Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
12 results
Search Results
Item THE INTERCULTURAL COMPETENCE: A PRAGMATIC PERSPECTIVE(CEP USM, 2017-03-18) Duhlicher, OlgaIn countries where ethnic diversity is on the rise, successful relationships with friends and neighbours and intercultural partners depend on the ability to deal effectively with differences in a positive manner. The present publication seeks to address this topic of growing interest to many audiences in all the regions of the world, intercultural competence. We will present some activities focused on developing the intercultural competence at the English language classes. The development of intercultural competence presents a challenge for educators and learners alike, yet its attainment enables exciting possibilities. Intercultural competence offers the chance of transcending the limitations of one’s own world view.Item ERROR CORRECTION IN THE EFL CLASSROOM(CEP USM, 2018-10-26) Duhlicher, OlgaÎn învățarea limbilor străine, erorile/greșelile sunt inevitabile, iar modul de abordare a acestor erori este prima problemă cu care se confruntă orice profesor de limbi străine. În acest sens, unul dintre obiectivele principale ale cadrelor didactice ar trebui să fie acela de a afla ce gândesc elevii/studenții despre corectarea erorilor și despre influența acestora asupra învățării limbilor străine. Profesorii ar trebui să acorde atenție atitudinilor și opiniilor studenților pentru a menține motivația lor și pentru a le îmbunătăți rezultatele, făcându-i conștienți de erorile/greșelile lor. Profesorii și elevii/studenții ar trebui să comunice în mod clar pentru a afla ce fel de abordare/metodă a corectării erorilor aduce avantaje elevilor/studenților și contribuie la învățarea limbii străine. În acest sens, cercetătorii consideră erorile ca dovadă a contribuției pozitive a studentului la învățarea limbilor străine, mai degrabă decât ca un semn al incapacității elevului/studentului de a stăpâni noua limbă, așa cum mulți profesori îl văd. De aceea, corectarea erorilor este considerată unul dintre cele mai importante aspecte ale învățării și predării limbii străine, care necesită cercetări suplimentare.Item EXTENSIVE READING THROUGH GRADED READERS - A PRACTICAL PERSPECTIVE(CEP USM, 2016-03-12) Duhlicher, Olga; Blajin, CristinaEffective reading is essential for success in foreign language acquisition. After all, reading is the basis of instruction in all aspects of language learning: using textbooks for language courses, writing, revising, developing vocabulary, acquiring grammar, editing, and using computer-assisted language learning programs. Reading instruction, therefore, is an essential component of every foreign language curriculum. Extensive reading involves students reading long texts or large quantities for general understanding, with the intention of enjoying the texts. It is usually done with graded readers. Graded Readers are books (both fiction and non-fiction) written especially for language learners to build their reading speed and fluency and to give them chances to practice ‘real’ reading for pleasure. A plethora of activities can be designed based on these graded readers starting with basic vocabulary exercises and finishing with projects or longer pieces of work carried out in connection with the book which can obviously increase enjoyment and thus, motivation.Item INFLUENŢA COMUNICĂRII DIDACTICE ASUPRA CLIMATULUI EDUCAŢIONAL(CEP USM, 2011) Duhlicher, Olga; Macovei, DorinaIt is obvious that didactic communication by its specific teaching is important for developing an effective and inclusive school climate. Didactic communication directs the work of teachers by boosting their capacity to: a) create a viable lesson plan, b) develop an educational message, c) focus on each student’s educational message, taking into account the intellectual, socio-affective and psychomotor peculiarities, d) stimulate continuous improvement of educational action by taking full advantage of the reverse connection to external cycles designed as a prerequisite forself-instruction/self-education. It should be mentioned that didactic communica tion is the main tool in promoting the educational climate which can influence positively or negatively by its peculiarities.Item THE IMPORTANCE AND BEN EFITS OF TEACHING READING STRATEGIES: IMPROVING READING COMPREHENSION(CEP USM, 2011) Roşcovan, Nina; Duhlicher, OlgaLectura constituie o activitate fundamentală pentru întreţinerea condiţiei intelectuale, îmbogăţirea cunoştinţelor şi a limbajului, pentru cunoaşterea indirectă a diferitelor universuri şi realităţi. Lectura aduce cititorilor beneficii mari, care nu pot fi puse la îndoială de nimeni. Acesta este motivul pentru care cititorii trebuie să înţeleagă importanţa lecturii. În acest articol autorii menţionează importanţa şi beneficiile lecturii şi, de asemenea, prezintă strategiile efective de îmbunătăţire a comprehensiunii unui text în procesul de lectură. Aceste strategii sunt esenţiale nu doar pentru comprehensiunea scrisă, dar şi pentru a depăşi barierele în lectură, pentru a deveni un cititor mai bun.Item DOCUMENTELE CURRICULARE DIN PERSPECTIVA INTERCULTURALITĂTII(CEP USM, 2011) Duhlicher, Olga; Macovei, DorinaIdentifying new educational curriculum resources in our educational area and addressing them in terms of intercultural pedagogy would provide wide opportunities for training human beings in the spirit of intercultural education, good interethnic relations, human and social solidarity. The formation of intercultural competence should be a social and national challenge of the educational policy. Achieving this objective perfectly fits into the axiology of contemporary world which opts for peace and cooperation between people, freedom and democracy, economic prosperity, intercultu-ralism and the tendency to conform our educational policy to the European educational policy. It should be noted that the introduction of this new education approach requires a change in the pedagogical approach that should be realized from the perspective of forming social competences.Item COLLABORATIVE LEARNING IN THE ENGLISH CLASSROOM: CHARACTERISTICS, CONDITIONS AND TECHNIQUES(CEP USM, 2011) Duhlicher, Olga; Blajin, CristinaLucrul în grup, prin colaborare, constituie o parte importantăa unei lecţii reuşite. Obiectivul principal al lucrului în grup este de a-i implica cât mai activ pe elevi în procesul de învăţare atunci când există un scop comun acceptat de toată clasa. Gruparea permite elevilor să lucreze împreună pentru a eficientiza învăţarea proprie şi pe a altora. Pentru ca o grupare în vederea învăţării prin colaborare să fie eficientăşi pentru ca timpul rezervat lecţiei să fie folosit în mod adecvat, elevii trebuie să aibă responsabilităţi clare potrivit rolului fiecăruia în realizarea obiectivelor definite ale grupului şi să conştientizeze necesitatea atingerii lor.Item TEACHING ENGLISH TO ADULTS : STRATEGIES AND TECHNIQUES(CEP USM, 2010) Macovei, Dorina; Duhlicher, OlgaPredarea limbii engleze adulţilor este o profesie plină de satisfacţii şi interesantă. Din moment ce începi predarea limbii engleze ca limbă a doua şi întâlneşti oameni din domenii şi culturi diferite, înveţi despre cultura lor, diferite expresii, politica şi structurile sociale care sunt diferite de a ta. Fiecare oră de studiu este o oportunitate de a ajuta adulţii şi de a preda, dar este, de asemenea, o şansă de a învăţa şi de a primi anumite informaţii. Atunci când avem grupe de adulţi, trebuie să fim conştienţi de atitudinea lor, de experienţele anterioare, obiceiurile, opiniile şi culturile lor. Trebuie să înţelegem perspectivele lor şi să fim capabili a-i ajuta să descopere cât de utilă poate fi pentru ei o schimbare în comportament şi acţiuni. Trebuie să-i implicăm în procesul de învăţare şi să-şi ajutăm să-şi îndeplinească scopurile precis definite. Dacă vom putea demonstra adulţilor că vor obţine beneficii din programele noastre, ei vor avea succese mai mari, iar beneficiile vor dura mai mult timp.Item CREATING A POSITIVE CLASSROOM ENVIRONMENT(CEP USM, 2010) Fiodorov, Victoria; Duhlicher, OlgaCrearea atmosferei pozitive este visul şi responsabilitatea fiecărui profesor. Atmosfera plăcută constituie mediul în care procesul de învăţare devine interesant, studenţii sunt încurajaţi şi în care toţi vor săia parte. Crearea atmosferei plăcute în auditoriu va permite studenţilor să se simtă confortabil, în siguranţă şi implicaţi în procesul de învăţare – lucru pe care toţi studenţii îl merită.Item COOPERATIVE LEARNING IN THE ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM(CEP USM, 2010) Duhlicher, Olga; Macovei, Dorina; Fiodorov, VictoriaÎnvăţarea prin cooperare reprezintă modul de organizare a activităţii didactice pe grupuri mici, astfel încât – lucrând împreună – elevii (studenţii) îşi maximizează atât propria învăţare, cât şi cea a celorlalţi colegi. Cercetările arată că elevii (studenţii) care realizează sarcini de învăţare prin cooperare în grup tind să aibă performanţe, un număr mai mare de competenţe sociale pozitive, o mai bună înţelegere a conţinuturilor şi deprinderilor pe care şi le formează. Învăţarea prin cooperare trebuie utilizată în mod strategic. Cu timp şi răbdare, orice profesor, la orice nivel, poate integra învăţarea prin cooperare în procesul de predare-învăţare. Cheia succesului constă în menţinerea unor rezultate bune, răspunderea individuală şi de grup a elevilor (studenţilor) şi crearea unui mediu în sala de clasă în care să prevaleze cooperarea.