621. Ştiinţe ale limbajului

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11256

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    UNIVERSUL EMOȚIONAL AL DISCURSULUI SPECIALIZAT
    (2023) Lopatiuc, Alina; Gherasim, Alexandra
    Scopul cercetării constă în identificarea universului emoțional în discursurile specializate din perspectivă lingvistică și emotivă și evaluarea impactului acestuia asupra receptorului.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARTICULARITĂȚI LINGVO-PRAGMATICE ALE ENUNȚULUI AVERBAL ÎN DISCURSUL PUBLICITAR (ÎN LIMBA FRANCEZĂ CONTEMPORANĂ)
    (2023) Enicov, Cristina; Bahnaru, Vasile
    Scopul cercetării: constă în studierea randamentului comunicativ al particularităților lingvo-pragmatice ale enunțului averbal în cadrul discursului publicitar francez. Realizarea scopului propus a determinat următoarele obiective: studiul discursului publicitar din perspectivă teoretică, delimitarea particularităților generice, structurale și tipologice ale discursului publicitar; cercetarea complexă a enunțării, inclusiv identificarea specificului enunțării publicitare și a enunțului publicitar din perspectivă pragmatică; descrierea specificului situației de comunicare publicitară; identificarea problematicii enunțurilor averbale; stabilirea și descrierea tipologiilor de enunțuri averbale în lingvistică; determinarea tipurilor de enunțuri averbale în discursul publicitar din perspectivă pragmatică și structural-semantică; evidențierea specificului manifestărilor categoriilor enunțiative ale enunțului averbal în textul publicitar în limba franceză.
  • Thumbnail Image
    Item
    FUNCȚII ȘI VALORI ALE LIMBAJULUI ÎN PAMFLETUL PUBLICISTIC ROMÂNESC
    (2023) Ferafontov, Ana; Molea, Viorica
    Scopul lucrării îl constituie determinarea valorilor stilistice și pragmatice ale limbajului în pamfletul publicistic românesc, precum și relevarea impactului pe care îl exercită limbajului acestuia asupra cititorilor. Scopul se concretizează în următoarele obiective: definirea pamfletului și a principalelor trăsături ale acestuia, examinarea evoluției genului pamfletar în spațiul românesc; selectarea și analiza unor texte reprezentative pentru tema cercetată pentru a argumenta tezele lansate; identificarea funcțiilor limbajului în pamfletul publicistic în baza textelor analizate; evaluarea impactului agresivității discursive asupra receptării pamfletului în baza celor nouă registre ale violenței verbale identificate de cercetătoarea R. Cesereanu și a fenomenului deformării onomastice; stabilirea funcțiilor comicului în construcția semnificațiilor textuale și identificarea principalelor tipuri de comic utilizate de pamfletari; evaluarea valorii elementelor de creativitate a limbajului în realizarea intenției pamfletare.