Facultatea de Litere / Faculty of Letters
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/10
Browse
6 results
Search Results
Item ADOPTATION DE L’ÉVALUATION AUX COMPÉTENCES LANGAGIÈRES ET AUX MOMENTS D’APPRENTISSAGE(CEP USM, 2016-03-12) Postovanu, Steluţa; Bahneanu, VitalinaÎn prezent, evaluarea este recunoscută drept o pistă privilegiată de intrare în procesul de predare învăţare. Abordarea problemei evaluării reprezintă una din problemele fundamentale ale pedagogiei moderne. Noţiunea de evaluare, scopul şi obligativitatea acesteia, formele de evaluare şi funcţiile ei, precum şi practicile de evaluare adaptate la competenţele de limbaj şi la procesul de învăţare al limbilor străine, constituie obiectul de studiu al multor cercetări în domeniu. Evaluarea, reprezentînd o unealtă în procesul de învăţare, vine în ajutor studentului şi contribuie la cunoaşterea profilului de învăţare. Astfel, o parte din evaluare poate şi trebuie să fie delegată acestuia. În consecinţă, evaluarea reprezintă un proces permanent ce implică profesorul şi studentul într-o comunicare continuă şi constructivă.Item ASPECTUL PRAGMATIC AL PRODUCERII SCRISE ÎN PREDAREA/ÎNVĂȚAREA LIMBII STRĂINE(CEP USM, 2018-10-26) Postovanu, Steluţa; Bahneanu, VitalinaAbordarea comunicativă în învățarea unei limbi străine pune accent pe aspectul pragmatic al producerii scrise. Producerea scrisă nu mai este ca și în metodologiile tradiționale, forma suverană a limbajului, nici ca în metodologiile audio-vizualului, subordonată înțelegerii orale. Producerea scrisă devine un act de comunicare funcțională, care permite studentului să se exprime și să comunice cu ajutorul unui sistem de semne specifice, adică semnele grafice. Actul scrierii se înscrie într-o situație de comunicare particulară, folosind structuri lingvistice și realizînd intenția de comunicare. Aspectul socio- cultural al comunicării scrise precum și aspectul individual și afectiv al scriptorului prezintă de asemenea mize importante în crearea de texte scrise. Competența de producere scrisă rămîne a fi o competență de limbaj delicată în predare, la fel și în învățare.Item MOTIVATION ET REUSSITE EN LANGUE DE SPECIALITE(CEP USM, 2017-03-18) Bahneanu, Vitalina; Postovanu, SteluţaAcest articol propune un scurt istoric al apariţiei şi evoluţiei sintagmei»limbă de specialitate» din momentul apariţiei până în prezent. Limba franceză de specialitate apare din necesitatea adaptării acesteia la o activitate profesională. Comunicarea verbală şi simularea stau la baza unei lecţii de franceză de specialitate. Legătura tot mai strânsă dintre facultăţii cu câmpl muncii face ca sarcinile instructiv educative să fie mai mare în acest sens. De aceea cunoaşterea factorilor ce stau la baza reuşitei învăţării unei limbi străine de specialite preocupă specialiştii din domeniu.Item QUELQUES OUTILS PEDAGOGIQUES POUR LA CLASSE DE FRANÇAIS DE SPECIALITE(Direct Research Journals [Commercial Publisher], 2013) Bahneanu, Vitalina; Zaporojan, Ina; Zbant, LudmilaCet article propose différentes suggestions d'exercices qui peuvent être utilisés lors les cours de français de spécialité (caspratiques-français juridique). Les auteurs partagent les méthodes connues pour introduire des activités dynamisantes de la classe du français juridique. Les récentes innovations concernant les approches participatives font de plus en plus de placeaux méthodes visuelles (diagrammes, représentations visuelles) aux dépends des méthodes verbales (discussion de groupes,questions/réponses, simulation et jeu de rôle). Les «Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement» (TICE) ont désormais leur place dans les curricula, qu'elles constituent une discipline autonome ou qu'elles se donnent pour une compétence transversale.Item ABORDĂRI TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND DISCURSUL POLITIC(CEP USM, 2010) Bahneanu, VitalinaDans cet article l’auteur propose un ample spectre de la problématique sur la notion de discours politique à l’exemple de différentes Écoles d’analyse de discours: celle française, américaine, roumaine et russe.Item LIMBAJUL – VEHICUL AL IMPLICITULUI ÎN DISCURSUL POLITIC(CEP USM, 2007) Bahneanu, VitalinaL’analyse du discours politique peut aussi viser les effets spéciaux obtenus par les figures rhétoriques qui trans-forment parfois un texte politiquedans un spectacle où l’artiste attend être compris par les récepteurs spectateurs d’une manière autre qu’une simple et explicite. C’est sur cet aspect du discours qu’on va insister dans notre démarche. La dramaturgie de la scène politique peut prendre une multitude de formes expressives, telles que l’ironie, l’ambiguïté, la métaphore, etc. Tout ça donne de la vivacité au discours politique et attire les lecteurs et les aide aussi à adhérer à une tendance politique ou à une autre. Cet art de la persuasion est souvent présent dans le discours politique des leaders moldaves aussi.