621. Ştiinţe ale limbajului

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11256

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    PARTICULARITĂȚI LINGVO-PRAGMATICE ALE ENUNȚULUI AVERBAL ÎN DISCURSUL PUBLICITAR (ÎN LIMBA FRANCEZĂ CONTEMPORANĂ)
    (2023) Enicov, Cristina; Bahnaru, Vasile
    Scopul cercetării: constă în studierea randamentului comunicativ al particularităților lingvo-pragmatice ale enunțului averbal în cadrul discursului publicitar francez. Realizarea scopului propus a determinat următoarele obiective: studiul discursului publicitar din perspectivă teoretică, delimitarea particularităților generice, structurale și tipologice ale discursului publicitar; cercetarea complexă a enunțării, inclusiv identificarea specificului enunțării publicitare și a enunțului publicitar din perspectivă pragmatică; descrierea specificului situației de comunicare publicitară; identificarea problematicii enunțurilor averbale; stabilirea și descrierea tipologiilor de enunțuri averbale în lingvistică; determinarea tipurilor de enunțuri averbale în discursul publicitar din perspectivă pragmatică și structural-semantică; evidențierea specificului manifestărilor categoriilor enunțiative ale enunțului averbal în textul publicitar în limba franceză.
  • Thumbnail Image
    Item
    DIMENSIUNEA SINCRETICĂ A DISCURSULUI PUBLICITAR: ABORDĂRI SEMIOTICE ȘI PRAGMATICE (în baza limbii franceze contemporane)
    (2021) Veste, Lucia
    Scopul și obiectivele cercetării. Obiectul de studiu al acestei lucrări este discursul publicitar poziționat în contextul noilor perspective de interpretare pragmatică-inferențială și a reactualizării Teoriei pertinenței aplicată unui discurs complex și sincretic. În acest sens, scopul prim al cercetării noastre rezidă în explicarea procesului de interpretare a discursului publicitar și propunerea unui model nou de analiză al acestuia, Modelul pragmatic-inferențial, care ar asigura evaluarea gradului de pertinență.
  • Thumbnail Image
    Item
    DIMENSIUNEA SINCRETICĂ A DISCURSULUI PUBLICITAR: ABORDĂRI SEMIOTICE ȘI PRAGMATICE (ÎN BAZĂ LIMBII FRANCEZE CONTEMPORANE)
    (2021) Veste, Lucia; Guțu, Ion
    Scopul rezidă în propunerea unui model nou de analiză a discursului publicitar - Modelul pragmatic-inferențial și evaluarea pertinenței acestui tip de discurs.