Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
3 results
Search Results
Item STABILIREA UNEI TIPOLOGII A DISCURSULUI(CEP USM, 2018) Veste, LuciaUnul dintre aspectele discursului cercetat de lingviști de-a lungul secolelor este tipologia acestuia, ca unitate lingvistică complexă și fundamentală. Începând cu retorica antică și până în prezent, au fost deosebite mai multe criterii de clasificare a discursului și diferite tipologii. La etapa actuală, se poate vorbi deja despre stabilirea unor tipologii ale tipologiilor, dată fiind diversitatea acestora.Item PUBLICITATEA – DISCURS DE VULGARIZARE ŞTIINŢIFICĂ(CEP USM, 2016) Mucerschi, NataliaStudiată pe larg în ultimele decenii, publicitatea rămâne a fi un domeniu de investigaţie fascinant. Discursul publicitar este un hibrid care mimează diverse tipuri de discurs, printre care şi discursul ştiinţific. În cele ce urmează vom aborda funcţiile publicităţii, printre care şi cea de transmitere a cunoştinţelor şi deprinderilor într-un domeniu sau altul prin intermediul unui discurs de vulgarizare ştiinţifică.Item UNIVERSUL EMOŢIONAL ÎN DISCURSUL MEDIATIC. PERSUASIUNEA(CEP USM, 2015) Lopatiuc, AlinaÎn ultimul timp, discursul a devenit un concept-cheie al lingvisticii. Analiza discursului are tangenţe cu alte discipline, cum ar fi sociologia, teoria comunicării sau psihologia. Discursul mediatic este în interacţiune directă cu viaţa socială. Acest tip de discurs ne prezintă diverse teme de articole, publicitate şi dezbateri care implică şi diversitatea universului emoţional. Universul emoţional include totalitatea emoţiilor, atitudinilor şi stărilor emoţionale, dar şi persuasiunea şi manipularea. Privită prin prisma discursului, manipularea implică formele uzuale de alcătuire a discursului. În discursul mediatic atestăm şi manipularea, şi persuasiunea, şi simpla furnizare de informaţie.