Assessing the post-pandemic impact of on-line learning on translation students: insights from thrid-year undergraduates at Moldova State University
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
CEP USM
Abstract
This paper investigates the impact of online learning on translation students, focusing on the skills they developed and their adaptation process during the post-pandemic period. It contributes to the existing body of research in translator training by offering new insights into students’ experiences with online learning throughout the COVID-19 pandemic and its aftermath (R. Kasperė, 2021; E. Perez, S. Hodáková, 2021; M. Seresi, R. Eszenyi, E. Robin, 2021; N. Burkšaitienė, 2023). A questionnaire consisting of seventeen questions was administered to 15 third-year undergraduate students enrolled in the Translation and Interpreting programme at the Department of Translation, Interpretation, and Applied Linguistics, Moldova State University. The survey was designed to examine students’ experiences and attitudes during and after the pandemic, assess their satisfaction with the online teaching and learning process, and gather perspectives on the skills they acquired, along with feedback on the educational experience in the post-pandemic context
Lucrarea de față prezintă impactul învățării online asupra studenților la programul de studii Traducere și Interpretare, concentrându-se pe formarea și dezvoltarea competențelor și pe procesul de adaptare în timpul perioadei post-pandemice. Studiul efectuat contribuie la corpusul existent de cercetare în domeniul formării traducătorilor, oferind noi perspective asupra experiențelor studenților privind învățarea online pe parcursul pandemiei COVID-19 și a consecințelor acesteia (R. Kasperė, 2021; E. Perez, S. Hodáková, 2021; M. Seresi, R. Eszenyi, E. Robin, 2021; N. Burkšaitienė, 2023). Un chestionar format din 17 întrebări a fost administrat unui eșantion de 15 studenți de licență din anul trei, de la Departamentul de Traducere, Interpretare și Lingvistică Aplicată, Universitatea de Stat din Moldova. Chestionarul a fost conceput pentru a cerceta experiențele și atitudinile studenților despre procesul de stuii în timpul pandemiei și a perioadei post-pandemie, pentru a evalua gradul lor de satisfacție cu privire la procesul de predare și învățare online și pentru a acumula opinii cu privire la competențele dobândite și feedback cu privire la experiența educațională în contextul post-pandemic.
Lucrarea de față prezintă impactul învățării online asupra studenților la programul de studii Traducere și Interpretare, concentrându-se pe formarea și dezvoltarea competențelor și pe procesul de adaptare în timpul perioadei post-pandemice. Studiul efectuat contribuie la corpusul existent de cercetare în domeniul formării traducătorilor, oferind noi perspective asupra experiențelor studenților privind învățarea online pe parcursul pandemiei COVID-19 și a consecințelor acesteia (R. Kasperė, 2021; E. Perez, S. Hodáková, 2021; M. Seresi, R. Eszenyi, E. Robin, 2021; N. Burkšaitienė, 2023). Un chestionar format din 17 întrebări a fost administrat unui eșantion de 15 studenți de licență din anul trei, de la Departamentul de Traducere, Interpretare și Lingvistică Aplicată, Universitatea de Stat din Moldova. Chestionarul a fost conceput pentru a cerceta experiențele și atitudinile studenților despre procesul de stuii în timpul pandemiei și a perioadei post-pandemie, pentru a evalua gradul lor de satisfacție cu privire la procesul de predare și învățare online și pentru a acumula opinii cu privire la competențele dobândite și feedback cu privire la experiența educațională în contextul post-pandemic.
Description
Keywords
translator training, learning contexts, translation and interpreting skills, online learning, formarea traducătorilor, contexte de învățare, competențe de traducere și interpetare, învățare online
Citation
SÎTNIC, Ina. Assessing the post-pandemic impact of on-line learning on translation students: insights from thrid-year undergraduates at Moldova State University . Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe Umanistice, 2024, nr. 10(200), pp.195-200. ISSN 1811-2668. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum10(200)2024_23