Facultatea de Litere / Faculty of Letters

Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    TEZEUL SERGIU PAVLICENCO ȘI FIRUL ARIADNEI ÎN CERCETAREA CREAȚIEI LUI DANTE ALIGHIERI
    (CEP USM, 2024) Fonari, Victoria
    Profesorul Sergiu Pavlicenco și-a făcut din profesie o pasiune, fiind persoana ce contribuie la valorificarea creațiilor universale. Un profesor competent, care cunoaște specificul vârstelor în receptarea textelor. Cartea Varia Italica, scrisă de Sergiu Pavlicenco, denotă interpretări pe diferite paliere: strict pe textul artistic, alteori mergând pe contextul social care explică anumite nuanțe de estimare a textul artistic în raport cu timpul receptării, alteori prin intermediul influențelor și a delicatului observator care ne dezvăluie o structură de analiză comparată atât în cadrul unei culturi, cât și a mai multor culturi, unde și viziunea temporală își are amprentele sale.
  • Thumbnail Image
    Item
    LITERATURA COMPARATĂ: SUPORT DE CURS
    (CEP USM, 2018) Fonari, Victoria
    Cursul Literatura comparată reprezintă o simbioză a două discipline: Literatura universală și Istoria literaturii române. Specialiștii în domeniu relevă particularitățile unei culturi, individualitatea scriitorului, cum influențează o lucrare artistică viziunea generațiilor, care sunt amprentele ei în timp și cum acestea se stratifică în textele autorilor contemporani. O antologie la acest curs derivă din etapele literaturii universale. Ne-am propus să selectăm textele din literatura română după criteriul tematic și să specificăm definirea cuvintelor-cheie preluate din literatura universală – epoca antică.Scopul materialului didactic rezidă în investigarea paralelă a literaturii române și a celor antice, stabilind influența motivelor mitice în discursul artistic, revitalizarea personajelor, subiectului mitic în contextul culturii române. Suportul de curs relevă importanța culturii uni- versale și rolul personalității creatoare. Totodată, materialul didactic contribuie la dezvoltarea abilităților și competențelor de interpretare a unui text literar revigorat prin adâncimea semantică în timp, la argumentarea și sistematizarea actualizării textului-sursă, ținându-se cont de condițiile ontologice.