Facultatea de Litere / Faculty of Letters

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    CARACTERUL PERSUASIV AL TEXTULUI ŞTIINŢIFIC (RECENZIA TEXTULUI SPECIALIZAT)
    (CEP USM, 2012) Varzari, Elena
    În articol este abordată persuasiunea ca strategie actuală utilizată de către autorii–cercet ători ştiinţifici în textul de tip recenzie. Persuasiunea, la fel ca şi alte strategii comunicative, se realizează prin mai multe tactici. În textul recenziei, pentru a convinge cititorul să citească o lucrare, pentru a-l informa, a-l determina să-i accepte opinia, să-şi schimbe atitudinea ş.a., autorul face apel la sentimente (recurge la modalizarea apreciativă şi epistemică, mijloace emoţionale şi expresive); la adresat (se identifică cu adresatul); la autoritate (aplică tehnica citării numelor, titlurilor, textelor); la categoria Utilitate.