Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
6 results
Search Results
Item ARHETIPUL COPILULUI-ELEV: PROFIL REAL ȘI FICȚIONAL(CEP USM, 2022) Popa, VioricaLucrarea prezintă particularitățile de vârsta ale elevilor preadolescenți, pentru care s-a optat decongestionarea curriculară, recomandarea de texte literare considerate valorificatoare, conținuturi menite să pregătească elevul pentru ziua de mâine etc. Descoperim arhetipuri de copii-elevi ce își țes imperceptibil viața: între joc și problemă, între bucurie și durere; influențând modul în care ar trebui noi, profesorii, să privim fiecare aspect al vieții. Exemplele simbolice de personaje din Kinderland de Liliana Corobca și Ghiozdanul zburător de Nicolae Popa deschid posibilitatea analizei arhetipurilor/profilurilor de copii/elevi, prin aceasta creând modalități să-i înțelegem/ să-și înțeleagă sinele.Item REALITĂȚI CLINICE ALE FUNCȚIONĂRII NEVROTICE ÎN PERIOADA COPILĂRIEI(2021) Cașcaval, IonÎn acest articol este prezentat studiul teoretic și empiric cu privire la funcționarea ne- vrotică în copilărie. Abordarea teoretică prezintă etiologia și fenomenologia funcționării nevrotice în copilărie. Cercetarea empirică descrie corelațiile dintre trăsăturile de per- sonalitate și simptomele nevrotice la copil. Cercetarea a fost realizată pe un grup de 20 de copii cu simptome nevrotice severe. Pentru identificarea simptomelor nevrotice a fost utilizată scala RCADS-47, iar pentru identificarea trăsăturilor de personalitate a fost aplicat chestionarul CPQ.Item SUPERVIZAREA ȘI ASIGURAREA INTERESULUI SUPERIOR AL COPILULUI(CEP USM, 2022-09-30) Oceretnîi, SergiuFor the Republic of Modova, the supervision of social workers represents that professional intervention that is insufficiently valued. The importance of supervision is recognized by the countries of the world, and the benefits are undeniable. In this article, the author describes aspects of the supervision of social workers within the General Directorate for the Protection of Children's Rights in the municipality of Chisinau in order to ensure the best interests of the child.Item ROLUL FAMILIEI ÎN ADAPTAREA ŞCOLARĂ(CEP USM, 2012) Platon, Carolina; Badarni, ZadaContextul familial în care se dezvoltă copilul are o importanţă majoră. Articolul reflectă opinia autorilor cu privire la valorile psihologice, statutul socioeconomic şi sociocultural al familiei – factori de primă importanţă în adaptarea şcolară.Item AUTOAPRECIEREA ŞI COMUNICAREA LA ŞCOLARII DE VÂRSTĂ MICĂ: ANALIZĂ COMPARATIVĂ(CEP USM, 2018) Tolstaia, Svetlana; Roșca, MariaÎn lume, fiecare copil este unic în felul său. Autocunoașterea și autoaprecierea Eu-lui denotă capacitatea copilului de a-și recunoaște propriile calități și neajunsuri sau, cu alte cuvinte, capacitatea de a fi conștient de sine, ceea ce duce la sporirea autoacceptării și la o bună autocunoaștere și autoapreciere. Prin comunicare este posibilă îmbunătățirea imaginii de sine și ameliorarea relațiilor interpersonale ale copilului.Item IMPLICAȚII PSIHOLOGICE ȘI JURIDICE ALE REUȘITEI ADOPȚIEI ÎN REPUBLICA MOLDOVA(CEP USM, 2018) Russu, IngaAdopția este un proces prin care o persoană adultă își asumă parentalitatea pentru o altă persoană, astfel încât toate drepturile și responsabilitățile împreună cu filiația îi sunt transferate dinspre părinții originari. Dincolo de această filiaţie, adopţia este un proces extrem de complex care schimbă definitiv viaţa unei familii şi a unui copil adoptiv. În această ordine de idei, am încercat o analiză a diferitor criterii și argumente pentru succesul unei adopții atât prin implicațiile sale atitudinal psihologice, cât și prin prevederile legislative existente în Republica Moldova