Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
6 results
Search Results
Item ADOPTATION DE L’ÉVALUATION AUX COMPÉTENCES LANGAGIÈRES ET AUX MOMENTS D’APPRENTISSAGE(CEP USM, 2016-03-12) Postovanu, Steluţa; Bahneanu, VitalinaÎn prezent, evaluarea este recunoscută drept o pistă privilegiată de intrare în procesul de predare învăţare. Abordarea problemei evaluării reprezintă una din problemele fundamentale ale pedagogiei moderne. Noţiunea de evaluare, scopul şi obligativitatea acesteia, formele de evaluare şi funcţiile ei, precum şi practicile de evaluare adaptate la competenţele de limbaj şi la procesul de învăţare al limbilor străine, constituie obiectul de studiu al multor cercetări în domeniu. Evaluarea, reprezentînd o unealtă în procesul de învăţare, vine în ajutor studentului şi contribuie la cunoaşterea profilului de învăţare. Astfel, o parte din evaluare poate şi trebuie să fie delegată acestuia. În consecinţă, evaluarea reprezintă un proces permanent ce implică profesorul şi studentul într-o comunicare continuă şi constructivă.Item LES FINALITÉS DE LA FORMATION UNIVERSITAIRE(CEP USM, 2022-05-13) Postovanu, Steluţa; Bahneanu, VitalinaÎn acest articol ne propunem să abordăm problema ce ține de finalitatea instruirii în cadrul învățământului universitar, or misiunea universității este cea de a forma studentul, de a-i transmite, de a-i lărgi orizontul de cunoștințe și de a-l ghida în aplicarea acestor cunoștințe. Activitățile asociate ale acestei misiuni de bază ar fi instruirea propriu-zisă, cercetarea, precum și integrarea în serviciul comunității. În articolul prezent vom analiza și interpreta provocările cu care se confruntă învățământul superior actual în misiunea sa de instruire și formare. Vom miza, de asemenea, pe echilibrul între instruirea universitară generală și formarea profesională, cerută de societate la ziua de azi. Obiectivul prioritar al învățământului universitar actual îl constituie instruirea în profunzime. Pentru a asigura o calitate a instruirii mai bună, instituția universitară trebuie să se focalizeze pe câțiva poli importanți precum: polul predare/învățare, polul de evaluare a studenților, dezvoltarea profesională a profesorilor și finalmente controlul calității, acestea influențând direct și imediat dezvoltarea globală a studentului.Item ASPECTUL PRAGMATIC AL PRODUCERII SCRISE ÎN PREDAREA/ÎNVĂȚAREA LIMBII STRĂINE(CEP USM, 2018-10-26) Postovanu, Steluţa; Bahneanu, VitalinaAbordarea comunicativă în învățarea unei limbi străine pune accent pe aspectul pragmatic al producerii scrise. Producerea scrisă nu mai este ca și în metodologiile tradiționale, forma suverană a limbajului, nici ca în metodologiile audio-vizualului, subordonată înțelegerii orale. Producerea scrisă devine un act de comunicare funcțională, care permite studentului să se exprime și să comunice cu ajutorul unui sistem de semne specifice, adică semnele grafice. Actul scrierii se înscrie într-o situație de comunicare particulară, folosind structuri lingvistice și realizînd intenția de comunicare. Aspectul socio- cultural al comunicării scrise precum și aspectul individual și afectiv al scriptorului prezintă de asemenea mize importante în crearea de texte scrise. Competența de producere scrisă rămîne a fi o competență de limbaj delicată în predare, la fel și în învățare.Item MOTIVATION ET REUSSITE EN LANGUE DE SPECIALITE(CEP USM, 2017-03-18) Bahneanu, Vitalina; Postovanu, SteluţaAcest articol propune un scurt istoric al apariţiei şi evoluţiei sintagmei»limbă de specialitate» din momentul apariţiei până în prezent. Limba franceză de specialitate apare din necesitatea adaptării acesteia la o activitate profesională. Comunicarea verbală şi simularea stau la baza unei lecţii de franceză de specialitate. Legătura tot mai strânsă dintre facultăţii cu câmpl muncii face ca sarcinile instructiv educative să fie mai mare în acest sens. De aceea cunoaşterea factorilor ce stau la baza reuşitei învăţării unei limbi străine de specialite preocupă specialiştii din domeniu.Item COMMENT DIDACTISER LA VIDEO DANS LE CONTEXTE DU FRANÇAIS DE SPECIALITE(Print-Caro, 2021) Bahneanu, Vitalina; Postovanu, SteluţaArticolul prezintă câteva modalități de abordare a documentului video la orele de limba franceză specializată. Sunt clarificate anumite aspecte carei conferă autenticitate și este subliniată importanța lui pentru predarea noțiunilor din registrul de specialitate. Pentru ca un document video să fie eficient și să fie atinse obiectivele propuse prin folosirea lui, acesta trebuie să respecte câteva cerințe: să respecte nivelul de limbă al studenților, documentul trebuie să prezinte situații variate de comunicare, să fie de actualitate, să aibă legătură cu viitorul profesional al studentului. Orice sursă din care este preluat un document trebuie să fie precizată pentru a-i conferi originalitate și pentru a-l plasa într-un anumit context. Exploatarea pedagogică a documentelor video se va realiza în funcție de obiectivele urmărite, activitate pentru îmbogățirea lexicului, elucidarea unor probleme de gramatică, abordarea unor noțiuni de civilizație și dobândire de cunoștințe privitoare la un domeniu specializat.Item COMUNICAREA ORALĂ – ABORDARE LINGVISTICĂ(CEP USM, 2009) Postovanu, Steluţa; Stratiev, LarisaLa notion de communication a conduit à d'importants développements méthodologiques et didactiques dans le domaine des langues étrangères. Elle est fondée sur des analyses linguistiques qui ont marqué, sans aucun doute, un tournant dans la perspective de beaucoup de didacticiens. L'orientation communicative constitue le principe fondamental de l'apprentissage d'une langue. Un des „acteurs” de ce proce ssus complexe est l'apprenant. Il construit, à l'aide du professeur, sa compétence, à travers son propre parcours d'apprentissage. Cet impératifpédagogique est associé à l'exigence que l'apprentissage passe d'abord par une pratique intensive des échangesoù chacun s'engage à communiquer quelque chose.