ÎNVĂȚĂMÂNTUL DE TIP CONVERGENT : SCHIMBĂRI PARADIGMATICE ÎN INSTRUIREA UNIVERSITARĂ CONTEMPORANĂ

Thumbnail Image

Date

2021-02-24

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

CEP USM

Abstract

La începutul secolului al XXI-lea, ca urmare a evoluției, pe de o parte, a noilor nevoi societale, iar, pe de alta, a noilor tehnologii informaționale, s-a produs tehnologizarea învățământului superior, care a impus noi reguli de organizare și de monitorizare a proceselor de predare-evaluare și a proiectat contururile unui nou tip de învățământ – învățământul de tip convergent.Be neficiile și dezavantajele învățământului superior de tip convergent au fost percepute diferit de către cadrele științifico-didactice. Unele dintre acestea, de regulă, exponenții tinerei generații, au acceptat și implementat cu entuzi asm noile practici și norme de lucru, fiind convinse că acestea îmbunătățesc calitatea proceselor și produselor didactice. Altele, în mod special cadrele care au obținut o pregătire în domeniu înainte de apariția noilor tehnologii și au lucrat mai mulți ani în sistemul de instruire universitară tradițională, au fost sceptice în raport cu noua formulă-hibrid de organizare a studiilor uni versitare, considerând-o drept o amenințare la adresa învățământului superior clasic. Indiferent însă de atitudinile pe care le-au avut față de învățământul convergent, cadrele științifico-didactice au trebuit să-și reconfigureze practi cile profesionale și să-și găsească locul în noua configurație a învățământului universitar, care a obținut noi valențe și forme de manifestare, precum și noi orizonturi de dezvoltare.

Description

Keywords

învățământ superior de tip convergent, pedagogie universitară, paradigmă educațională, metodologie de predare-evaluare, cadru științifico-didactic, student, proces didactic, competență digitală, noi tehnologii informaționale

Citation

STEPANOV, Georgeta. Învățământul de tip convergent : schimbări paradigmatice în instruirea universitară contemporană. În: Creativitatea în jurnalism: conferință științifică națională . Vol. IV,24 februarie 2021. Chișinău: CEP USM, 2021. Vol.IV, pp.3-12. ISBN 978-9975-158-28-2

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By