TEACHERS’ AND STUDENTS’ PERCEPTION OF THE LANGUAGE EDUCATION PROCESS AT PRESENT

Thumbnail Image

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

The demands of the increasingly globalized world have led scholars to rethink the process of education as a whole. New approaches and methods are to be used in the classroom to help educators meet the students’ actual needs. This led to the shift in the language teaching paradigm: language educators are encouraged at present to apply the principles of the post-method approach in their language classroom targeting the students’ both fluency and accuracy. Similarly, the four basic skills are developed alongside 21st century skills. The article describes the challenges of the language classroom at present. Its aim is to determine the current perceptions both teachers and students have regarding the way the current language education process takes place. The data was collected with the help of a survey and observation at Alecu Russo Balti State University in the autumn of 2023. The results seem to indicate that both teachers and students find it challenging to address the challenges of the 21st century language classroom. They appear to be aware of what should ideally happen at the lesson of English, yet, they seem not to have the resources or motivation to implement the necessary changes.
Cerințele lumii din ce în ce mai globalizate i-au determinat pe oamenii de știință să regândească procesul de educație lingvistică. Profesorii trebuie sa folosească noi abordări și metode în sala de clasă pentru a răspunde nevoilor reale ale elevilor. Acest lucru a condus la schimbarea paradigmei de predare a limbilor străine: profesorii de limbi străine sunt încurajați în prezent să aplice principiile abordării post metodă, care are drept scop să dezvolte atât fluența, cât și acuratețea la elevi. În mod similar, cele patru abilități de bază sunt dezvoltate împreună cu abilitățile secolului XXI. Scopul articolului este de a determina percepțiile actuale pe care atât profesorii, cât și viitorii profesori de engleză le au cu privire la modul în care se desfășoară procesul de educație lingvistică în prezent. Datele au fost culese cu ajutorul unui sondaj și a observațiilor la Universitatea de Stat „Alecu Russo” Bălți în toamna anului 2023. Rezultatele par să indice că participanții la studiu înțeleg gradul sporit de dificultate în crearea unui parcurs de educație lingvistică de succes în prezent. Ei par să fie conștienți de ceea ce ar trebui să se întâmple în mod ideal la lecția de engleză, totuși, par să nu aibă nici resursele, nici motivația pentru a implementa schimbările necesare.

Description

CONDRAT, Viorica. Teachers’ and students’ perception of the language education process at present. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe Umanistice. 2023, nr. 10(180), pp. 84-91.

Keywords

communicative approach, abordarea comunicativă, inteligență emoțională, emotional intelligence

Citation

CONDRAT, Viorica. Teachers’ and students’ perception of the language education process at present. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe Umanistice. 2023, nr. 10(180), pp. 84-91.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By