2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/52
Browse
9 results
Search Results
Item NOI PERSPECTIVE ALE MARKETINGULUI EDUCAŢIONAL(CEP USM, 2013-09-26) Repida, Tatiana; Paiu, MihaiItem PERSONALITATEA – FACTOR DETERMINANT ÎN ANGAJAREA ABSOLVENŢILOR UNIVERSITARI ÎN CÂMPUL MUNCII(CEP USM, 2014) Paiu, Mihai; Repida, Tatiana; Ţurcanu, CarolinaItem OPINIA ABSOLVENŢILOR UNIVERSITARI CU REFERIRE LA COMPETENŢELE PROFESIONALE ŞI GENERALE(CEP USM, 2014) Repida, Tatiana; Paiu, MihaiItem ROLUL TUTORATULUI ÎN ASIGURAREA CONEXIUNII ÎNVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR CU PIAŢA MUNCII(CEP USM, 2013) Repida, Tatiana; Paiu, MihaiÎn articol se analizează rezultatul unui sondaj privind opinia studenţilor şi a masteranzilor cu referire la statusul conducătorului de grupă academică (tutore)în stabilirea şi consolidarea relaţiilor de comunicare pentru soluţionarea problemelor cotidiene ale mediului studenţesc şi asigurarea conexiuni dintre învăţământul superior şi piaţa muncii.Item ANGAJAREA ÎN CÂMPUL MUNCII A ABSOLVENŢILOR UNIVERSITARI VERSUS CERINŢELE ANGAJATORILOR(CEP USM, 2014) Paiu, Mihai; Repida, TatianaAmintim că în anul de studii 2012/2013 Centrul de Cercetare „ Ştiinţe educaţionale şi socioumanistice” a realizat sondajul cu privire la inserţia pe piaţa muncii a studenţilor şi masteranzilor din anii terminali. Au fost chestionate 448 de persoane. Articolul de faţăeste o continuare a articolului cu aceea şi denumire publicat în Studia Universitatis Moldaviaenr.5(75) din 2014, în care analizam cantitativ şi calitativ raspunsurile stundenţilor şi masteranzilor (profilul socioumanist) privind importanţa unor factori la angajarea în câmpul muncii a absolvenţilor universitari. Propunem şi o analizăa răspunsurilor respondenţilor (profilul real – 174 de studenţi şi masteranzi) la aceleaşi întrebări, şi anume: Cât de important credeţi că a fost/ar fi pentru angajator următorul aspect pentru a-l determina săvăofere un loc de muncă imediat dupăabsolvire?Item AUTOINSTRUIREA – FORMA DE MANIFESTARE A ACTIVISMULUI COGNITIV AL STUDENȚILOR(CEP USM, 2016) Paiu, Mihai; Repida, Tatiana; Țurcanu, CarolinaItem LINIAMENTE ALE MODERNIZĂRII SISTEMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN REPUBLICA MOLDOVA(CEP USM, 2008) Guțu, Vladimir; Paiu, MihaiThis article is dedicated to the problem of development of educational politics. The concept of the article is correlated with the diagnosis of actual phase of education, what needs the development of education, what base has the educational doctrine, and the mission of the educational system, identifying the objectives, developing of education through the European integration. Accent is based on the stabilization of development of pre-university and university education.Item MARKETINGUL EDUCATIONAL – COMPONENTĂ INDISPENSABILĂ A MANAGEMENTULUI STRATEGiC UNIVERSITAR ÎN CONDIŢIILE NOILOR PROVOCĂRI(CEP USM, 2014) Paiu, Mihai; Repida, TatianaÎn articol sunt abordate avantajele şi beneficiile implementării marketingului educaţional în universităţi ca parte componentăşi absolut necesară a managementului strategic în contextul reformei sistemului de învăţământ din ultimele decenii. Este prezentat un model al analizei SWOT privind activitatea universităţii în funcţie de mediul, care va conduce la adoptarea diferitelor tipuri de strategii.Item ANGAJAREA ÎN CÂMPUL MUNCII A ABSOLVENŢILOR UNIVERSITARI VERSUS CERINŢELE ANGAJATORILOR(CEP USM, 2014) Paiu, Mihai; Repida, TatianaÎn anul de studii 2012-2013 Centrul de Cercetare „Ştiinţe educaţionale şi socioumanistice” a realizat sondajul cu privire la inserţia pe piaţa muncii a studenţilor şi masteranzilor din anii terminali. Au fost chestionate 448 persoane. În articolul de faţă propunem o analiză cantitativăşi calitativă a răspunsurilor respondenţilor (profilul socioumanist) privind importanţa unor factori la angajarea în câmpul muncii.