Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
5 results
Search Results
Item Praxiological aspects of developing foreign language communicative [Articol](CEP USM, 2025) Sîrghi, Angela; Șevciuc, MaiaIn the context of current challenges that profoundly influence society and the economy, the development of foreign language communicative competence in adults becomes crucial from multiple perspectives: intercultural communication, opportunities for personal and professional growth, as well as access to resources and information necessary for a global vision. The study on the integration of ICT in education highlighted their potential in the process of learning a foreign language, facilitating the expansion of adults’ sociocultural knowledge and contributing to overcoming psychological barriers related to the use of language as a communication tool. The research demonstrated that information and communication technologies support the integration of adult learners in a linguistic environment, providing them with access to authentic materials adapted to their interests, as well as the possibility of interacting online with professional communities or other adults.Item PARTICULARITĂȚI PSIHOLOGICE ALE ACTIVITĂȚII SPECIALIȘTILOR ÎN IT: REVIZUIREA CERCETĂRILOR(CEP USM, 2020) Tolstaia, SvetlanaPiața tehnologiilor informaționale se dezvoltă astăzi dinamic, iar personalul ITeste un grup mare de resurse umane calificate.Valorificarea potenţialului industriei IT neces ită o atenţie sporită faptă de particularitățile psihologice ale reprezentanților diferitor profesii din sfera IT. In articol sunt analizate diferite cercetări privind problemele și dificultățilecel mai frecvent întâlnite la specialiștii din această sferă.Item FORMAREA PROFESIONALĂ A PERSONALULUI DE SPECIALITATE DIN BIBLIOTECILE REPUBLICII MOLDOVA(CEP USM, 2020) Povestca, LiliaEducația și cunoștințele în domeniul biblioteconomiei reprezintă viitorul și performanța profesiei, iar personalul de specialitate din bibliotecă trebuie să fie în pas cu schimbările dinamice în societatea tehnologiilor informaționale. Exploatarea și punerea în valoare a bibliotecarilor se poate obține doar printr-o formare și perfecționare profesională adecvată. Articolul reflectă organizarea și dezvoltarea învățământului superior în domeniul infodocumentar: licență, masterat și doctorat. Sunt analizate modalitățile de bază ale formării profesionale continue. În lucrare este prezentat cadrul legislativ și de reglementare care stimulează personalul de specialitate din biblioteci de a participa la formarea profesională. Sunt reliefate rezultatele studiilor privind identificarea necesităților de formare profesională continuăItem PERCEPȚIA SUPORTULUI ORGANIZAȚIONAL: MANAGERI VERSUS ANGAJAȚI (STUDIU DE CAZ)(CEP USM, 2019) Tolstaia, SvetlanaÎn articol sunt discutate rezultatele cercetării specificului perceperii suportului organizațional și climatului organiza- țional de către manageri și angajați, realizată într-o organizațiie din sfera TI din Republica Moldova.Item СИСТЕМНЫЙ И СИНЕРГЕТИЧЕСКИЙ ПОДХОД К ПРИМЕНЕНИЮ ИНФОРМАЦИОННЫХ И КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ЦЕЛЯХ УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА В РАМКАХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ(CEP USM, 2014) Калонтаров, ЮрийÎn articol este argumentată necesitatea abordării sistemice şi sinergetice a tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale şi aplicării lor în procesul educaţional. Este analizat fenomenul „sinergie” şi sunt identificate prevederi de aplicare a acestuia cu referire la tehnologiile informaţionale. Conceptul-cheie constă în crearea condiţiilor care asigură unitatea managementului şi autoconducerii în aplicarea tehnologiilor informaţionale şi de comunicaţie.