Şcoala Doctorală Ştiinţe Sociale

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11272

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Comunicarea strategică în domeniul securității și apărării naționale: necesități și perspective pentru Republica Moldova [Teză]
    (2025) Mârzac, Elena; Ejova, Cristina (conducător științific)
    Scopul lucrării constă în analiza comunicării strategice în domeniul securității și apărării în raport cu necesitățile de securitate ale Republicii Moldova și identificarea perspectivelor de valorificare a acesteia. Obiectivele cercetării: Cercetarea și analiza istоriоgrаfică a comunicării strategice dintr-o perspectivă multidimensională; fundamentarea aspectelor conceptuale și teoretico- metodologice de cercetare a comunicării strategice în domeniul securității și apărării; delimitarea contextului și a procesului de instituționalizare a comunicării strategice în domeniul securității și apărării prin valorificarea experiențelor și practicilor internaționale; analiza comunicării strategice ca instrument de realizare a obiectivelor naționale în domeniul securității al Republicii Moldova; determinarea factorilor esențiali care condiționează necesitatea implementării comunicării strategice la nivel național; caracterizarea și analiza evoluțiilor și tendințelor privind instituționalizarea comunicării strategice, precum și identificarea perspectivelor de implementare a acesteia în sectorul de securitate și apărare; analiza modalităților de consolidare a comunicării strategice a Republicii Moldova în contextul mediului actual de securitate. Noutatea și originalitatea științifică a lucrării rezidă în efectuarea unei analize politologice complexe a comunicării strategice în domeniul securității și apărării naționale, precum și în identificarea impactului acesteia asupra instituțiilor din sectorul de securitate al Republicii Moldova.
  • Thumbnail Image
    Item
    The degree of influence of the school newspaper on the student’s personal expression [Teză]
    (2024) Dahan, Ilana; Bulicanu, Victoria (conducător știițific)
    Objectives of the research: Analyzing the development of school newspapers in time, according to historical aspects; Applying the research methodology of the school newspapers‘ influence on the students‘ personal expression; Identifying the correlation between the students' SN‘s exposure and its influence on their personal expression; Presenting the problems and challenges of realizing a SN nowadays the school staff involved confront with; Identifying the conditions needed for the optimization of school newspapers, considering technological development all around the world; Analyzing the correlation between the content of journalism curriculum in Israel and the content of school newspapers; Validating the research method of the model (TEACEN) for production of the school newspapers: Technical, Educational, Activist, Content, Exterior, Newspaper; Making conclusions regarding the relevance of the school newspaper and providing recommendations for the further activity of the schools‘ newspaper for the general education system. Scientific novelty: Development of a comparative empirical research method that examines the effects of the authors and readers exposure to the school newspaper on their personal expression, using the innovative TEACEN pedagogical model to produce an optimized school newspaper as well as theoretical enrichment of the school journalism phenomenon research.
  • Thumbnail Image
    Item
    STRATEGII DE MARKETING ÎN JURNALISMUL SPORTIV
    (2019) Ghena I. Cristian-Nicolae; Lescu, Mihai
    Scopul și obiectivele lucrării. Scopul lucrării este de a elucida conexiunea dintre fenomenul jurnalismului sportiv și tehnicile specifice de marketing, practicate în economia de piață. Obiectivele lucrării rezidă în relevarea modului de aplicare a strategiilor de marketing în jurnalismul sportiv pentru a eficientiza, din punct de vedere economic și social, activitatea mass-mediei sportive, argumentarea rolul jurnalismului sportiv pentru promovarea sportului în baza aplicării strategiilor de marketing