Rezumate teze de doctorat
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11337
Browse
5 results
Search Results
Item THE DEGREE OF INFLUENCE OF THE SCHOOL NEWSPAPER ON THE STUDENT’S PERSONAL EXPRESSION(2024) Dahan, IlanaObjectives: analysis of the historical evolution of school newspapers; applying the research methodology of the influence of school newspapers on the way of personal expression of students; identifying the correlation between the level of students' exposure to the school newspaper and its influence on their personal expression; validation of the research model (TEACEN) for the creation of school newspapers: Technical, Educational, Activist, Content, Exterior, Newspaper; presenting conclusions about the relevance of the school newspaper today and providing recommendations for improving the school newspaper for the educational system, in general. Scientific novelty consists in elucidating the specificity of journalistic activity in schools in Israel, as well as identifying trends in the development of school media in the world.Item CAMPANIILE MEDIATICE CONTEMPORANE: ABORDĂRI TEORETICE ȘI PRACTICI OPERAȚIONALE(2021) Ceban, MariaScopul lucrării constă în definirea conceptului de campanie mediatică în contextul jurnalistic contemporan prin proiectarea profilului identitar și a cadrului-tip de organizare a acesteia și în elucidarea formelor de expresie, a semanticii discursurilor și a condițiilor de manifestare a campaniilor mediatice în mass-media din Republica Moldova. Pentru îndeplinirea acestui scop, ne-am propus următoarele obiective:- evaluarea gradului de cercetare a problemei prin analiza literaturii de specialitate din domeniu și elaborarea propriei metodologii de cercetare a subiectului; - definirea conceptului de campanie mediatică prin identificarea terminologică a noțiunilor-cheie; - cercetarea rolurilor, funcțiilor și a obiectivelor campaniilor mediatice; - caracterizarea elementelor de identitate și a tipologiei acestora; - identificarea subiectelor de reflectare ale campaniilor mediatice; - analizarea modelelor de organizare și de etapizare ale lor; - investigarea condițiilor de manifestare a campaniilor mediatice în presa națională; - definirea formelor de manifestare și tipurilor de discursuri ale campaniilor mediatice autohtone; - elaborarea recomandărilor practice în vederea eficientizării conceperii și realizării CM în presa din Republica Moldova.Item JURNALISMUL CONVERGENT CA FENOMEN MEDIATIC: PARTICULARITĂȚI ȘI TENDINȚE(2021) Gugulan, MariaScopul și obiectivele lucrării rezidă în: cercetarea, per ansamblu, a convergenței media ca element inovator al sistemului mass-mediei contemporane; determinarea specificului jurnalismului convergent ca proces și produs; elucidarea efectelor tranziției de la redacția tradițională de presă scrisă sau audio-vizuală, la redacția convergentă; analizarea gradului de influență a noilor tehnologii și tehnici de lucru asupra valorilor, rolului și identității profesionale a jurnalistului elucidarea specificității conținutului mediatic produs în sistem convergent și identificarea tendințelor în jurnalismul convergent. Pentru realizarea scopului propus au fost trasate următoarele obiective: cercetarea bazei teoretico-metodologice existente și elaborarea metodologiei proprii de cercetare; analiza rolului și locului jurnalismului convergent în contextul mediatic contemporan; identificarea tendințelor actuale de dezvoltare a jurnalismului convergent la nivel mondial; identificarea tendințelor contemporane de dezvoltare a jurnalismului convergent în Republica Moldova; identificarea reperelor și opțiunilor funcționale ale jurnalismului convergent din Republica Moldova; studierea aspectelor structurale și compoziționale ale redacțiilor convergente; identificarea efectelor adoptării și implementării convergenței media asupra identității, valorilor și practicilor profesionale ale jurnaliștilor; analiza conținutului jurnalistic produs în mediu convergent; analiza percepțiilor jurnaliștilor autohtoni în 6 raport cu fenomenul convergenței; elaborarea recomandărilor practice în vederea eficientizării activității jurnalistice în redacție convergentă.Item PRESA LOCALĂ DIN REPUBLICA MOLDOVA : CONDIȚII DE AFIRMARE , REPERE FUNCȚIONALE, DISCURS SOCIOCULTURAL(2017) Toacă, MarianaActualitatea şi importanţa temei abordate. Actualitatea investigației rezidă în faptul că, pentru a se menține în contextul concurenței tot mai pronunțate dintre elementele sistemului mass-mediei, presa locală autohtonă a izbutit să pună bazele unor noi principii funcționale, care au proiectat și obiectul său principal de reflectare –realitatea socioculturală de nivel local.Acest fapt a schimbat însuși conceptul de presă locală , modalitățile de selectare și de prelucrare a informației,modul de abordare a realității etc. Tocmai din acest punct de vedere prezintă interes studiul de față, în care presa locală este tratată drept unul dintre cele mai eficiente mijloacele de reflectare a realității la nivel local, propunându-se o viziune proprie referitoare la funcțiile și rolul acesteia, la procesul de creație și la produsul ei finit. Actualitatea investigaţiei este determinată de necesitatea identificării condițiilor de afirmare și reperelor funcționale ale presei locale, a opțiunilor și tendințelor de valorificare a masivului informațional potențial de nivel local, îndeosebi, a dimensiunii socioculturale a lui, precum și de necesitatea determinării realizărilor şi eșecurilor pe care ea le-a înregistrat în ultimul sfert de secol. Acest lucru este important atât pentru eficientizarea activității presei locale, cât și pentru creșterea potențialului ei de socializare și de culturalizare a maselor.Item NOILE MEDIA ȘI PRACTICI ALE COMUNICĂRII POLITICE ON-LINE DIN REPUBLICA MOLDOVA(2016) Rusu, LilianaLucrarea are drept scop principal abordarea teoretică a fenomenului noile media și cercetarea aplicării noilr tehnologii în domeniul comunicării publice din Republica Moldova.