Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
3 results
Search Results
Item METODOLOGIA ȘI INSTRUMENTARUL MONITORIZĂRII CURRICULA LA LIMBA STRĂINĂ: ETAPIZĂRI ȘI STRATEGII(CEP USM, 2024-10-25) Guţu, Ion; Lungu, Svetlana; Chiriac, NonaPoliticile curriculare naționale sunt clar definite și coerent structurate, mereu evaluate și monitorizate. Actualizarea acestor politici echivalează cu ajustarea lor la contextul social, politic, economic, cultural și educațional la nivel național și internațional. În acest scop, Curricula la Limba străină 1, ca și Curricula la Limba și Literatura română, ediția 2018-2019, necesită monitorizare privind dezvoltarea continuă și ciclică nu doar a curriculumului scris, ci și a curriculumului predat-învățat- evaluat. Obiectivul major prevede acumularea de informații suficiente de la toate treptele școlare (primară, gimnazială, liceală), din diferite instituții școlare ale republicii (gimnazii, licee din capitală și regiuni), de la diferite limbi (franceza, engleza), pentru a re/formula concepții, propune sugestii și recomandări privind ameliorarea valorii și calității acestor curricula. Elaborarea unei metodologii și a unui instrumentar de monitorizare a Curriculumului la Limba străină 1 este o condiție sine qua non care presupune atât etapizări, cât și strategii adecvate unui proces de evaluare coerentă, consecventă și efectivă.Item MONITORING INDIVIDUAL PROGRESS IN EDUCATION: STRATEGIES AND TOOLS(Editura USM, 2024) Pascaru, DanielaThe article aims at presenting monitoring individual progress in education as an essential practice to assess and improve student’s performance in a personalized and effective way. This process involves the collection and analysis of data about each student's progress and performance in a range of learning activities. Progress monitoring is essential to support personalized learning, identify weaknesses, and improve student academic performance. Personalized learning emphasizes adapting the learning process to each individual student’s needs, pace and learning style. This fact is based on the idea that every student is unique and that an individual approach to teaching and assessment can maximize understanding and retention of information. Monitoring can have a significant impact on the quality of education with the right tools and strategies.Item INADVERTENȚE STILISTICE ATESTATE LA UNELE POSTURI TV DIN REPUBLICA MOLDOVA(CEP USM, 2024) Molea, VioricaÎn urma monitorizării mai multor posturi TV din Republica Moldova privind ținuta lingvistică din cadrul acestora constatăm că există încă multe probleme care necesită o analiză atentă. Vom discuta despre unele greșeli stilistice întâlnite în exprimarea jurnaliștilor la posturi de televiziune autohtone, relevând aspecte tipice, cu soluții de redactare.