Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
2 results
Search Results
Item PERSPECTIVA PEDAGOGICĂ A DEFINIRII VALORILOR(Pontos, 2019) Tulei, AngelaIstoria omului începe odată cu istoria semnelor și a valorilor. Animalele, spre deosebire de om, fiind necuvântătoare, nu pot să-și transforme atracțiile și repulsiile în valori. Numai dialogul, mai întâi cu ceilalți și mai târziu cu sine însuși, permite distanțarea de fenomene și ivirea întrebărilor despre esența lor. Numai dialogul face posibilă elaborarea ideilor, singurul mijloc dialogal de comunicare fiind limbajul uman. Chestiunea valorilor a fost definită din diverse perspective și dimensiuni, cum ar fi: perspectiva istorică, dimensiunea filosofică, perspectiva economică, estetică, psihologică, etc. În prezentul articol ne vom axa pe perspectiva pedagogică de definire a valorilor.Item CONSIDERENTE PRIVIND PRIMELE CONTURĂRI ALE PARADIGMEI AXIOLOGICE ÎN EDUCAȚIE(CEP USM, 2017) Gîncu, IrinaReflecţiile despre valoare şi rolul acestora în educaţie sunt numeroase atât în literatura filosofică, cât şi în cea pedagogică. Valorile sunt indispensabil legate de fiinţa umană; umană este şi educaţia. Pentru a fundamenta rolul valorilor în calitatea acestora de repere ale procesului educaţional, vom evoca câteva puncte de vedere ale unor filosofi şi pedagogi.