FREMDSPRACHENLEHRER GESTERN UND HEUTE
Files
Date
2016-03-12
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
Diversitatea lingvistică, dimensiunea europeană, competenţa interculturală, plurilingvismul şi utilizarea limbii străine în orice context de comunicare sunt elementele esenţiale de care trebuie să se ţină cont în configurarea unui program de studiu, care are drept obiectiv formarea iniţială a profesorilor de limbi străine. Două elemente, din cele enunţate mai sus, se află într-un raport de complementaritate. Este vorba despre dimensiunea europeană şi competenţa interculturală. Orice limbă vorbită în spaţiul european reprezintă acest continent şi contribuie la definirea lui. De aceea, este necesară recunoaşterea valorii fiecărei limbi, tocmai prin aportul la constituirea conceptului de Europă unită. În sensul acesta, se impune o regândire a formării profesorilor de limbi străine, de aşa manieră încât, în primul rând, să se stimuleze conştientizarea plurilingvismului şi a pluriculturalităţii.
Description
Keywords
formărea profesorilor, plurilingvism, diversitatea lingvistică
Citation
BABIN-RUSU, Tatiana. Fremdsprachenlehrer gestern und heute. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii. Ediția 1, 12 martie 2016, Chişinău. Chişinău: Tipografia Print-Caro, 2016, pp. 9-13. ISBN 978-9975-71-790-8.