Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
2 results
Search Results
Item COMPETENȚA DE COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ LA STUDENȚII ALOLINGVI CU PROFIL ECONOMIC(CEP USM, 2024-10-25) Dodon, EugeniaÎn procesul de predare-învățare-evaluare a unei limbi, formarea competenței de comunicare a fost și rămâne un obiectiv prioritar, mai bine zis, esențial, ce trebuie realizat eficient și adecvat, în corespundere cu principiile teoretico-aplicative, stabilite de notorietăți în domeniul științelor educației. Pornind de la unele reflecții raportate la conceptul de competență, în general, și la cel de comunicare, în special, în acest articol vorbim de unele strategii palpabile, ce contribuie la formarea abilitățlor de comunicare orală și scrisă la studenții alolingvi, relevăm în ce constă aspectul funcțional-comunicativ al însușirii conștiente și aprofundate a gramaticii limbii române de către studenții alolingvi, subliniem rolul fundamental, ce-l are buna cunoaștere a vocabularului uzual și a celui terminologic, pentru a poseda competența de comunicare în limba română.Item DEZBATEREA - TEHNICĂ MODERNĂ DE DEZVOLTARE A COMPETENȚELOR DE COMUNICARE ÎN FOS LA STUDENȚII DIN DOMENIUL ȘTIINȚELOR POLITICE(Editura USM, 2024) Slobodaniuc, AlinaThe article addresses the importance of the debate technique in developing communication skills in French for students in political science. In an interconnected and intercultural world, public speaking becomes an essential skill, and debate presents itself as an innovative and stimulating method for learning French. Through the analysis of the concepts of debate and communication skills, the article highlights the benefits of this technique in consolidating knowledge, developing intellectual and linguistic skills, as well as forming an attitude of tolerance and constructive dialogue. Rigorous assessment of linguistic and behavioral aspects in debates highlights the close link between the ability to communicate effectively in a foreign language and success in academic and professional contexts.