Şcoala Doctorală Ştiinţe Sociale

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11272

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Supervizarea în Asistență Socială: impact asupra eficientizării activității profesionale (cazul Republicii Moldova)
    (2025) Oceretnîi, Sergiu; Milicenco, Stela (conducător științific)
    Metodologia cercetării s-a fundamentat pe un șir de abordări teoretice și pe rezultatele cercetărilor empirice desfășurate în special în context internațional. Demersul de cercetare a fost proiectat în baza teoriilor explicative ale supervizării profesionale, printre care teoria schimbului social, dezvoltată de Homans G.C., care accentuează că în procesul de supervizare are loc un schimb de bune practice, emoții și cunoștințe între actorii participanți; teoria capitalului social, propusă de Bourdieu P., care stabilește că în cadrul supervizării are loc formarea unei relații profesionale de încredere care are un impact asupra calității prestării serviciilor; teoria dezvoltării sociale prin care supervizarea este văzută ca un proces de dezvoltare profesională a asistenților sociali-nou veniți în sistem; teoria sistemică ce accentuează complexitatea supervizării, din perspectiva interrelaționării sistemelor.
  • Thumbnail Image
    Item
    Supervizarea în Asistență Socială: impact asupra eficientizării activității profesionale (cazul Republicii Moldova)
    (2025) Oceretnîi, Sergiu; Milicenco, Stela (conducător științific)
    Obiectivele cercetării: conceptualizarea și analiza din perspectivă istoriografică a supervizării profesionale în domeniul asistenței sociale; evidențierea și sistematizarea teoriilor explicative ale supervizării profesionale în asistența socială; elucidarea modelelor dezvoltate și aplicate în domeniul supervizării profesionale în asistența socială; analiza cadrului normativ și instituțional național în domeniul supervizării profesionale în asistența socială; analiza comparativă a programelor de formare profesională în domeniul supervizării profesionale în asistența socială, în vederea determinării măsurilor de racordare a formării profesionale la nivel național la bunele practici internaționale; determinarea profilului supervizorului și a stilurilor aplicate în realizarea activităților de supervizare; identificarea rolurilor și sarcinilor supervizorului din asistența socială, prin prisma contribuției la sporirea autonomiei și performanței supervizaților în activitatea profesională; relevarea caracteristicilor relației supervizor-supervizat prin prisma impactului asupra reușitei supervizării profesionale; stabilirea dificultăților în desfășurarea supervizării profesionale în Republica Moldova, prin identificarea de soluții pentru consolidarea acestui domeniu; elaborarea recomandărilor cu privire la consolidarea domeniului supervizării profesionale în asistența socială din Republica Moldova. Obiectul cercetării: supervizarea profesională ca proces organizat de sprijin, ghidare și dezvoltare profesională, utilizat în diverse domenii de activitate, care implică interacțiuni complexe cu specialiști. Subiectul cercetării: supervizarea ca modalitate de eficientizare a activității profesionale din domeniul asistenței sociale, în special a asistenților sociali comunitari. Noutatea și originalitatea științifică a cercetării efectuate constă în prezentarea unui model explicativ al supervizării profesionale în domeniul asistenței sociale; identificarea sarcinilor și rolului acesteia în consolidarea resurselor umane din domeniul asistenței sociale; relevarea particularităților de formare profesională în domeniul supervizării în asistența socială la nivel european și național, și stabilirea lacunelor în realizarea supervizării din domeniul asistenței sociale din Republica Moldova.
  • Thumbnail Image
    Item
    THE DEGREE OF INFLUENCE OF THE SCHOOL NEWSPAPER ON THE STUDENT’S PERSONAL EXPRESSION
    (2024) Dahan, Ilana; Bulicanu, Victoria
    Objectives of the research: Analyzing the development of school newspapers in time, according to historical aspects; Applying the research methodology of the school newspapers‘ influence on the students‘ personal expression; Identifying the correlation between the students' SN‘s exposure and its influence on their personal expression; Presenting the problems and challenges of realizing a SN nowadays the school staff involved confront with; Identifying the conditions needed for the optimization of school newspapers, considering technological development all around the world; Analyzing the correlation between the content of journalism curriculum in Israel and the content of school newspapers; Validating the research method of the model (TEACEN) for production of the school newspapers: Technical, Educational, Activist, Content, Exterior, Newspaper; Making conclusions regarding the relevance of the school newspaper and providing recommendations for the further activity of the schools‘ newspaper for the general education system. Scientific novelty: Development of a comparative empirical research method that examines the effects of the authors and readers exposure to the school newspaper on their personal expression, using the innovative TEACEN pedagogical model to produce an optimized school newspaper as well as theoretical enrichment of the school journalism phenomenon research.