2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    COMPETENŢA DE CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ: ABORDARE TRANSDISCIPLINARĂ
    (CEP USM, 2013-09-26) Pascaru-Goncear, Valeria
  • Thumbnail Image
    Item
    PROBLEMATICA TULBURĂRILOR DE ADAPTARE LA ELEVI
    (2022-11-10) Pascaru-Goncear, Valeria
  • Thumbnail Image
    Item
    ABORDAREA PEDOFILIEI CA FORMĂ DE VIOLENȚĂ SEXUALĂ ASUPRA COPIILOR
    (CEP USM, 2020) Pascaru-Goncear, Valeria
    Termenul „pedofilie” este adesea aplicat în diverse contexte sociale oricărui interes sexual față de copii sau actului de abuz sexual asupra copiilor.Pedofilia apare la vârsta pubertăţii şi este o afecţiune care durează toată viaţa. Un factor de risc este comportamentul antisocial, dar şi abuzul sexual din copilărie, declarat de mulţi pedofili.Unii cercetători consideră că stigmatizarea dată pedofililor în societate îi împiedică să apeleze la un specialist pentru tratament.Scopul acestui articol este de a explica pedofilia şi de a oferi informații referitor la caracteristicile celor care sunt atraşi sexual de minori. De şi articolul se referă și la anumite probleme emoţionale cu care se pot confrunta pedofilii, nu există însă absolut deloc intenția de a le îndreptăți comportamentul sau atracţiile. Dimpotrivă, mesajul este pentru a-i în deamna și încuraja pe pedofili să recurgă la ajutorul specialiștilor pentru că sunt responsabili pentru propriile comportamente sexuale.
  • Thumbnail Image
    Item
    ROLUL ATITUDINILOR ÎN FORMAREA ȘI DIRECŢIONAREA COMPORTAMEN TULUI UMAN
    (CEP USM, 2020) Pascaru-Goncear, Valeria
    Atitudinile sunt structurile psihice care ne ajută în orientarea selectivă față de diverse aspecte ale mediului în care trăim.Ele reprezintă concepţii explicite sau implicite cu privir e la ceea ce este dezirabil sau indezirabil, nu sunt direct observabile și implică elemente cognitive, afective și comportamentale. Atitudinile sunt un mobil fundamental al com portamentului uman şi, deseori,cauza lui directă, iar, în consecinţă, un elem ent central în lanţul determinativ al conduitei omului. Atitudinile determină orientarea comportamentului, îi conferă sens. Iată de ce, cunoaşterea profundă şi multi laterală a fenomenului atitudinilor dezleagă vaste posibilităţi de a înţelege ființa uma nă și comportamentul său și constituie un instrument important de elucidare a problemelor explorate.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCEPTUALIZAREA FORMĂRII COMPETENŢELOR DE CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ LA CADRELE DIDACTICE
    (CEP USM, 2012) Pascaru-Goncear, Valeria
    The efficient increment of the education target, finally, is a quick and easy integration in social life and activity. Such integration is the result of the combination of the general interests of the society with the personal ones, so every person could achieve in socially useful activity the maximum of his possibilities. Following, the pupils’ preparation is made no just strictly from the point of view economic needs, but from the ample perspective of every pupil’s personality development. The idea of “education for all” or better to say, the education adapted for every pupils needs – is orientated to the teacher’s competence for the adaptation of a diversity of subjects, of the support of its acquisitions, of motivation for obtaining the superior performance and development of abilities for continuous education. sycho-pedagogical counseling, as it is now, is a social phenomenon, more than any other profession. It is probably one of the few activities that offer an interdisciplinary effort and an ensemble of visions on the pupil, student at present, adult and specialist tomorrow.
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPACTUL COMPETENŢELOR DE COMUNICARE ASUPRA ACTIVITĂŢII DE CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ
    (CEP USM, 2010) Pascaru-Goncear, Valeria
    It is important to develop the communication competences of the teacher indifferent what discipline he teaches. The creation of communication competences is important for teachers in their activity of psycho-pedagogical counseling. In the latest years there has been visible a significant growth of interest of youth referring to developing of communicative competences, to know the ways of effective communication. The teacher is the person that helps him to reach his whishes for him to be a specialist in the domain.
  • Thumbnail Image
    Item
    ROLUL CONSILIERII EDUCAŢIONALE ÎN INSTITUŢIA PREUNIVERSITARĂ
    (CEP USM, 2009) Pascaru-Goncear, Valeria
    The Role of the School Counselor: Teacher Perceptions, Expectations, and Actual Functions. Teachers of the visually impaired have a counseling role in helping students develop healthy self concepts. Teachers need to understand each of the phases of the adjustment process in response to either social stigma or vision loss. Among characteristics of the teacher-counselor are good interpersonal skills and realistic expectations.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONSILIEREA PSIHOLOGICĂ A FEMEILOR CU COMPORTAMENT ANTISOCIAL AFLATE ÎN DETENȚIE
    (CEP USM, 2018) Pascaru-Goncear, Valeria
    Comportamentul antisocial al femeilor aflate în detenție este un motiv de îngrijorare pentru orice societate. Această problemă socială trebuie studiată din mai multe perspective, iar soluțiile pot veni din studiul științific al motivelor agresiunii, care se caracterizează printr-o creștere a dificultăților de relaționare interpersonală și intrapersonală, a tulburărilor comportamentale, a violenței, precum și a strategiilor privind depășirea sau reducerea intensității acestora. Consilierea psihologică a femeilor aflate în detenție cu comportament antisocial vizează acțiuni orientate spre identificarea, eliminarea sau atenuarea factorilor cauzali de natură individuală care provoacă acest comportament și dezvoltarea unui comportament constructiv. Consilierea psihologică a femeilor cu comportament antisocial aflate în detenție este necesară pentru a opri expansiunea acestui comportament,deoarece are la bază un model psihoeducaţional al formării şi dezvoltării personalităţii.
  • Thumbnail Image
    Item
    PREGĂTIREA STUDENŢILOR ÎN VEDEREA FORMĂRII COMPETENŢEI DE CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ
    (CEP USM, 2016) Pascaru-Goncear, Valeria
    Experienţa mai multor ţări indică asupra faptului că introducerea activităţilor de consiliere psihopedagogică realizate de profesori sau grupuri de profesori, specialişti în depăşirea şi rezolvarea problemelor educaţionale, nu doar facilitează activitatea cadrelor didactice, dar şi îmbunătăţeşte procesul instructiv-educativ. Deoarece consilierea psihopedagogică este realizată în special de către cadrele didactice în şcoală, în scopul asigurării unui nivel optim al procesului de pregătire al studenţilor, viitoare cadre didactice, competente a desf ăşura activităţi de consiliere psihopedagogică, instituţiile de învăţământ superior propun programe şi activităţi multidimensionale. Formarea studenţilor este un proces prin care se asigură calitatea educaţiei, pe parcursul căruia candidaţii dobândesc cunoştinţe teoretice şi îşi formează abilităţi practice necesare desfăşurării activităţii lor. Însă, oricât de multe cunoştinţe în domeniu ar avea studentul, dacă el nu dispune de abilităţi practice de soluţionare optima a problemelor de învăţare, calitatea şi eficienţa muncii acestuia lasă de dorit. Deci, transpunerea în practică a cunoştinţelor de specialitate ţine de calităţile personale ale individului. Aceste calităţi capătăcontururi şi se structurează într-un stil specific în procesul de formare/dezvoltare a competenţei de consiliere psihopedagogică .