IMPACTUL CADRULUI EUROPEAN COMUN DE REFERINȚĂ PENTRU LIMBI ASUPRA PROCESULUI DE PREDARE-ÎNVĂȚARE A LIMBII ENGLEZE
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
Persoanele care studiază limbile străine comunică în dependență de nevoile personale și cognitive. Deseori, viitoarele
cadre didactice tind să imite stilul de predare și întrebuințează metodele foștilor profesori. Nimeni nu este învățat să
vorbească o limbă standard sau informală. Posedarea cunoștințelor depinde în mare măsură de nevoile fiecărei persoane
în parte, de obiectivele propuse, de cultura acesteia și de mediul în care a fost educată. Iată de ce cele mai eficiente metode
de predare-învățare a limbii engleze rămân a fi un câmp de dezbateri continuu. Astăzi, datorită reeditării CECR pentru
Limbi (2018), fiecare cadru didactic, fiecare instituție și chiar fiecare practician în domeniul predării/învățării limbilor
străine cunoaște acele aspecte care ajută la dezvoltarea unui comportament lingvistic autentic datorită nivelurilor și
descriptorilor prezentați în acest cadru. Desigur, criticile nu vor întârzia să apară. Cum să utilizăm acest document rămâne
a fi o provocare, deoarece opiniile, complexitatea, multitudinea metodelor de predare reprezintă un câmp de dezbateri
care cere aprofundare a cunoștințelor în descifrarea CECRL și cum să implementăm principiile expuse în acest document
pentru o integrare de succes în societatea secolului XXI
Foreign language learners communicate according to their personal and cognitive needs. Nobody is taught to speak a standard or colloquial language. The acquisition of knowledge depends on our targets, the environment and the culture we are brought up. That is why how or what is the best way to teach English still remains to be unquestionable. Due to the publication of the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, nowadays each teacher, each institution and even each student knows their needs, their objectives, what and how they have to learn, and what steps they have to take in order to achieve their targets and success. Yet, there is a lot to be discussed about this document because of the different opinions about it and its impact on the whole society. Knowing how to approach it is a great challenge for each language learner because of its complexity, because of teachers’policies, or because of the methodologies used during the lessons or even because of some lack of pratice in this field. Everyone is taking a deep interest in finding the best answer to what and how we have to teach for a successful outcome and integration into the modern society.
Foreign language learners communicate according to their personal and cognitive needs. Nobody is taught to speak a standard or colloquial language. The acquisition of knowledge depends on our targets, the environment and the culture we are brought up. That is why how or what is the best way to teach English still remains to be unquestionable. Due to the publication of the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, nowadays each teacher, each institution and even each student knows their needs, their objectives, what and how they have to learn, and what steps they have to take in order to achieve their targets and success. Yet, there is a lot to be discussed about this document because of the different opinions about it and its impact on the whole society. Knowing how to approach it is a great challenge for each language learner because of its complexity, because of teachers’policies, or because of the methodologies used during the lessons or even because of some lack of pratice in this field. Everyone is taking a deep interest in finding the best answer to what and how we have to teach for a successful outcome and integration into the modern society.
Description
Keywords
impactul CECR, cunoștințe lingvistice, autoevaluare, cognitive needs, level descriptors, linguistic knowledge, self-assessment
Citation
NIȚA, Mariana (2018). Impactul cadrului european comun de referință pentru limbi asupra procesului de predare-învățare a limbii engleze. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe umistice: Istorie. Filosofie. Filologie. Revistă științifică, nr. 10 (120), pp.59-64. ISSN 1811-2668