2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
2 results
Search Results
Item Competența ca model de relaționare(CEP USM, 2024) Șoitu, Laurențiu; Pascu, Mara-Sînziana„Ingineria învățării” (POSTMAN, 1992) are efecte destule pentru a fi dobândit adepți și critici. Noua criză sau „revoluție” indusă de tehnologie amețește fără limite, așa încât, sunt tot mai mulți cei care cer să privim atent la efectele pe termen lung, la constantele generatoare de motivații în educație, la relațiile dintre actorii procesului. Articolul își propune să extragă din câteva modele de învățare elemente care susțin că oricât de bine organizate vor fi mecanismele predării și de înnoită este tehnologia, permanentă și inseparabilă va fi relațioarea profesor-elev. Perspectiva este susținută de recente preocupări mai ample consacrate relaționării didactice și de un recent model generat de analiza trangenerațională a acesteia în care tehnologia este prezentă prin conținutul său informațional reflectat de TPACK supus condiționărilor alternativei pedagogice Reggio Emilia.Item CONSTRUCTIVISM, GAMIFICATION, ÎNVĂȚARE(CEP USM, 2023) Pascu, Mara-Sînziana; Șoitu, LaurențiuOpțiunea pentru pespectiva constructivistă de fundamentare a articolului este încurajată, în principal, de distincția dintre constructivism și obiectivism privind construirea cunoaşterii înseși (Tam, Maureen, 2000), de importanța celor două dimensiuni ale constructivismului: cognitiv şi social pe seama cărora se întâlnesc mai toți specialiștii (Piaget, 1950, Vîgotski, 1933, Kommers& Mayes, 1992, Von Glasersfeld, 1994). Învăţarea este, așadar, cunoaştere construită împreună (L. Șoitu, 2019) şi nu există în afara minţii umane (Duffy, T. M. &Jonassen, D. H, 1991). Jocul, prin menirea sa, de apropiere și implicare a „jucătorului” în realitate, facilitează atât cunoașterea, cât și drumul spre experiență, iar constructivismul devine important în condițiile noilor tehnologii, care pot pune în legătură pe elevi pentru colaborare, dar pot genera și izolarea lor. Gamification devine o veritabilă sursă de implicare, apropierea de realitate prin pași mici, deoarece jucarea cu rol didactic este învățarea prin asumare, motivare maximă.