Facultatea de Litere / Faculty of Letters

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    IMERSIVITATE ȘI FOCALIZARE: ELEMENTE ALE EDULINGVISTICII ÎN RLS
    (CEP USM, 2024) Bâlici, Marcel; Bâlici, Mădălina
    Lucrarea își propune să elucideze rolul INOVATOR al abordării aspectuale a resursei didactice – Agenda fonetică. Inițial, se vor prezenta elementele fundamentale ale conceptualizării ideatice a documentelor aferente, indispensabile teoretizării procesului de studiu. Articolul se referă la abordarea de ansamblu în elaborarea modelului pedagogic de studiu RLS – paradigma constructivistă. Elementele de reflexivitate, conștientizare și asumare ale multiplelor părți participante la actul de învățare se reflectă în structurile procesului de învățare: etapizare/ algoritmizare/ reflexivitate. Un element–cheie al lucrării este referirea la modelele de învățare a vorbirii ( SML) în raport cu structuri adaptate ale corpusului gramatical, ca o modalitate de prezentare cu un caracter generalizator, clasificator și integrativ al informației. Prezentarea grafică a informației, o altă sursă relevantă a învățării, din perspectiva gramaticii valențiale este o altă modalitate de valorificare a valențelor sistemului fonetic în studiul RLS. Așadar: metoda etapizării și algoritmizării ca proces al învățării, corpusul gramatical ca reflectare al studiului sistemic și sistematic, asigurarea nivelului înalt de reflexivitate prin intermediul graficilor derivate de gramatica valențială sunt elementele combinatorii INOVATOARE ale instrumentului fundamental de lucru - Agenda fonetică. Bineînțeles, se va prezenta și aspectul praxiologic de cercetare și implementare a celor trei faze ale experimentului didactic. Pornind de la realitatea experiențială, putem afirma, cu certitudine, că astfel de cercetări contribuie la formarea și consolidarea competenței fonetico -fonologice ale utilizatorului și asigură durabilitatea și calitatea studiului.