2. Articole
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/50
Browse
2 results
Search Results
Item ANGLICISMS IN THE ROMANI AN BUSINESS TERMINOLOGY(CEP USM, 2010) Veretina, InaArticolul dat are drept scop iniţierea în limbajul împrumuturilor din limba engleză în terminologia de afaceri a limbii române. Societatea evoluează zi de zi şi ca rezultat limba o urmează. Limba engleză cunoaşte cea mai mare pondere şi este utilizată pe larg, cu referire la limbajul de afaceri. Orice specialist în domeniu trebuie să cunoască terminologia specifică, împrumutat\ă din limba engleză. Dezvoltarea economică şi posibilitatea de integrare în Uniunea Europeană cauzează sporirea numărului de anglicisme în limba română. Ele invadează limbajul terminologiei de afaceri şi aceste schimbări în limbă nu pot fi complet controlate nici chiar de lingvişti. Penetrarea şi utilizarea lor este stimulată de progresul economiei şi necesităţile de comunicare.Item SOCIOLINGUISTIC MOTIVATION OF USING ENGLISH BORROWINGS IN THE ROMANIAN BUSINESS TERMINOLOGY(CEP USM, 2008) Veretina, InaÎn acest articol, autoarea încearcă să motiveze împrumuturile din limba engleză în terminologia de afaceri a limbii române din perspectiva sociolingvisticii. Limba business-ului mondial este cea engleză. Pentru a avea acces la piaţa mondială şi a reuşi, orice om de afaceri ar trebui să cunoască terminologia de afaceri, care, în majoritatea limbilor, este împrumutată din limba engleză. Limba română nu face excepţie, mai ales în prezent, când se încearcă tot mai insistent să ne integrăm în Uniunea Europeană.