Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
2 results
Search Results
Item METODOLOGIA ȘI INSTRUMENTARUL MONITORIZĂRII CURRICULA LA LIMBA STRĂINĂ: ETAPIZĂRI ȘI STRATEGII(CEP USM, 2024-10-25) Guţu, Ion; Lungu, Svetlana; Chiriac, NonaPoliticile curriculare naționale sunt clar definite și coerent structurate, mereu evaluate și monitorizate. Actualizarea acestor politici echivalează cu ajustarea lor la contextul social, politic, economic, cultural și educațional la nivel național și internațional. În acest scop, Curricula la Limba străină 1, ca și Curricula la Limba și Literatura română, ediția 2018-2019, necesită monitorizare privind dezvoltarea continuă și ciclică nu doar a curriculumului scris, ci și a curriculumului predat-învățat- evaluat. Obiectivul major prevede acumularea de informații suficiente de la toate treptele școlare (primară, gimnazială, liceală), din diferite instituții școlare ale republicii (gimnazii, licee din capitală și regiuni), de la diferite limbi (franceza, engleza), pentru a re/formula concepții, propune sugestii și recomandări privind ameliorarea valorii și calității acestor curricula. Elaborarea unei metodologii și a unui instrumentar de monitorizare a Curriculumului la Limba străină 1 este o condiție sine qua non care presupune atât etapizări, cât și strategii adecvate unui proces de evaluare coerentă, consecventă și efectivă.Item MONITORIZAREA CURRICULUMULUI ȘCOLAR LA DISCIPLINA LIMBA STRĂINĂ: CONCEPT, PARTICULARITĂȚI ȘI EXPERIENȚE(Editura USM, 2024) Guțu, IonThe national education system, since 1996, has as its basis its educational policies, along with the Education Code, an entire curricular system that regulates all the compartments intended for the pupils (conceptual framework, content components, teaching-learning-evaluation methodologies, guides implementation of curricula, etc.). Since the Curriculum is not a dogma, but a document in perpetual revision and modernization, it is necessary that the Curriculum in foreign languages of the latest generation (2018/2019) knows the continuous monitoring and development of all its compartments (concept, particularities, experiences) and at all cycles (primary and secondary) with the recommendation of a Methodological Framework to the ministry in order to prepare the next curricular generation. What are the challenges, what theories and methodologies can ensure the cyclical and continuous process of this curricular monitoring and development?