Facultatea de Litere / Faculty of Letters

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    ADOPTATION DE L’ÉVALUATION AUX COMPÉTENCES LANGAGIÈRES ET AUX MOMENTS D’APPRENTISSAGE
    (CEP USM, 2016-03-12) Postovanu, Steluţa; Bahneanu, Vitalina
    În prezent, evaluarea este recunoscută drept o pistă privilegiată de intrare în procesul de predare învăţare. Abordarea problemei evaluării reprezintă una din problemele fundamentale ale pedagogiei moderne. Noţiunea de evaluare, scopul şi obligativitatea acesteia, formele de evaluare şi funcţiile ei, precum şi practicile de evaluare adaptate la competenţele de limbaj şi la procesul de învăţare al limbilor străine, constituie obiectul de studiu al multor cercetări în domeniu. Evaluarea, reprezentînd o unealtă în procesul de învăţare, vine în ajutor studentului şi contribuie la cunoaşterea profilului de învăţare. Astfel, o parte din evaluare poate şi trebuie să fie delegată acestuia. În consecinţă, evaluarea reprezintă un proces permanent ce implică profesorul şi studentul într-o comunicare continuă şi constructivă.
  • Thumbnail Image
    Item
    PRACTICAL VALUE OF TEACHING EVALUATIVE VOCABULARY
    (CEP USM, 2017-03-18) Rimscaia, Iuliana
    Datorită creşterii comunicării accesul global la exprimarea gîndurilor în limba engleză a fost dat persoanelor care nu sunt vorbitori de engleză nativi. De aceeia este pericolul ca ei uneori nu pot lua în considerare conotaţia evaluativă şi emoţională a cuvintelor, colorarea lor stilistică, gradul de evaluare, pe care cuvintul îl exprimă şi funcţionalitatea lor în context. În acest scop este necesar de a analiza itemii lexicali care conţin în structura lor semantică atît seme evaluative explicite cît şi implicite înregistrate în articolele de campanie electorală, inclusiv semnul evaluării, gradul evaluării, aspectul evaluării, şi grupul lexico-semantic căruia îi aparţine unitatea lexicală dată. Analiza asta va acorda o ghidare clară jurnaliştilor, politicienilor, scriitorilor de discursuri politice, astfel încît ei vor fi siguri că vorbirea lor este corectă şi modernă din punct de vedere politic.
  • Thumbnail Image
    Item
    ETAPES IMPORTANTES DE L’EVOL UTION CURRICULAIRE DANS LA REPUBLIQUE DE MOLDOVA
    (CEP USM, 2011) Tulbure, Tatiana; Guţu, Ion
    Pe parcursul ultimului deceniu s-au produs schimbări esenţiale în învăţământul din Republica Moldova. În primul rând, s-a schimbat modul de abordare a procesului educaţional, acesta cunoscând patru etape de evoluţie: proiectare- predare-învăţare-evaluare. Totodată, învăţământul informativ-reproductiv de adineaori a fost substituit cu cel formativ-dezvoltativ, fiind elaborate, revizuite şi modernizate curricula şi manualele de limbi străine. În aspectul dominantei educative, sistemul de formare a trecut de la o centrare pe elev şi obiective la o centrare pe elev şi competenţe. În studiul nostru vom vedea că existăşi alte eventuale centrări (pe metoda predării, pe profesor, pe evaluare etc.), care au un rol important în actul educaţional. Scopul comunicării consistă în elucidarea etapelor evoluţiei curriculare, în dezvăluirea dominantei educative şi în analiza curriculei, care au stat şi stau la baza sistemului nostru de învăţământ.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARAMETERS OF EVALUATION AS A LINGUISTIC CATEGORY IN THE ENGLISH LANGUAGE
    (CEP USM, 2011) Rimscaia, Iuliana
    În articol sunt analizate caracteristicile evaluării drept categorie lingvistică, funcţiile şi componentele evaluării (subiectul, obiectul, aspectul semantic şi gradul evaluării), relaţiile dintre semele evaluative şi emotive ale unităţilor lexicale. O deosibită atenţie se acordă comparaţiei dintre structura semantică a vocabularului evaluativ pozitiv şi a celui negativ.