor de identitate și a tipologiei acestora; - identificarea subiectelor de reflectare ale campaniilor mediatice; - analizarea modelelor de organizare și de etapizare ale lor; - investigarea condițiilor de manifestare a campaniilor mediatice în presa națională; - definirea formelor de manifestare și tipurilor de discursuri ale campaniilor mediatice autohtone; - elaborarea recomandărilor practice în vederea eficientizării conceperii și realizării CM în presa din Republica Moldova.Item CAMPANIILE MEDIATICE CONTEMPORANE: ABORDĂRI TEORETICE ȘI PRACTICI OPERAȚIONALE(2021) Ceban, Marina; Stepanov, GeorgetaScopul lucrării constă în definirea conceptului de campanie mediatică în contextul jurnalistic contemporan prin proiectarea profilului identitar și a cadrului-tip de organizare a acesteia și în elucidarea formelor de expresie, a semanticii discursurilor și a condițiilor de manifestare a campaniilor mediatice în mass-media din Republica MoldovaItem JURNALISMUL CONVERGENT CA FENOMEN MEDIATIC: PARTICULARITĂȚI ȘI TENDINȚE(2021) Gugulan, MariaScopul și obiectivele lucrării rezidă în: cercetarea, per ansamblu, a convergenței media ca element inovator al sistemului mass-mediei contemporane; determinarea specificului jurnalismului convergent ca proces și produs; elucidarea efectelor tranziției de la redacția tradițională de presă scrisă sau audio-vizuală, la redacția convergentă; analizarea gradului de influență a noilor tehnologii și tehnici de lucru asupra valorilor, rolului și identității profesionale a jurnalistului elucidarea specificității conținutului mediatic produs în sistem convergent și identificarea tendințelor în jurnalismul convergent. Pentru realizarea scopului propus au fost trasate următoarele obiective: cercetarea bazei teoretico-metodologice existente și elaborarea metodologiei proprii de cercetare; analiza rolului și locului jurnalismului convergent în contextul mediatic contemporan; identificarea tendințelor actuale de dezvoltare a jurnalismului convergent la nivel mondial; identificarea tendințelor contemporane de dezvoltare a jurnalismului convergent în Republica Moldova; identificarea reperelor și opțiunilor funcționale ale jurnalismului convergent din Republica Moldova; studierea aspectelor structurale și compoziționale ale redacțiilor convergente; identificarea efectelor adoptării și implementării convergenței media asupra identității, valorilor și practicilor profesionale ale jurnaliștilor; analiza conținutului jurnalistic produs în mediu convergent; analiza percepțiilor jurnaliștilor autohtoni în 6 raport cu fenomenul convergenței; elaborarea recomandărilor practice în vederea eficientizării activității jurnalistice în redacție convergentă.Item JURNALISMUL CONVERGENT CA FENOMEN MEDIATIC: PARTICULARITĂȚI ȘI TENDINȚE(2021) Gugulan, Maria; Stepanov, GeorgetaScopul lucrării: determinarea specificului jurnalismului convergent ca proces și produs; elucidarea efectelor tranziției la redacția convergentă și analizarea gradului de influență a noilor tehnologii și tehnici de lucru asupra valorilor, rolului și identității profesionale a jurnalistului.Item STRATEGII DE MARKETING ÎN JURNALISMUL SPORTIV(2019) Ghena I. Cristian-Nicolae; Lescu, MihaiScopul și obiectivele lucrării. Scopul lucrării este de a elucida conexiunea dintre fenomenul jurnalismului sportiv și tehnicile specifice de marketing, practicate în economia de piață. Obiectivele lucrării rezidă în relevarea modului de aplicare a strategiilor de marketing în jurnalismul sportiv pentru a eficientiza, din punct de vedere economic și social, activitatea mass-mediei sportive, argumentarea rolul jurnalismului sportiv pentru promovarea sportului în baza aplicării strategiilor de marketingItem ART JURNALISMUL ÎN PRESA SCRISĂ DIN REPUBLICA MOLDOVA: FUNCȚII ȘI CONȚINUT(2018) Tugarev, Laura; Stepanov, GeorgetaScopul lucrării constă în cercetarea condițiilor de manifestare a art jurnalismului în presa scrisă din Republica Moldova și în identificarea funcțiilor, conținuturilor și formelor de expresie ale produselor culturale care apar în publicațiile periodice generaliste și în cele specializate.