FENOMENUL POLISEMIEI ÎN TERMINOLOGIA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI SUPERIOR ÎN LIMBA ROMÂNĂ ȘI ÎN LIMBA ENGLEZĂ
Date
2017
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
Studiul abordează fenomenul polisemiei în cadrul limbajului specializat al învățamântului superior (ÎS) în limba engleză și în limba română din perspectivă descriptiv-lingvistică. Se subliniază faptul că terminologia ÎS nu reprezintă un cod închis, întrucât în prezent cunoștințele specializate evoluează rapid și se îmbină cu cele de ordin general. Astfel,polisemia în terminologia ÎS reprezintă un rezultat natural al diversificării textelor și contextelor în care apar termenii
din acest domeniu.
The study tackles the phenomenon of polysemy within the specialized language of higher education (HE) in English and Romanian from a descriptive-linguistic perspective. It is highlighted the idea that the terminology of higher education is not a closed code, because nowadays the specialized knowledge combines with general one. Thus, polysemy in higher education terminology represents a natural result of the diversification of the texts and contexts in which HE terms appear
The study tackles the phenomenon of polysemy within the specialized language of higher education (HE) in English and Romanian from a descriptive-linguistic perspective. It is highlighted the idea that the terminology of higher education is not a closed code, because nowadays the specialized knowledge combines with general one. Thus, polysemy in higher education terminology represents a natural result of the diversification of the texts and contexts in which HE terms appear
Description
Keywords
polisemie, polysemy
Citation
SOLOVEI, Victoria (2017). Fenomenul polisemiei în terminologia învățământului superior în limba română și în limba engleză. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe umistice: Istorie. Filosofie. Filologie. Revistă științifică, nr.10 (110), pp. 46 -50. ISSN 1811-2668