2. Articole

Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/50

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND LEARNING – A EUROPEAN PRIORITY, A NECESSITY OF HIGHER EDUCATION IN THE GLOBALIZATION ERA
    (CEP USM, 2023) Butucel, Lia
    Uniunea Europeană încurajează învățarea a cel puțin două limbi străine de către cetățenii săi. Pentru a atinge aceste obiective, instituțiile europene dezvoltă noi programe și metode de predare și învățare. Programe precum: Socrates, Erasmus, Leonardo da Vinci sau Media și Cultură sprijină comunicarea multilingvă și multiculturală. Anul european al limbilor 2001 a avut ca obiectiv general: încurajarea învățării limbilor străine de către toate persoanele care locuiesc în Europa. De asemenea,a avut cinci obiective specifice: popularizarea diversității lingvistice și culturale în Europa; încurajarea multilingvismului; promovarea beneficiilor conferite de stăpânirea mai multor limbi; promovarea învățării limbilor pe tot parcursul vieții; promovarea diferitelor metode de predare și învățare. În ceea ce privește multilingvismul, a concluzionat că “limba maternă plus două” este un obiectiv fundamental al educației. Rezoluția Consiliului privind promovarea diversității lingvistice și a învățării limbilor conține o serie de recomandări adresate statelor membre. Printre acestea: să ia măsuri pentru a oferi elevilor posibilitatea de a învăța două sau mai multe limbi; să promoveze învățarea limbilor străine în cadrul învățării pe tot parcursul vieții; să ofere, prin programele de studiu și obiectivele educaționale, o atitudine pozitivă față de alte limbi și culturi și să stimuleze abilitățile de comunicare interculturală. În același timp, predarea și învățarea limbilor străine reprezintă o provocare și o necesitate pentru învățământul superior în societatea cunoașterii și în era globalizării. Această provocare se referă la limbile străine ca instrumente de comunicare și căi de acces la cunoaștere. Competențele de comunicare în limbi străine sunt esențiale pentru studenți și personalul didactic, pentru educația academică și cercetarea științifică, pentru mobilitate și internaționalizare. Organizarea predării și învățării limbilor străine reprezintă o provocare pentru managementul academic. Învățarea pe tot parcursul vieții a limbilor străine ar trebui să fie o prioritate pentru instituțiile de învățământ superior.