ASPECTUL PRAGMATIC AL PRODUCERII SCRISE ÎN PREDAREA/ÎNVĂȚAREA LIMBII STRĂINE

Thumbnail Image

Date

2018-10-26

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

Abordarea comunicativă în învățarea unei limbi străine pune accent pe aspectul pragmatic al producerii scrise. Producerea scrisă nu mai este ca și în metodologiile tradiționale, forma suverană a limbajului, nici ca în metodologiile audio-vizualului, subordonată înțelegerii orale. Producerea scrisă devine un act de comunicare funcțională, care permite studentului să se exprime și să comunice cu ajutorul unui sistem de semne specifice, adică semnele grafice. Actul scrierii se înscrie într-o situație de comunicare particulară, folosind structuri lingvistice și realizînd intenția de comunicare. Aspectul socio- cultural al comunicării scrise precum și aspectul individual și afectiv al scriptorului prezintă de asemenea mize importante în crearea de texte scrise. Competența de producere scrisă rămîne a fi o competență de limbaj delicată în predare, la fel și în învățare.

Description

Keywords

competenţă, limbă străină

Citation

POSTOVANU, Steluţa; BAHNEANU, Vitalina. Aspectul pragmatic al producerii scrise în predarea/învățarea limbii străine. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP USM, 2018, Ediția 3, pp. 171-173. ISBN 978-9975-56-604-9.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By