2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Predarea în calitate de componentă însemnată a instruirii interactive a funcționarilor publici cu statut special și a carabinierilor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne
    (CEP USM, 2023) Ciumac, Andrian
    Predarea în calitate de componentă însemnată a proceselor instructiv-educative, din perspectiva eficienței măsurate prin impactul calității sale transformatoare în valorificarea resurselor cognitive, afective şi acţionale, solicită în permanență atât statornicie cât și rezonabilitate, iar proiectarea şi corelarea atentă a resurselor în concordanţă cu metodele de predare este o responsabilitate incontestabilă a cadrului didactic. Predarea interactivă, în calitatea sa de componentă esențială a instruirii interactive, la fel ca și aceasta se axează pe interactivitate, element cheie care le face cardinal mai deosebite de restul formelor existente, prin nivelul asigurat, dar și distins de calitate a proceselor realizate, precum și a rezultatelor obținute.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCEPŢIA MANAGEMENTULUI CALITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL GENERAL
    (CEP USM, 2013) Guţu, Vladimir
    În articol este fundamentată concepţia managementului calităţii în învăţământul general. Accentul este pus pe stabilirea principiilor managementului calităţii, pe funcţiile şi activităţile de asigurare şi promovare a calităţii învăţământului la nivel local. Un loc aparte în concepţie se atribuie indicatorilorşi descriptorilor de calitate privind activitatea cadrului didactic, activitatea instituţiei de învăţământ, funcţionalitatea învăţământului la nivel raional.
  • Thumbnail Image
    Item
    SCHIMB DE EXPERIENTA SI BUNE PRACTICI PRIVIND EDUCATIA FINLANDEZA, CENTRATA PE PROFESOR SI PE ELEV
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Goraș-Postică, Viorica
    În articol se analizează rezultatele unei vizite de studiu în Finlanda, întreprinse recent de un grup de manageri şi profesori, pentru a cunoaşte în detalii sistemul educaţional şi contextul în care acesta s-a dezvoltat şi a atins performanţe remarcabile. Se prezintă mai multe priorităţi politice vizavi de educaţie şi de centrarea ei pe elev şi pe profesor, deopotrivă. De asemenea, se scot în evidenţă diverse practici pozitive, relevante pentru îmbunătăţirea învăţământului din Republica Moldova, la etapa actuală.
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGEMENT OF THE INTERNSHIPS – STRENGHTS AND WEAKNESS
    (CEP USM, 2019) Carauş, Irina
    Education is one of the fundamental pillars of the development of human personality, which directly influences the orientation of the economy and financial resources to support quality education. The actions undertaken to reform the education and readjustment to imperatives of changing society in the last decade, have created prerequisites for a continuous modernization of educational system in relation to the challenges of the national and international educational environment. The issue of qualitative internship and the necessity of its reconsideration on purpose of increasing of quality of initial professional training represents a specific goal in European countries, as well as in the Republic of Moldova.
  • Thumbnail Image
    Item
    DE LA DIDACTICA ŞCOLARĂ LA CEA UNIVERSITARĂ ŞI ANDRAGOGIE: REPERE PENTRU ASIGURAREA CONTINUITĂŢII STUDIILOR UNIVERSITARE LA NIVEL DE TEHNOLOGIE DIDACTICĂ
    (CEP USM, 2017) Goraș-Postică, Viorica
    În articol este abordată problematica asigurării continuităţii studiilor universitare la nivel de tehnologie didactică, în baza elementelor constitutive principiale din didactica universitară şi andragogie. Aşa cum didactica universitară preia anumite elemente din didactica şcolară, adaptându-le în mod creativ la specificul învăţării tinerilor, andragogia oferă tehnologii preţioase pentru instruirea calitativă prin intermediul programelor de masterat, la care în ultimul timp se înscriu tot mai mulţi adulţi candidaţi şi chiar persoane de vârsta a treia.Calificarea profesională avansată prin competenţe funcţionale în multiple contexte de pe piaţa muncii constituie finalitatea de bază în reformarea continuă a învăţământului superior.