Facultatea de Litere / Faculty of Letters

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    THE ADVERTISING MESSAGE: SEMIOTICS IN ACTION
    (CEP USM, 2010) Pricepa, Ludmila
    Publicitatea, o formă care domină promovarea produselor şi serviciilor din întreaga lume, se concentrează pe încercarea de a capta un public- ţintă. Agenţii de publicitate utilizează variate teme în reclamele lor pentru a comunica o idee ce prezintă interes pentru publicul- ţintă. Mesajul dorit nu ar fi posibil de realizat în cazul în care companiile nu ar folosi semiotica în publicitate. Reclamele sunt pline de semne, simboluri, coduri şi mesaje ascunse. Semiotica, ştiinţa semnelor, se concentrează pe imagini şi decodează semnificaţia acestor imagini. Deoarece agenţii de publicitate încearcă să creeze anunţuri care pot fi uşor reţinute prin imagini şi simboluri, semiotica este un factor-cheie în lumea promoţiilor. În ideea de a se apropia în mod eficient de publicul lor, companiile folosesc elementele semioticiiîn publicitate pentru a reprezenta mesaje ascunse şi simboluri într-un mod creativ şi interesant. Indiferent dacă publicitatea va fi sau nu utilizată pe larg în viitor, problemele de semiotică vor fi întotdeauna factorii-cheie pentru a ajuta agenţii de publicitate să construiască idei inovatoare pentru reclame.
  • Thumbnail Image
    Item
    USING ENGLISH IN ADVERTISING: SO CIOLINGUISTIC CONSIDERATIONS
    (CEP USM, 2008) Niţă, Mariana; Matei, Tamara
    În prezentul articol, autorii încearcă să motiveze utilizarea limbii engleze în pub licitate din perspectiva sociolingvisticii. Anunţurilor publicitare le este caracteristic limbajul lor propriu, funcţia primordialăa căruia este de a comunica şi de a convinge. Limba engleză este asociatăîn mintea multor consumatori cu afluenţa, progresul, calitatea superioară, tehnologiile avansate etc. Anume aceste asociaţii fac ca limba engleză să fie utilizată în publicitate chiar şi în ţările în care această limbă nu este vorbită.
  • Thumbnail Image
    Item
    PUBLICITATEA – ACT DE LIMBAJ
    (CEP USM, 2007) Mucerschi, Natalia
    La publicité est un discours à large diffusion présentant au plus court un produit en vue de persuader de sa nécessité. C'est un discours persuasif qui implicite sa cible. Il vise à faire faire (à faire acheter, à faire choisir) mais n'explicite pas son but illocutoire: c'est un acte illocutoire indirect qui permet d'accomplir simultanément les trois fonctions que doit, d'après les publicitaires, remplir la publicité: l'information, la suggestion (la publicité crée le désir mimétique en affirmant la conjonction du destinataire avec l'objet) et la gratification (la publicité agit également pour rassurer l'auditeur après l'achat en produisant une image positive du produit).