Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
74 results
Search Results
Item Ana GHILA Ş. ROMANUL ANILOR ’60. MODELUL „BONUS PASTOR”.(CEP USM, 2007) Dobrovoloschi, ConstantinItem PUBLICITATEA – ACT DE LIMBAJ(CEP USM, 2007) Mucerschi, NataliaLa publicité est un discours à large diffusion présentant au plus court un produit en vue de persuader de sa nécessité. C'est un discours persuasif qui implicite sa cible. Il vise à faire faire (à faire acheter, à faire choisir) mais n'explicite pas son but illocutoire: c'est un acte illocutoire indirect qui permet d'accomplir simultanément les trois fonctions que doit, d'après les publicitaires, remplir la publicité: l'information, la suggestion (la publicité crée le désir mimétique en affirmant la conjonction du destinataire avec l'objet) et la gratification (la publicité agit également pour rassurer l'auditeur après l'achat en produisant une image positive du produit).Item CREAŢIA ARTISTICĂ A LUI VASILE VASILACHE ÎN VIZIUNEA CRITICII LITERARE DE LIMBĂ RUSĂ(CEP USM, 2007) Dobrovoloschi, Constantin; Ghilaş, AnaDans cet article on aborde le problème de la réception du texte littéraire dans la perspective du contexte et du cotexte (Paul Cornea). Les auteurs s’axent sur la prose de V. Vasilache, réceptée par la critique littéraire russe, une critique qui a favorablement apprécié la valeur des oeuvres de l’écrivain moldave qui, dans les années 70 du XXe siècle fut obligé par les circonstances de publier ses oeuvres en russe à Moscou, pendant que la critique officielle moldave blâmait le modernisme et l’originalité des oeuvres de l’auteur.Item DIMENSIUNILE ŞI METAMORFOZELE MITULUI PE PARCURSUL ISTORIEI(CEP USM, 2007) Cojocaru, DinaThe present article is concerned on a panoramic historical evaluation of myths and mythology from a contemporary point of view, underlining the ideas of the main authorities Aristotle, G. Vico, F.W.J.Shelling, R. Barthes, C. Levy-Strauss, M. Eliade. Nowadays, myths are the study object of a lot of science domains (anthropology, psychology, philosophy etc. as well as literature), supposing a multiple interpretative contexts and definitions. Looking from aesthetical analyzing, we highly appreciate the Eliade’s definition, because it makes a basic link between literary fiction and other scien- ces, putting the human imaginary close to god’s Olympus.Item THE RECEPTION OF THE AMERICAN LITERATURE IN REPUBLIC OF MOLDOVA(CEP USM, 2007) Calaraş, SvetlanaLucrarea de faţă îşi propune să releve din perspectivă diacronică şi comparatistă receptarea literaturii americane în Republica Moldova, urmând o serie de trăsături, teme şi motive comune definitorii corelate în cadrul unui studiu sub aspect de relaţii directe şi indirecte între o literatură străină şi literatura naţionalăItem NARRATIVE DISCONTINUITIES IN JAMES JOYCE’S SHORT STORIES(CEP USM, 2007) Creagă, OxanaÎn ultimele decenii, naratologia este din ce în ce mai studiată de către lingvişti de diverse orientări, devenind o ştiinţă multidisciplinară. Interesul este generat de noile tendinţe în domeniu şi de concepte recent introduse. Astfel, termenul Centrul Deictic (CD), preluat din situaţia discursivă reală (eu-aici-acum), ce vine să desemneze perspectiva din care este prezentată naraţiunea, este pe larg utilizat în cercetările de naratologie. În articol sunt examinate discontinuităţile (de perspectivă, timp şi loc) ce au loc pe axa coordonatelor CD – Cine, Unde, Când şi contribuţia acestor deplasări la comprehensiunea textului. În baza exemplelor preluate din nuvelele lui James Joyce, sunt expuse mijloacele lingvistice şi discursive ce duc la apariţia acestor discontinuităţi.Item THE EVOLUTION OF VANITAS VANITATUM MOTIF IN THE XVII th AND XVIII th CENTURIES ENGLISH LITERATURE(CEP USM, 2007) Prodan, TamaraStudiul de faţă prezintă evoluţia motivului VANITAS VANITATUM în literatura engleză din secolele al XVII-lea şi al XVIII-lea, urmărind evoluţia acestuia atât în poezie, cât şi în proză. Atenţie interpretativă se acordă romanului „Călătoriile Pelerinului” de John Bunyan ( 1628-1685).Item IMAGINEA INDIGENULUI LA JOSEPH CONRAD(CEP USM, 2007) Crecicovschi, EcaterinaThis study focuses on the image of the savage in J.Conrad’s prose. The necessity to tackle this aspect is explained by the fact that despite the savage is a rare presence in the writer’s works, it is important for referring its creator to the theme of exoticism in literature and to Neoromanticism. In order to realize J.Conrad’s orig inality, he is compared with R.Kipling. The anlysis shows that one condemns imperialism, while the other exalts it. Thus, both share the interest in unknown tribes, their beliefs and superstitions. Among the races that populate J.Conrad’s wr itings, one could include the Malays, the Arabs, the Indians, the Chinese, the Africans. As a rule they are idealized. However, opinions differ regarding this peculiarity. Ch.Achebe, for instance, offended by the way Africans are represented in Heart of Darkness, called J.Conrad ‘a bloody racist’. I.Watt, A.Kettle, D.Schwarz disapproved him, providing convincing arguments against. They consider that even if sometimes the writer displays ambiguous attitudes, generally he denounced racism, creating an image of the savage that, as the Neoromantic doctrine implies, combines realistic and romantic features.Item SCURT ISTORIC AL METODELOR DE PREDARE A FONETICII LIMBII STRĂINE(CEP USM, 2007) Stîncă, NataliaThe article represents a thorough analysis and description of old and modern methods of teaching phonetics of fo-reign languages. The ways of teaching phonetics are various in different methods – such as imitation (the direct method), imitation and rational learning (the mixed methods), the use of techinical means (the new direct method), dialogue and model study (the audiolingual method), etc.Item TEXT MODALITY IN TRANSLATION(CEP USM, 2007) Zagaevschi, VictoriaProblema privind modalitatea subiectivă deţine un loc special în lingvistică. Ea este exprimată cu ajutorul diferitelor metode frazeologice, stilistice, sintactice, intonaţionale. Aceasta duce la intensificarea perceperii mesajului autorului sau al eroului.