Sinergia dintre gramatică și comunicare în procesul de predare a limbii române ca limbă străină [Articol]

Thumbnail Image

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Editura USM

Abstract

Modern educational standards require the training of highly qualified personnel, capable of using a foreign language both in social and everyday communication situations, and in the process of specialized communication, in this case, medical communication. Such criteria, which must be respected by higher education institutions, often cause difficulties for students specializing in non-linguistic fields. The process of teaching Romanian as a foreign language requires a balanced approach between grammar and communication. These two components should not be perceived as separate entities, but as complementary elements that contribute to the development of medical professionals' linguistic skills. Modern teaching methods emphasize the integration of grammar into communication activities. Thus, instead of traditional lessons focused exclusively on memorizing rules, teachers use interactive techniques, such as role-playing games, simulations or guided conversations. These allow the application of grammatical rules in an authentic and functional context. Therefore, a balanced and integrated approach to these two aspects facilitates the development of linguistic skills and increases the motivation of learners.
Standardele educaționale moderne impun formarea de personal înalt calificat, capabil să utilizeze o limbă străină atât în situații de comunicare socială și cotidiană, cât și în procesul de comunicare specializată, în cazul dat, cea medicală. Astfel de criterii, care trebuie respectate de instituțiile de învățământ superior, provoacă adesea dificultăți pentru studenții specializați în domenii non-lingvistice. Procesul de predare a limbii române ca limbă străină necesită o abordare echilibrată între gramatică și comunicare. Aceste două componente nu trebuie percepute ca entități separate, ci ca elemente complementare care contribuie la dezvoltarea competențelor lingvistice ale mediciniștilor. Metodele moderne de predare pun accent pe integrarea gramaticii în activitățile de comunicare. Astfel, în locul lecțiilor tradiționale axate exclusiv pe memorarea regulilor, profesorii folosesc tehnici interactive, cum ar fi jocurile de rol, simulările sau conversațiile ghidate. Acestea permit aplicarea regulilor gramaticale într-un context autentic și funcțional. Prin urmare, abordare echilibrată și integrată a acestor două aspecte facilitează dezvoltarea competențelor lingvistice și crește motivația cursanților.

Description

Keywords

synergy, education, communication, grammar, interactive techniques, sinergie, educație, comunicare, gramatică, tehnici interactive

Citation

LOPATIUC, Alina și Argentina CHIRIAC. Sinergia dintre gramatică și comunicare în procesul de predare a limbii române ca limbă străină. In: Valorificarea experienţelor profesionale în predarea limbii materne ca limbă străină. Modele sinergetice în didactica limbilor: simpozion internaţional, 29 aprilie 2025. Chișinău: Editura USM, 2025, pp. 96-102. ISBN 978-9975-62-905-8(PDF). Disponibil: https://doi.org/10.59295/msdl2025.09

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By