Facultatea Psihologie, Ştiinţe ale Educaţiei, Sociologie şi Asistenţă Socială / Faculty of Psychology, Educational Sciences, Sociology and Social Work
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/13
Browse
13 results
Search Results
Item NOI PERSPECTIVE ALE MARKETINGULUI EDUCAŢIONAL(CEP USM, 2013-09-26) Repida, Tatiana; Paiu, MihaiItem TENDINŢE DE IMPLEMENTARE A EDUCAŢIEI PROSPECTIVE ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT UNIVERSITAR(CEP USM, 2013) Repida, Tatiana; Lungu, VioreliaTendinţele recente de dezvoltare socioumană şi tehnico-ştiinţifică determină nevoia de perfecţionare a sistemelor educaţionale. Interesul şi implicarea angajatorului în procesul educaţional universitar, prin expectanţele referitoare la pregătirea specialiştilor, a determinat creşterea interesului faţă de formare în funcţie de necesităţile societăţii prezente şi viitoare. Tendinţele de dezvoltare a învăţământului superior reflectă axarea pe dimensiunea prospectivă. În baza investigaţiilor şi analizelor realizate de noi, constatăm că implementarea dimensiunii prospective în educaţie constituie un pas important în dezvoltarea ştiinţelor educaţieiItem ROLUL TUTORATULUI ÎN ASIGURAREA CONEXIUNII ÎNVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR CU PIAŢA MUNCII(CEP USM, 2013) Repida, Tatiana; Paiu, MihaiÎn articol se analizează rezultatul unui sondaj privind opinia studenţilor şi a masteranzilor cu referire la statusul conducătorului de grupă academică (tutore)în stabilirea şi consolidarea relaţiilor de comunicare pentru soluţionarea problemelor cotidiene ale mediului studenţesc şi asigurarea conexiuni dintre învăţământul superior şi piaţa muncii.Item VALIDAREA EXPERIMENTALĂ A STRATEGIILOR DIDACTICE DE FORMARE A ATITUDINII POZITIVE FAŢĂ DE SCHIMBARE LA STUDENŢI, VIITOARE CADRE DIDACTICE(CEP USM, 2012) Repida, Tatiana; Malancuş, ElenaÎn articolul de faţă autorii prezintă metodologia formării atitudinii pozitive faţă de schimbare: a)chestionarul cu 32 de itemi (experimentul de constatare şi control); b)strategiile de formare a atitudinii pozitive faţă de schimbare la studenţi, viitoare cadre didactice (planificarea studiului, strategia învăţării independente, strategii participative, metode de stimulare a creativităţii, învăţarea prin descoperire, strategii de dezvoltare a imaginaţei anticipative).Item FORMAREA COMPETENŢELOR SOCIALE – OPORTUNITATE PENTRU ADAPTAREA ABSOLVENŢILOR LA NOILE PROVOCĂRI ACTUALE ALE PIEŢEI MUNCII(CEP USM, 2012) Repida, TatianaThis article is devoted to the problem of social competences training with opportunities for graduates to adapt to current labor market challenges. In the article the author presents several definitions of the “competence” notion, reproduces categories of competences (basic competences, key-competences, competences for employment, entrepreneurial competences, managerial competences, competences for life, social and civic competences); presents the definition of social competences and reveals the necessity of their training (among university graduates) in employment brink; proposes social competences training strategies in university education; analyzes the results of a survey regarding the knowledge of social competences among students and the necessity of their training.Item STUDIUL EXPERIMENTAL PRIVIND FORMAREA COMPETENŢELOR PROFESIONALE LA VIITOARELE CADRE DIDACTICE(CEP USM, 2011) Repida, Tatiana; Perciuleac, IanaOn envisage la formation des compétences de management et de communication chez les futurs enseignants pour mieux les intégrer dans le domaine socio-professionnel. La formation des compétences de management et de communication sera plus efficacesion utilise la méthode de problématisation.Item ABSOLVENTUL UNIVERSITAR FAŢĂ ÎN FAŢĂ CU PIAŢA MUNCII(CEP USM, 2011) Repida, Tatiana; Lungu, VioreliaToday, the graduate education faces a number of problems to engage in empl oyment. These problems can be solved through the involvement / collaboration of both universities and employers. Lack of cooperation that has led to the existing gap, on one hand, the requirement of the company (educational beneficiaries) shall be guided to specific specialties and the labour market requires other specialties. Under these conditions, the higher education defines the objectives based on current and future requirements of society.Item PROBLEMATIZAREA ÎN PREDAREA–ÎNVĂŢAREA ŞTIINŢELOR EDUCAŢIEI (cadru teoretico-aplicativ)(CEP USM, 2010) Repida, TatianaL’auteur aborde le problème de l’utilisation des méthodes interactives dans l’enseignement des sciences de l’éducation, surtout en accentuant la méthode de la problématisation. On présente certaines suggestions concernant la structuration d’un problème ou d’une situation-problème, ainsi que les niveaux de l’instruction problématisée, on donne des exemples de problématisation dans le traitement de certains sujets.Item EDUCAŢIA PROSPECTIVĂ – O NOUA ÎNŢELEGERE A RAPORTULUI: TRECUT–PREZENT–VIITOR(CEP, 2010) Lungu, Viorelia; Repida, TatianaAchievements of the past provide the only means available to understand the present, and if the past has been con-sidered until now a purpose in itself, then today's familiarity with the past becomes a means to understand the present, thus influencing the future. Without the perception of this relationship: past-present-future, the development of the person is in danger of being regarded as formal and inconsistent, but through the new prospective approach, the person will be educated considering the anticipation and the planning of a desirable future, instead of a future with chaotic changes.Item PROBLEMATIZAREA ÎN PEDAGOGIA UNIVERSITARĂ (Cadru conceptual)(CEP USM, 2009) Repida, TatianaL’auteur expose les notions de base de la problématisation: problème, situation-problème, question-problème, enseignement-problème, étude-problématisée; on analyse les résultats d’un sondage sur le potential formatif et actif participatif de quelques méthodes didactiques.