Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
4 results
Search Results
Item Acreditări internaționale pentru profesorii de limba română și de limbi străine [Articol](Editura USM, 2025) Moldoveanu Pologea, MonaROLANG School (Bucharest), the only private school in Romania that specializes in teaching Romanian to international students, offers two main programs for language instructors: The Romanian Language Teacher Training Course is specifically for teachers who want to specialize in teaching Romanian to international students. This program provides practical skills in organizing lessons, planning curricula from A1 to C2 levels, and using accredited resources. It also offers guidance on online teaching methods and how to avoid common teaching errors. The EUROLTA (European Certificate in Language Teaching to Adults) course is a globally recognized certification for teachers of any foreign language. It is designed for both new and experienced educators who want to enhance their skills in teaching adults. The curriculum focuses on modern methodologies, lesson planning, classroom management, and using multimedia in teaching. Both courses are internationally accredited by the ICC – International Language Association.Item DESPRE NOI ȘI DESPRE DESTINUL LIMBII ROMÂNE ÎN CEI 30 DE ANI DE INDEPENDENȚĂ(2021) Șchiopu, ConstantinItem EFICACITATEA PRONUNȚIEI ÎN PROCESUL DE PREDARE – ÎNVĂȚARE – EVALUARE A LIMBII ROMÂNE LA STUDENȚII CHINEZI(CEP USM, 2021) Strah, LidiaItem VALENȚE TEXTUALE ALE NOMINALIZĂRILOR VERBALE ÎN ACATISTELE ROMÂNEȘTI(CEP USM, 2020) Brăguță, EcaterinaNominalizarea verbală este un proces activ în limba română care se manifestă sistemic și cu regularitate. Aceste unități lexicale se caracterizează prin natura duală (verbală și nominală) la nivel morfologic, sintactic, semantic. În cadrul studiului curent ne am propus să evidențiem unele particularități de structurare a acatistului prin intermediul substantivelor deverbale.Substantivele deverbale contribuie în mod semnificativ la procesul de construcție a textului, prin potențele lor de condensare a informației, de restrângere a frazei, capacitatea de abstractizare (la fel ca și în textul științific), dar care în textul religios are menirea, mai degrabă, de a crea un efect atemporal. Nominalizările verbale sunt parte integrantă a sistemului figurativ al textului imnografic; ele creează metafore, susțin paralelismul sintactic și, ca urmare, asigură coeziunea, în consecință textualitatea acatistului.