Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
3 results
Search Results
Item Etichetele de produse alimentare – traducere, terminologie și specific cultural(CEP USM, 2024) Mucerschi, NataliaEtichetele produselor alimentare sunt mai mult decât simple texte, imagini și cifre. Acestea reprezintă o interfață între producător și consumator și furnizează informații esențiale despre produsele alimentare. În acest articol ne propunem să analizăm rolul și importanța etichetelor în comunicarea cu consumatorul și tipul de informații pe care le oferă acestea despre produsele alimentare. De asemenea, ne propunem se explorăm rolul traducătorului în asigurarea unei comunicări eficiente între producător și consumator, abordând aspecte legate de terminologia specifică industriei alimentare, elemente ce țin de adaptarea culturală, subliniind, în același timp, importanța producerii unor traduceri exacte, din punct de vedere al formei și conținutului, conforme reglementărilor și standardelor în vigoare.Item PUBLICITATEA – ACT DE LIMBAJ(CEP USM, 2007) Mucerschi, NataliaLa publicité est un discours à large diffusion présentant au plus court un produit en vue de persuader de sa nécessité. C'est un discours persuasif qui implicite sa cible. Il vise à faire faire (à faire acheter, à faire choisir) mais n'explicite pas son but illocutoire: c'est un acte illocutoire indirect qui permet d'accomplir simultanément les trois fonctions que doit, d'après les publicitaires, remplir la publicité: l'information, la suggestion (la publicité crée le désir mimétique en affirmant la conjonction du destinataire avec l'objet) et la gratification (la publicité agit également pour rassurer l'auditeur après l'achat en produisant une image positive du produit).Item PUBLICITATEA – DISCURS DE VULGARIZARE ŞTIINŢIFICĂ(CEP USM, 2016) Mucerschi, NataliaStudiată pe larg în ultimele decenii, publicitatea rămâne a fi un domeniu de investigaţie fascinant. Discursul publicitar este un hibrid care mimează diverse tipuri de discurs, printre care şi discursul ştiinţific. În cele ce urmează vom aborda funcţiile publicităţii, printre care şi cea de transmitere a cunoştinţelor şi deprinderilor într-un domeniu sau altul prin intermediul unui discurs de vulgarizare ştiinţifică.