Facultatea de Litere / Faculty of Letters

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    COMPETENȚA DE COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ LA STUDENȚII ALOLINGVI CU PROFIL ECONOMIC
    (CEP USM, 2024-10-25) Dodon, Eugenia
    În procesul de predare-învățare-evaluare a unei limbi, formarea competenței de comunicare a fost și rămâne un obiectiv prioritar, mai bine zis, esențial, ce trebuie realizat eficient și adecvat, în corespundere cu principiile teoretico-aplicative, stabilite de notorietăți în domeniul științelor educației. Pornind de la unele reflecții raportate la conceptul de competență, în general, și la cel de comunicare, în special, în acest articol vorbim de unele strategii palpabile, ce contribuie la formarea abilitățlor de comunicare orală și scrisă la studenții alolingvi, relevăm în ce constă aspectul funcțional-comunicativ al însușirii conștiente și aprofundate a gramaticii limbii române de către studenții alolingvi, subliniem rolul fundamental, ce-l are buna cunoaștere a vocabularului uzual și a celui terminologic, pentru a poseda competența de comunicare în limba română.
  • Thumbnail Image
    Item
    JOCUL ÎN PREDAREA DISCIPLINEI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
    (Editura USM, 2024) Cîrligeanu, Margareta
    The notion of play can be succinctly characterized, according to E. Geissler’s expression, as “spontaneous spontaneity”, as an action that generates fun and comfort. The game can become a real educational and didactic tool, a basis of training and education methods. From the point of view of teaching the subject Romanian language and literature, especially vocabulary notions, expression, role-playing, interaction and language games are of interest. The didactic game is one of the most effective teaching methods, all the more so because it has obvious advantages, despite the fact that, at least in appearance, pleasure and relaxation prevail in it. The didactic game can be used in all stages of the educational process, in order to sensitize students to the activity, for the purpose of teaching, learning, consolidating, recapitulating or even evaluating knowledge. The nature of the scientific content, the age characteristics of the class, the material and time resources are some of the conditions depending on which one opts for a certain type of game.
  • Thumbnail Image
    Item
    INNOVATIVE CLASSROOM TECHNIQUES OF TEACHING SPECIALIZED VOCABULARY AT THE INTERMEDIATE LEVEL
    (CEP USM, 2022-03-12) Bashirov, Oxana
    Lucrarea de faţă explorează diverse tehnici şi metode de predare a vocabularului specializat, utilizate în predarea limbii engleze de către profesorii de limba engleză. Dacă în mod tradiţional limba engleză punea accent pe studierea amănunţită a regulilor gramaticale, în defavoarea vocabularului, o dată cu folosirea tot mai frecventă a metodelor bazate pe comunicare, studierea vocabularului şi-a recăpătat locul bine meritat. Articolul de faţă analizează rolul pe care îl are vocabularul în învăţarea limbii engleze de specialitate. Principalele idei ale articolului se referă la importanţa pe care o are acesta în cunoaşterea unei limbi străine şi descrie tehnici care pot face predarea atractivă şi eficientă pentru studenţi. Prin urmare, necesitatea de a preda în mod eficient vocabularul specializat, este provocarea de bază pentru majoritatea profesorilor de limbi străine.
  • Thumbnail Image
    Item
    A DIFFERENTIATED APPROACH TO TEACHING READING
    (Print-Caro, 2021) Pascaru, Daniela
    În contextul actual, al intensificării eforturilor de redimensionare a politicii educaţionale în sensul asigurării educaţiei pentru toţi, al egalizării şanselor de acces şi reuşită ale tuturor educabilelor, indiferent de natura „diferenţelor” dintre ei, se impune abordarea psihopedagogică a diversității în învățare. Şcoala este chemată să organizeze procesul de predare-învăţare-evaluare în așa fel încât să-l pună pe educabil cât mai devreme posibil în posesia unor mijloace proprii de însuşire a cunoştinţelor, de aplicare în practică în mod constant şi creator. Necesitatea tratării diferențiate a celor care învață decurge din cerințele obiective ale societății moderne de a asigura cadrul favorabil dezvoltării multilaterale a personalității umane în scopul afirmării depline a aptitudinilor și talentului fiecăruia și valorificarea maximă a capacităților sale de muncă și creație. Rolul cadrului didactic este în generarea unui climat de încredere în posibilităţile individului încât să combată complexul de inferioritate pe care îl trăiesc mulţi dintre cei care nu pot atinge performanţele ridicate şi, de asemenea, să combată atitudinea de uniformizare a condiţiilor de învăţare şi dezvoltare pentru indivizii capabili de performanţe. Prin urmare tratarea diferențiata trebuie sa capete o accepțiune mai generoasa, ea devenind o calitate a managementului educațional, o abilitate a profesorului în dezvoltarea personalității fiecărui educabil.